בית המשפט נענה לבקשת ההסתדרות הלאומית ועצר למשרד הביטחון מכרז במאות מליונים. "עבדים בשירות משרד הביטחון" – כתבו מלווי נכי צה"ל על החולצות בכניסה לבית המשפט.

כלים
נכי צה"ל ומלוויהם בכניסה לבית המשפט.  צילום: חורחה נובומינסקי
נכי צה"ל ומלוויהם בכניסה לבית המשפט. צילום: חורחה נובומינסקי

נמשכת המחאה נגד התנהלות משרד הביטחון. בשעות הצהריים הפגינו נכי צה"ל ומלוויהם הכניסה לבית המשפט בתל אביב . בית הדין לעבודה בתל אביב נענה לבקשת ההסתדרות הלאומית ועצר את המכרז שפירסם משרד הביטחון, תוך שהוא מותח ביקורת על התנהלות משרד הביטחון.

""משרד הביטחון ביצע מחטף" –בשבוע שעבר, יום לאחר הגשת בקשת צד לסכסוך קיבוצי בגדרה עתרו ההסתדרות וועד מלוי הנכים לעכב את הליכי המכרז הפוגעני, החליט משרד הביטחון , באופן חד צדדי להוציא בבהילות את המכרז המקפח את זכויות המלווים, וזאת מבלי להמתין להחלטת בית הדין, ותוך זלזול בבית הדין, בהסתדרות ובמלווי הנכים, ובמטרה לקבוע עובדות בשטח".

לאור התנהגות משרד הביטחון המתוארת נקבע דיון דחוף , במסגרתו דן היום בית הדין האזורי לעבודה בבקשה האמורה." השופטת חופית גרשון עזריאלי נעתרה לבקשת ההסתדרות הלאומית המייצגת את 2,500 מלווי נכיי צה״ל וקבעה להקפאת המכרז חדש אשר פרסם המשרד בימים האחרונים. כמו כן, חייבה את משרד הביטחון להכנס למשא ומתן עם ההסתדרות הלאומית וועד מלווי הנכים. בשלב זה הוקפא המכרז בחודשיים והצדדים יעדכנו את בית הדין.בית הדין הורה למשרד הביטחון להיכנס למשא ומתן עם ההסתדרות הלאומית ווועד מלווי הנכים.

עו"ד יאיר דוד, בא כוחה של ההסתדרות הלאומית: "מדובר בהחלטה תקדימית שאין לה אח ורע . יש בהחלטה זו כדי להעיד על אי תקינות התנהלותית של משרד הביטחון בכל הנוגע למכרז הקובע את תנאי עבודתם וזכויותיהם של מלווי הנכים. אני תקווה כי משרד הביטחון יפנים את החלטת בית הדין וייכנס למשא ומתן מייד ללא שום תנאים."