ראש עיריית נתניה מרים פיירברג – איכר השתתפה הבוקר בדיון מיוחד של וועדת הקליטה והעלייה של הכנסת בשל החלטתה לסגור את אגף הקליטה בעיר בגין אי הכרתה של נתניה כעיר קולטת עליה: "אם אנחנו לא עיר קולטת עולים מבחינת המדינה אין לנו צורך לא באגף קליטה ולא באולפן". במקביל הוחלט על הקפאת הפיטורים עד ל-15 באוגוסט לטובת כינוס של קבינט הקליטה

כלים
ח"כ יואל רזבוזוב: "הממשלה מצליחה למצוא תקציבים לכל דבר, רק לעיריית נתניה לא מוצאים תקציב
ח"כ יואל רזבוזוב: "הממשלה מצליחה למצוא תקציבים לכל דבר, רק לעיריית נתניה לא מוצאים תקציב

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג – איכר השתתפה הבוקר בדיון סוער שהתקיים בשל החלטתה לסגור את אגף הקליטה והאולפן בעיר, זאת לאחר שמדינת ישראל מסרבת במשך עשרות שנים להכיר בעיר נתניה כעיר קולטת עליה, הכרה שתאפשר לה לקבל הכנסה נוספת באמצעות גביית ארנונה מלאה ממשרדי ממשלה הנמצאים בתחומה.

במסגרת הדיון התייחסה פיירברג-איכר לחוסר הצדק לפיו העיר נתניה אשר קלטה כ-60 אלף עולים לאורך השנים לא מוכרת כעיר קולטת עליה, זאת לעומת ערים רבות אחרות אשר אינן מקדמות את תחום העולים ולמרות זאת זכו למעמד: "מאז כניסתי לתפקיד אני שומעת נוסחאות וסיפורים מהמדינה, בסוף- כולם כאן ישנים טוב בלילה כשעיר אחת מקבלת מענק מדינה 17 מליון שקלים ועיר אחרת לא מקבלת כלום. אין דרך אחרת לתאר את זה:פעם בשנה אראלה ממפעל הפיס נותנת מיליוני שקלים מענק. אז אם אנחנו לא עיר עולים, אנחנו לא צריכים לא אולפן ולא אגף קליטה, אפשר לפתוח את האולפן ברמת השרון ששם כנראה יש קליטת עולים מאסיבית".

ראש העיר המשיכה והתייחסה לעובדה כי לאורך השנים פנתה אינספור פעמים במטרה להביא לסיום העוול, אולם פניותיה הרבות נפלו על אוזניים ערלות: "נעשו מצדי אינספור פניות, משרים ועד למבקר המדינה וראש הממשלה, למרות זאת לאורך עשרות שנים מדינת ישראל לא נקפה אצבע להביא לפתרון הבעיה. היו בעיר שש שנים של פיגועי טרור קשים ושקל לא קיבלנו מהמדינה, אף אחד לא דאג לשפות אותנו כמו את ערי הדרום והצפון, זה שאנחנו נמצאים במרכז הארץ לא הופך את תושבי העיר לתושבים סוג ב'".

חבר ועדת הקליטה ח"כ יואל רזבוזוב: " אני מצדיק את ראש העיר ותומך בהפסקת הפעילות, הממשלה מצליחה למצוא תקציבים לכל דבר, עושים הסכמים קואליציוניים במיליארדים, רק לעיריית נתניה לא מוצאים תקציב. צריך להתעורר, בלי כוח שום דבר לא קורה כאן, הם לא מבקשים בונוס- רק את מה שמגיע להם".

חבר ועדת הקליטה ח"כ מוטי יוגב: חייבים לשנות את הקריטריונים לקבל תקציב ולהתייחס למציאות הסוציו אקונומית במטרה לסייע לקליטת העלייה, אנחנו חייבים לצאת עם סיכום לשינוי הקריטריונים"

מי שעוד נכח בדיון היה ח"כ רוברט אילטוב אשר ביקש לעצור את הפיטורים והציע הקמת קבינט קליטה בהקדם אשר יפעל לטיפול באי הצדק השוויוני והעוול הקשה שנעשה לעיר נתניה. בתגובה הסכימה ראש העיר להקפיא בשלב זה את פיטורי העובדים עד לתאריך 15 באוגוסט.