נותרו 3 ימים להשיג הסכם שייתן מענה אמתי לשינויי האקלים - כך נמסר מארגון הסביבה גרינפיס ישראל בתגובה לטיוטת ההסכם בפריז. לטענת הארגון "ניכרות טביעות האצבע של מדינות הנפט והפחם"

כלים

בתגובה לטיוטת ההסכם של ועידת האקלים בפריז, נמסר מארגון הסביבה גרינפיס ישראל:

"בטיוטת ההסכם של ועידת האקלים פריז ניכרות טביעות האצבע של מדינות הנפט והפחם ותאגידי הענק", נמסר בתגובה מגרינפיס, "זהו שילוב של טוב, רע ומכוער, אך יש לנו 3 ימים כדי להשיג הסכם הוגן. אין כל משמעות להגבלת עליית הטמפרטורות ל- 1.5 מעלות עד סוף המאה, ללא קביעת יעד להפסקת פליטות גזי החממה עד 2050".

בגרינפיס הוסיפו: "חמור שיעדי הפחתת הפליטות של המדינות כה נמוכים, וטיוטת ההסכם אינה מחייבת להציג בהמשך מטרות שאפתניות יותר. נותרו 3 ימים למובילי המשא-ומתן בפריז כדי להעלות את היעדים ולחלץ הסכם שאפתני שייתן מענה אמתי לשינויי האקלים שהפכו לסכנה ממשית לעתיד האנושות".

"ישנו פער בין המתרחש באולם הוועידה לבין העולם האמתי. כבר היום אנרגיות מתחדשות מהוות תחליף זמין ומשתלם ברחבי העולם, ותורמות לבלימת פליטות גזי החממה. הסכם אידיאלי היה מחייב מעבר ל- 100 אחוזים אנרגיות מתחדשות, מבטיח תמיכה לצמיחת המדינות העניות תוך התבססות על מקורות אנרגיה נקיים ומפצה את אלה שניצבים בשער אל מול שינויי האקלים", נמסר עוד מגרינפיס.