התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תקיים את הקונצרט "הסקוטית" בראשל"צ (12.6, 15.6), ת"א (13.6) ורחובות (14.6). במרכז הקונצרט תבוצע הסימפוניה מס' 3 של מנדלסון, 'הסקוטית'. בקונצרט תתארח הפסנתרנית מיכל טל והמנצח יהיה הצי'ליאני מקסימיאנו ולדז. עוד בתוכנית: הקונצ'רטו מס' 1 לפסנתר ולתזמורת מאת שולהוף והסוויטה מתוך הבלט "אסטנציה" מאת אלברטו חינסטרה.

כלים
מקסימיאנו ואלדז, מנצח.
מקסימיאנו ואלדז, מנצח.

בחלקו הראשון של הקונצרט ינוגנו שתי יצירות שנכתבו במחצית הראשונה של המאה ה-20. "אמנם שתי היצירות נכתבו באותה מאה," אומר אריאל כהן, מנכ"ל התזמורת, "אך הן רחוקות מאוד זו מזו מבחינה סגנונית. הסוויטה אסטנציה של חינסטרה – יצירה מוכרת ואהובה, מציגה מקצבים לוהטים ותזמור צבעוני המייצגים את התרבות והמוסיקה הדרום אמריקאית ובמיוחד הארנגנטינית. הקונצ'רטו לפסנתר של שולהוף נכתב 30 שנה מוקדם יותר וניזון מהמורשת המוסיקלית האירופית של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20".

המלחין היהודי-צ'כי ארווין שולהוף נפגש כבר בגיל 7 עם דבוז'ק שהכיר בכישרונו ועודד אותו ללמוד מוסיקה. כמו מלחינים יהודים נוספים, נספה שולהוף בשואה לאחר שנשלח למחנה ריכוז בוילצבורג, בו הוא נפטר משחפת באוגוסט 1942. הפסנתרנית מיכל טל שתבצע בקונצרט את הקונצ'רטו מס' 1 לפסנתר ולתזמורת שהלחין שולהוף אומרת: "ברצוני להקדיש את ביצוע הקונצ'רטו לזכרו של המנצח ישראל ינון שבזכותו הכרתי את ארווין שולהוף ואת יצירותיו. ינון התמקד בשחזור ובהחייאה של "המוסיקה המתועבת" – זה היה הכינוי שהנאצים הדביקו ליצירות שנכתבו על ידי מלחינים יהודים, בכללם גם אלו שנרצחו בשואה".

הקונצרט ייחתם בסימפוניה המוכרת והאהובה של מנדלסון: "הסקוטית"

מקסימיאנו ולדז, מנצח, צ'ילה. Maximiano Valdesמשמש משנת 2008 כמנהל מוסיקלי וכמנצח ראשי של התזמורת הסימפונית של פוארטו ריקו ומאז 2010 גם כמנהל המוסיקלי של פסטיבל קזאלס בסן חואן באותה מדינה. בעבר היה מנהלן המוסיקלי של כמה תזמורות בהן הפילהרמונית של באפאלו ותזמורת האופרה בסנטיאגו. ולדז למד נגינה בכינור ובפסנתר בתחילת דרכו המוסיקלית ובהמשך למד ניצוח וקומפוזיציה ברומא. באיטליה עשה את הלימודי ההמשך בניצוח. הוא זכה בפרסים הראשונים בתחרויות הניצוח "מלקו" בקופנהגן ו"ויטוריו גואי" בפירנצה ובפרס השני בתחרות קרן רופרט למנצחים בלונדון. ולדז ניצח על התזמורת הקאמרית הישראלית, הסימפוניות של סנט לואיס, הסימפונית של בולטימור הפילהרמוניות של דרזדן ותזמורות רבות אחרות באמריקה ובאירופה.

