ההסתדרות הכריזה הבוקר (יום א') על סכסוך עבודה בחברת ההיי-טק אמדוקס. ברקע לסכסוך סירובה העיקש של הנהלת החברה להיכנס למשא ומתן להסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי ראשון.

כלים

כבר לפני כחצי שנה ההסתדרות הכריזה על היותה ארגון יציג באמדוקס, וזאת לאחר מהלך מתמשך במסגרתו הוחתמו 1,800 עובדים מתוך כ-4,700 על טפסי ההצטרפות – כמות גבוהה בצורה ניכרת מעל השליש הדרוש בחוק.

אלא שמאז מסרבת החברה להכיר בהתאגדות ומתחמקת ממתן תשובות ענייניות לפניות חוזרות ונשנות מטעם ההסתדרות ונציגות העובדים.

לאור כך, החליט ועד העובדים בחברה בראשות אורי פנחסי לפנות להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה. משמעות ההכרזה על הסכסוך היא שבתוך שבועיים יוכלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים.

בשבועות האחרונות קיימו העובדים מספר הפגנות מול ביתו של מנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, בשכונת צהלה בצפון תל-אביב במחאה על התעלמותו ממהלך ההתארגנות. עם ההכרזה על הסכסוך, מתכננים העובדים להגביר את צעדיהם בפעולות מחאה שונות.

נזכיר כי בחודשים האחרונים נעשה ניסיון להקים ועד עובדים פנימי באמדוקס בשם "ארגון עובדי אמדוקס", אולם שלושה פסקי דין שונים, האחרון בהם ניתן בחודש פברואר, קבעו כי ארגון זה כלל אינו ארגון עובדים. משכך הנהלת אמדוקס אינה יכולה לנהל עמו מו"מ לכינון יחסי עבודה קיבוציים בחברה.

אורי פנחסי, יו״ר ועד עובדי אמדוקס: "הנהלת אמדוקס מסרבת להכיר בוועד, מצפצפת על החוק וגוררת רגלים בתירוצים ובמאבקים משפטיים. דווקא בתחום ההיי-טק, בו ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר, המנוע והלב של החברה, נדרש יותר מכל שיתוף הפעולה בין ההנהלה לעובדים. הגיע הזמן שמנכ"ל אמדוקס אלי גלמן יבין זאת וישב לדבר עם העובדים. באמדוקס יש ועד עובדים חזק המגובה בעובדים מכל הסניפים. אנחנו לא נוותר וניאבק על זכויותינו".