במטרה להעלות את המודעות לשינויי האקלים ולקראת נעילת ועידת האקלים בפריז, יצרו ארגון הסביבה גרינפיס ישראל תחזית בדיונית לשנת 2030.

כלים

בתחזית, הסופה שושנה צפויה לנחות בישראל ממזרח אחרי הסופות עליזה ויוכבד, והטמפרטורות לא יציבות כלל: בגולן 49 מעלות, בכינרת 5-, בחיפה רותח עם סיכוי לגשם חומצי, בירושלים 54 מעלות, באשדוד נעים עם סיכוי לגלי צונאמי ואילת עדיין מתחת למים. בתמונת היום מופיע . החזאי אלעד זוהר מפנה חזרה למגיש, רובוט העונה לשם חיים.

בסיום הסרטון, קוטע זוהר את הרוח הקומית וקורא לחתום על : "ועכשיו ברצינות, על מזג אוויר כזה אני לא רוצה לדווח בעתיד. שנת 2015 הייתה השנה החמה ביותר שנמדדה. בוועידת האקלים בפריז יידונו הדרכים לבלימת שינויי האקלים באמצעות מעבר לאנרגיה מתחדשת. ישראל חייבת לצאת מתקופת האבן ולעבור לאנרגיה סולארית, זה נקי, בריא וגם זול יותר".

בגרינפיס מסבירים: "במטרה להעלות את המודעות לקחנו את שינויי האקלים שלב אחד קדימה. נזקי מזג האוויר כבר כאן והמציאות חזקה מכל דמיון. דוח האו"ם קובע כי מאות אלפים נספו כתוצאה מאירועי אקלים בעשרים השנים האחרונות ומציב תג מחיר קטלני של טריליוני דולרים. אם לא ניתן מענה אמתי לתופעה הטמפרטורה צפויה לטפס עד סוף המאה ותסריטים אפוקליפטיים עלולים להתרחש".

"כדור הארץ רותח כתוצאה מגזי החממה, הנוצרים בעיקר מהפקת אנרגיה מגז, נפט ופחם (דלקים מאובנים) מזהמים. ערב נעילת ועידת האקלים בפריז, על המדינות להגיע להסכם לשימור עתיד האנושות באמצעות מעבר לאנרגיות מתחדשות".

"ישראל מובילה מהסוף ביעדים נמוכים ופחות משני אחוזים מהחשמל מיוצרים כיום מאנרגיה מתחדשת. הפתרון הישראלי האולטימטיבי לשינויי האקלים הוא אנרגיית שמש. לפני נעילת הוועידה, אנו קוראים שוב לשר האנרגיה שטייניץ לקדם מתווה סולארי שימצב אותנו בעידן החדש".

"מעבר לאנרגיה סולארית הוא צעד הכרחי לקראת השלכות שינויי האקלים. מימוש מאגר אנרגיית השמש אף יפחית את זיהום האוויר ויחסוך סכומי עתק למשק ולאזרחי ישראל. לבל נישאר מאחור, כבולים בעידן האבן עם שאריות גז, נפט ופחם מזהמים".