מיכל טל, פסנתרנית Michal Tal

הקריירה הרבגונית של מיכל טל, הנמנית עם השורה הראשונה על המוסיקאים בישראל, כוללת הופעות רבות כסולנית וכנגנית קאמרית. היא מוזמנת בקביעות לפסטיבלים, לקורסים ולכיתות אמן וכן לשמש כשופטת בתחרויות בינלאומיות באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק. מיכל טל החלה ללמוד נגינה בפסנתר בגיל חמש. בגיל שש עשרה הופיעה לראשונה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית ומאז הופיעה עם כל התזמורות בארץ ועם תזמורות רבות בעולם. טל זכתה בפרסים רבים בהם פרס פרנסואה שפירא, פרס שר החינוך והתרבות, פרס רוזנבלום ואחרים. היא למדה באקדמיה למוסיקה בתל אביב, באוניברסיטת בלומינגטון באינדיאנה, בבית-הספר ג'וליארד ובאוניברסיטת ניו יורק. טל בעלת תואר דוקטור מהחוג למוסיקולוגיה באוניברסיטה העברית והיא נמנית עם סגל ההוראה בביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה ובקונסרבטוריון העירוני גבעתיים.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון נוסדה בשנת 1988 על-ידי עיריית ראשון לציון. בתוך זמן קצר התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית, כגוף מוסיקלי מוביל ומחדש בישראל. משנת 1989 משמשת התזמורת בהצלחה רבה כתזמורת הבית של האופרה הישראלית.

התזמורת מציעה לקהלה מגוון רחב של יצירות מכל התקופות בתכניותיה הכוללות סדרות קונצרטים למנויים, קונצרטים רבים לכל המשפחה, מופעים מוסיקליים לקהל צעיר וקונצרטים מיוחדים לגיל הזהב. התזמורת יצאה לסיורים באירופה כתזמורת האופרה וכן כתזמורת סימפונית לכל דבר. בשלהי שנת 2014 קיימה התזמורת סיור קונצרטים בסין בניצוחו של מנהלה המוסיקלי החדש, ג'יימס ג'אד. אולמות הקונצרטים בצ'ינדאו, בבייג'ין ובשנחאי (שם השתתפה התזמורת בפסטיבל שנחאי וניגנה קונצרט שהוגדר כאירוע מרכזי של הפסטיבל) היו גדושים בקהל שקיבל את התזמורת בתשואות רמות ונלהבות. בקיץ 2008 בפתח עונת העשרים החגיגית יצאה התזמורת למסע הופעות מוצלח במיוחד בארגנטינה ובברזיל.

החל בשנת 2010 לוקחת התזמורת חלק חשוב ומרכזי בהפקות האופרה במצדה בשיתוף האופרה הישראלית. עד כה עלו האופרות "נבוקו" (בשנת 2010), "אאידה" (בשנת 2011), "כרמן" (בשנת 2012), "לה טראויאטה (בשנת 2014), "טוסקה" (בשנת 2015) בניצוחו של דניאל אורן והפקה בימתית של "כרמינה בורנה" בניצוחו של ג'יימס ג'אד. התזמורת זכתה לשבחי הביקורת. 50,000 איש מהארץ ומחו"ל שמעו את התזמורת בהפקות הענק לרגלי המצדה. החל בעונת הקונצרטים 2014-2015 מונה ג'יימס ג'אד למנהל המוסיקלי החדש של התזמורת והחליף את דן אטינגר אשר כיהן בתפקיד 7 שנים . אטינגר מכהן עתה כמנצח אורח ראשי. ג'יימס ג'אד מונה לאחרונה גם כמנהל מוסיקלי וכמנצח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של סלובקיה.

הסקוטית – קונצרט של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציוןמקסימיאנו ולדז, מנצח Maximiano Valdesמיכל טל, פסנתר Michal Talבתוכנית:אלברטו חינסטרה סוויטה מתוך הבלט "אסטנציה"שולהוף קונצ'רטו מס' 1 לפסנתר ולתזמורת, אופ' 11מנדלסון סימפוניה מס' 3 בלה מינור אופ' 56 "הסקוטית"Ginastera - Suite from EstanciaSchulhoff – Piano Concerto No. 1Mendelssohn - Symphony No. 3 ("Scottish")מועדי הקונצרטראשון לציון, היכל התרבות12.6, יום ראשון בשעה 21:0015.6 יום ביעי בשעה 20:30תל אביב, המשכן לאמנויות הבמה13.6 יום שני בשעה 20:00רחובות, בית העם, היכל התרבות14.6 יום שלישי בשעה 20:30רכישת כרטיסים: טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת.ראשלצ: 149-229 ₪ ; תל אביב: 120-237 ₪ ; רחובות: 139-209 ₪מחירי הכרטיסים נקבעים לפי המושבים באולם, הנחות לגמלאים.