בתגובה לפרסום ההסכם החדש (ככה"נ הסופי) נמסר מגרינפיס: "זהו הישג סביבתי משמעותי. הסכם ועידת פריז מבשר על סופו של עידן הפחם והנפט, אך הדרך להגשמתו עוד ארוכה. אמנם חלקים ממנו נפגמו על-ידי אלה שמזהמים את כדור הארץ, אך ההסכם החדש יחייב להגביל את התחממות כדור הארץ ל- 1.5 מעלות עד סוף המאה. אין ספק כי היעד של אפס פליטות גזי חממה במחצית השנייה של המאה יעורר חרדה בקרב הדירקטוריונים של חברות הפחם ובארמונות מדינות נפט".

כלים
(צילום:גרינפיס)
(צילום:גרינפיס)

"אולם, יעדי המדינות להפחתת הפליטות נמוכים מדי כדי להשאיר את כדור הארץ בגבולות בטוחים מתחת ל- 1.5 מעלות. לשם כך, עלינו לשים סוף לאנרגיות מזהמות באמצעות מעבר ל- 100 אחוזים אנרגיות מתחדשות עד 2050".

עוד הוסיפו בגרינפיס: "ההסכם אינו נותן מענה לאומות ולציבור הניצב בחזית שינויי האקלים, מאחר והתחייבות המדינות שהביאו אותנו לסכנה הקיומית אינה מספקת. ההסכם לבדו אינו מחלץ אותנו מהבור, אך מהווה ללא ספק שיפור עמדות קריטי.

"השנה הביסה תנועת האקלים את 'הצינור הראשי', גירשה את חברת הענקShell מהקוטב הצפוני והובילה לשקיעתו הסופית של עידן הפחם. ועידת פריז הייתה תחנה במסע המתמשך ואנו ננצח במאבק למען עתיד של אנרגיות מתחדשות".