"שטייניץ מנותק לחלוטין. העולם הכריז על סיום עידן הפחם" - כך נמסר מגרינפיס בתגובה להצעת החוק שמקדם משרד האנרגיה להמשך השימוש בפחם ולהקמת תחנת כוח גרעינית

כלים

בתגובה להצעת משרד האנרגיה שלא לצמצם את השימוש בפחם במסגרת התכנית להפחתת פליטות, נמסר מגרינפיס:

"האם ייתכן כי משרד האנרגיה בראשות שטייניץ נמצא בפלנטה אחרת ומנותק לחלוטין מהמתרחש בפריז ומהחלטת ראשי המדינות לשים סוף לעידן הפחם? אחרת איך ייתכן שתוגש הצעה להפחתת פליטות שלא תכלול צמצום השימוש בפחם?

"ישראל היא שילוב נדיר של הפקת חשמל מפחם בשטח כה צפוף. מהבחינה הזו אנו דומים לסין ולסרביה, ובטח שלא למדינות ה- OECD המתקדמות. באוסטרליה, השימוש בפחם רחב יותר, אך על שטח בעל צפיפות אוכלוסין פי 100 יותר קטנה. במסגרת הפחתת הפליטות, מקור האנרגיה הראשון שצריך להיפטר ממנו הוא הפחם והסיבה פשוטה: פחם הורג".

"הנציג הבכיר ביותר שלנו, ראש הממשלה נתניהו, בוודאי שמע היטב את הצהרות ראשי המדינות מעל הפודיום. בכל זאת, לא סביר כי השר שטייניץ כה אנכרוניסטי עד שהוא מבקש לאחוז בכל הכוח בעידן האבן ואינו בקיא בטכנולוגיות המתחדשות והנקיות שצוברות תאוצה בשוק העולמי", הוסיפו בגרינפיס.

באשר לכוונה לבחון הקמת תחנת כוח גרעינית במסגרת התכנית, נמסר מגרינפיס:"משרד האנרגיה מבקש לעשות מחטף נוסף ולהקים תחנת כוח גרעינית ללא דיון ציבורי ומאחורי הגב של המשרד להגנת הסביבה. את 'נפלאות' האנרגיה הגרעינית ראינו רק לאחרונה באסון פוקושימה הנורא ביפן ורשימת המחדלים ארוכה מנשוא. בישראל, זעירת הממדים, תחנה גרעינית תמוקם בהכרח בקרבת אוכלוסייה אזרחית, ואסור לשטייניץ לייבא את 'פוקושימה' לישראל. על משרד האנרגיה להשקיע את מיטב משאביו לניצול מירבי של אנרגיית שמש בישראל במקום לבזבז סכומי עתק בבחינה מיותרת".