אנחנו רוצים להאמין שאנו חיים בשלום עם מרבית בעלי החיים בעולמנו. חלקנו אוהבים מאוד בעלי חיים ואף מגדלים בבית כלב, חתול או תוכי. אך בעוד שיש בעלי חיים שלמדו לחיות אתנו ואנחנו איתם, קיימים גם בעלי חיים שעמם איננו מסתדרים כל כך בלשון המעטה. דוגמה לבעלי חיים כאלה היא היונים. הן נראות יפות ואין לנו בעיה איתן, אלא עם מעשיהן. היונים מלכלכות, מרעישות ועלולות לגרום גם למחלות. כשיש בעיית יונים באזור, אין ברירה אלא לקרוא למומחים להרחקת יונים.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

איך מוצאים את המומחים להרחק יונים?

בהרבה בנייני מגורים וגם בתים פרטיים בישראל קיימת בעיה של יונים המקננות ומהוות מטרד סביבתי. על מנת לטפל בבעיה, חשוב להזמין מומחים להרחקת יונים אשר ישימו קץ למטרד. עם זאת, לא כל אחד יכול לטפל בבעיה הדורשת עדינות וזהירות. אלה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את המומחים הטובים ביותר:

  • מתמחים בהרחקת יונים – קיימים מומחים רבים העוסקים בהרחקה של בעלי חיים שונים. אך לכל בעל חיים יש התנהגות משלו, ואם ביונים עסקינן אנו רוצים להזמין מומחים המבינים עניין. מומחים אלה מבינים בהתנהגותן של היונים, ויודעים מתי הן פעילות יותר – בחורף או בקיץ? בים או בלילה? בהתאם לכך הם מציעים את פתרונות ההרחקה שלהם.
  • משתמשים באמצעים ירוקים – בסופו של דבר, אין לנו עניין לפגוע ביונים. כאוהבי בעלי חיים אנו רוצים רק להרחיק את הציפורים המטרידות על מנת שילכו למקום אחר על מנת לקנן או לחפש מזון. על כן, חשוב לבדוק שהמומחים להרחקת יונים משתמשים באמצעים ידידותיים כדי להרחיק את היונים ללא פגע. אחד מבין האמצעים הבולטים יותר הוא רשת המונעת מהיונים לבנות קן ומרחיקה אותן מהמקום.
  • יש להם אישורים מתאימים לפעול – כאשר אתם פונים למומחים להרחקת יונים, כדאי לבדוק אם יש להם את כל האישורים הרלוונטיים המאפשרים להם לבצע את פעולת הרחקת היונים, ובכללם אישור מטעם המשרד לאיכות הסביבה.
  • שומרים על הבטיחות – מומלץ לוודא כי המומחים שומרים על בטיחות כולם במהלך פעולת הרחקת היונים. על כן, כדאי לבדוק את מספר שנות הניסיון של החברה בתחום, כדי לדעת שאתם נמצאים בידיים טובות.
  • יכולים לספק תעודת אחריות – כאשר מדובר במומחים מקצועיים, הם מציעים לא פעם תעודת אחריות על האמצעים נגד היונים שהם מתקינים. כך שתוכלו לפנות אליהם בכל שאלה.

המרכז שמסייע לכם לטפל בבעיה

אם אתם סובלים מבעיית יונים, אל תחכו לרגע האחרון. הזמינו מומחה מן המרכז לאיכות הסביבה כדי שיוכל לטפל בבעיה במהירות. המרכז הוקם על ידי מומחים אוהבי בעלי חיים שאף עוסקים בחילוץ והצלה שלהם. הם משתמשים בשיטות ידידותיות לסביבה דוגמת רשת נגד יונים על מנת להרחיק את היונים ולאפשר לכם להמשיך בחייכם בשקט ושלווה. במרכז מקיימים גם את כל כללי הבטיחות כלפי הלקוחות, העובדים וכמובן גם בעלי החיים.