ראש העיר עכו שמעון לנקרי מוביל בצפון את מאבק ראשי הרשויות הדורשות מהממשלה להנהיג תקצוב דיפרנציאלי בחינוך וברווחה. לנקרי הצטרף למחאה של ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון שיזם את צעדת השוויון שהחלה אמש (ג') מירוחם ותגיע בשבוע הבא לירושלים

כלים
ראש העיר עכו, שמעון לנקרי
ראש העיר עכו, שמעון לנקרי

מחאת ראשי הרשויות נוגעת לאופן חלוקת תקציבי החינוך והרווחה הממשלתיים היוצרים, לטענתם כיום אי שוויון. בימים הקרובים יכנס לנקרי בלשכתו את פורום ראשי הרשויות בגליל המערבי ויחד עימם ידון בהמשך דרכיהמאבק.

לנקרי: "על המדינה לשמש כגשר ולצמצם את הפערים בין אוכלוסיית הפריפריה לאוכלוסיית המרכז על ידי תקצוב דיפרנציאלי, כך שלכל ילד בפריפריה תהיה הזדמנות שווה להצליח".

לדבריו, יש חוסר הגינות בסיסית כשהמדינה משקיעה את משאביה במרכז הארץ ולא בצפון ובדרום, ולכן לא הגיוני להמשיך ולהעניק יותר לרשויות עשירות.

"לצערי, תקציב המדינה לא מבטא כראוי את החשיבות הראויה לפריפרייה הישראלית", הוסיף לנקרי, "והמפתח לפתרון אי שיוויון חברתי הוא הסולידריות. אם נדע לפעול ביחד למיגור אי השיוויון כל המדינה תרוויח".

עוד אמר לנקרי: " ישנו קיפוח שיטתי של רשויות מקומיות בהם האתגרים גדולים יותר, וחיזוק הפריפריה החברתית של מדינת ישראל חשוב ביותר להתפתחותה של מדינת ישראל, לתיקון כלכלי של המדינה כולה – מיוקר המחייה ועד הדיור, החינוך, הבריאות והרווחה. לא יהיו יותר ישובים סוג ב'. רק באמצעות תקצוב דיפרנציאלי הוגן נוכל לשקם את הפריפריה ולעשות צדק עם התושבים".