התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון חוגגת את חג הפורים בקונצרט באווירה פורימית שמחה במיוחד ובהשתתפות הקהל. על הקונצרט, בסדרה 'מועדון צעיר', ינצח מאסטרו ניר ברנד שגם ינחה אותו.בתוכנית הקונצרט יצירות של מגוון מלחינים: היידן, אופנבאך, סן סנס, י. שטראוס, אנדרסן וברהמס.20.3 יום ראשון בשעה 17:30, היכל התרבות ראשל"צ

כלים

ב-20.3 ייערך קונצרט מיוחד לפורים – 'כל העולם קהל' - במסגרת הסדרה 'מועדון צעיר' של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. על הקונצרט ינצח מאסטרו ניר ברנד שגם ינחה אותו. הקונצרט יהיה באווירה פורימית עליזה ויהיה אינטראקטיבי.

בתוכנית הקונצרט: היידן פרק מתוך סימפוניית הצעצועים; אופנבאך קאן קאן; סן סנס בכנליה מתוך שמשון ודלילה; י. שטראוס פולקה טריץ' טראץ'; אנדרסן מכונת הכתיבה; ברהמס ריקוד הונגרי מס' 5.

מאסטרו ניר ברנד אומר כי "בקונצרט יחווה הקהל אינטראקטיביות באווירה משוחררת ועליזה שמהווה דרך מרעננת לחגיגה מוסיקלית בחג הפורים". ההנחיה של ברנד והניצוח על התזמורת יעודדו את הקהל למחוא כפיים, לצחוק, לשאול שאלות ולקבל תשובות כמו גם לבחור לשמוע רק חלקים מן התזמורת על פי רצונו, ולהביע את מגוון הרגשות שהמוסיקה שתבוצע על הבמה תעורר בו.

בשעות הבוקר של אותו יום יתקיים הקונצרט עם קהל של ילדים מראשון לציון, שדרות וקריית שמונה. קונצרט זה נערך כחלק מהרחבת פעילות התזמורת ברחבי הארץ. לאחרונה קיימה התזמורת קונצרט לילדי אשקלון בניצוחו של ברנד וקונצרט נוסף ("הכול מוצרט") בניצוחו של ברק טל בקריית מלאכי."קונצרט פורים עם אורחים משדרות וקריית שמונה הוא אירוע ראשוני ומרגש ואנו מקווים כי הוא בבחינת סנונית ראשונה להידוק הקשר" אומר אריאל כהן, מנכ"ל התזמורת.

ניר ברנד, מנצחמשמש מאז 2015 המנהל המוסיקלי של העיר שדרות. משמש משנת 2013 יו"ר ועדת החינוך ומועצת הצעירים של עמותת ארתור רובינשטיין הבינלאומית למוסיקה. למד ניצוח והלחנה באקדמיה למוסיקה באונ' ת"א. מנצח מאז 1996 על תזמורות בארץ בהן התזמורת הסימפונית הישראלית ראשוןלציון, סימפונט רעננה, הקמראטה הישראלית ירושלים ואחרות. מרצה בארץ ובעולם במסגרות פרטיות וציבוריות. ערך והגיש במשך 8 שנים את התוכנית 'ישראקלאסי' בגל"צ. שמש שליח תרבות ומוסיקה קלאסית מטעם משרד החוץ לקונצרטים בינ"ל הומינטריים לחיזוק מעמדה התרבותי של מדינת ישראל בעולם, הגיש וניצח על קונצרטים כל המשפחה ב"תזמורת הקמארטה הישראלית ירושלים". יזם ניהל עד 2016 במשך 13 שנים את 'קלאסיקיד', ארגון לחינוך מוסיקלי המבוסס על מוסיקה קלאסית וכישורי חיים הפועל בערים רבות במוסדות חינוך בארץ ובעולם.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון נוסדה בשנת 1988 על-ידי עיריית ראשון לציון. בתוך זמן קצר התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית, כגוף מוסיקלי מוביל ומחדש בישראל. משנת 1989 משמשת התזמורת בהצלחה רבה כתזמורת הבית של האופרה הישראלית.

התזמורת מציעה לקהלה מגוון רחב של יצירות מכל התקופות בתכניותיה הכוללות סדרות קונצרטים למנויים, קונצרטים רבים לכל המשפחה, מופעים מוסיקליים לקהל צעיר וקונצרטים מיוחדים לגיל הזהב. התזמורת יצאה לסיורים באירופה כתזמורת האופרה וכן כתזמורת סימפונית לכל דבר. בשלהי שנת 2014 קיימה התזמורת סיור קונצרטים בסין בניצוחו של מנהלה המוסיקלי החדש, ג'יימס ג'אד. אולמות הקונצרטים בצ'ינדאו, בבייג'ין ובשנחאי (שם השתתפה התזמורת בפסטיבל שנחאי וניגנה קונצרט שהוגדר כאירוע מרכזי של הפסטיבל) היו גדושים בקהל שקיבל את התזמורת בתשואות רמות ונלהבות. בקיץ 2008 בפתח עונת העשרים החגיגית יצאה התזמורת למסע הופעות מוצלח במיוחד בארגנטינה ובברזיל.

החל בשנת 2010 לוקחת התזמורת חלק חשוב ומרכזי בהפקות האופרה במצדה בשיתוף האופרה הישראלית. עד כה עלו האופרות "נבוקו" (בשנת 2010), "אאידה" (בשנת 2011), "כרמן" (בשנת 2012), "לה טראויאטה (בשנת 2014), "טוסקה" (בשנת 2015) בניצוחו של דניאל אורן והפקה בימתית של "כרמינה בורנה" בניצוחו של ג'יימס ג'אד. התזמורת זכתה לשבחי הביקורת. 50,000 איש מהארץ ומחו"ל שמעו את התזמורת בהפקות הענק לרגלי המצדה. החל בעונת הקונצרטים 2014-2015 מונה ג'יימס ג'אד למנהל המוסיקלי החדש של התזמורת והחליף את דן אטינגר אשר כיהן בתפקיד 7 שנים . אטינגר מכהן עתה כמנצח אורח ראשי. ג'יימס ג'אד מונה לאחרונה גם כמנהל מוסיקלי וכמנצח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של סלובקיה.

כל העולם קהל – קונצרט מיוחד לפורים בסדרה "מועדון צעיר"התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציוןיום ראשון 20.3 בשעה 17:30היכל התרבות ראשון לציוןכרטיסים: 75 ₪, גמלאים 65 ₪.טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת.מנצח ומנחה: ניר ברנדבתוכנית:

היידן פרק מתוך סימפוניית הצעצועים;אופנבאך קאן קאן;סן סנס בכנליה מתוך שמשון ודלילה;י. שטראוס פולקה טריץ' טראץ';אנדרסן מכונת הכתיבה;ברהמס ריקוד הונגרי מס' 5.