פסיון – ב 17.12 יתקיים הקונצרט השני בסדרה הווקאלית החדשה של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בשיתוף האנסמבל הקולי הישראלי. מנצח: המנהל המוסיקלי של האנסמבל, יובל בן עוזר. סולנים: ניקולאס סקוט (טנור, אבנגליסט), כרמית נתן (סופרן), אלון הררי (קונטרה טנור), יאיר פולישוק (בס בריטון) וגיא פלץ (בס בריטון, ישו). בתוכנית הקונצרט: יוהנס פסיון מאת באך.

כלים

יובל בן עוזר מציין כי "יצירתו הכבירה של באך משלבת קטעים דרמטיים, אריות יפהפיות וקטעי מקהלה עוצמתיים. יכולתו המיוחדת של באך לאזן בין דרמה סוחפת לבין מוסיקה יפהפייה, בין קטעים המוניים (טורבה) לבין כורליים מלאי חמלה, משאירה את המאזין מרותק ומרוגש, דרמטית, מוסיקלית ומוסרית, ויוצרת חוויה מיוחדת במינה.

פסיון

קונצרט שני בסדרה הווקאלית התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בשיתוף האנסמבל הקולי הישראלי

17.12 היכל התרבות ראשל"צ בשעה 20:30

כרטיסים: מחיר מלא ביו 265-195 . גמלאים 238-175 . טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת.

מנצח: יובל בן עוזר

בתוכנית:

באך – יוהאנס פסיון, רי"ב 245 Bach – Johannes Passion BWV 245

Yuval Benozer, conductor (Israel)

The Israeli Vocal Ensemble, Music director: Yuval Benozer

Nicholas Scott - Tenor

Carmit Natan – Soprano

Alon Harari – Countertenor

Yair Polishook – Baritone

Guy Pelc – Baritone

כרמית נתן, סופרן - סיימה את לימודיה לתואר ראשון באקדמיה למוסיקה בירושלים בהנחייתה של הגברת אפרת בן נון וד"ר עידו אריאל, ולתואר שני בבית הספר למוסיקה עתיקה "סקולה קאנטורום" שבבאזל, בכיתתו של פרופ' גרד טורק. כיום לומדת בבית הספר הגבוה למוסיקה בציריך בכיתתה של הגברת לוביצה אורגנוזובה.

כסולנית ביצעה בין היתר יצירות מאת באך (יוהנס פסיון, מגניפיקט וקנטטות), פורה (רקוויאם), מיסות מאת באך, היידן, פולנק ורוסיני, קריסימי (בת יפתח) , ויואלדי (מגניפיקט), הנדל (משתה אלכסנדר, דיקסיט דומינוס), לולייר (אורטורית חג המולד) שרפנטייה (החולה המדומה) ועוד. לאחרונה שרה בניצוחו של רנה יאקובס קנטטות של אלסנדרו סטרדלה, שהוצגו לראשונה מאז גילויים, והשתתפה בהקלטת שני תקליטורים, דיסק של יצירותיו הווקאליות של יוהאן יאקוב פרוברגר, ומיסה סליסבורגנסיס של היינריך ביבר בניצוחו של ג`ורדי סבאל.

כרמית הופיעה כסולנית עם תזמורות שונות, תחת שרביטם של ג`ורדי סבאל, רינלדו אלסנדריני, אנדרו פארוט, ניקולא קרוגר, ירון גוטפריד, סטנלי ספרבר, דוד שמר, יובל בן עוזר, עודד שומרוני ועוד. היא השתתפה בכיתות אמן עם אלסנדרו דה מרקי, רוברטו ג'יני, אנטונלה ג'אנסי, אשלי סולומון, מרגרט הוניג, אנדריאס שול, מריה כריסטינה קייר, אנטוני רולי, אוולין טאב, סימון קרמס, וג'נט פברו-רויטר. כרמית חברה קבועה באנסמבלים "La Capella Reial de Catalunya", "Novantik Basel", "Acqua alta " , ו "Choeur de Chambre de Namur".

אלון הררי-קונטרה טנור - יליד 82, סיים בהצטיינות את לימודי התואר הראשון והשני בביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה,אוניברסיטת ת"א

זוכה מלגות אמריקה ישראל(05-06,07-08,09-10) מלגות ביה"ס ע"ש בוכמן-מהטה(02-07) ומלגת הצטיינות לתואר שני ע"ש קולטון(07-09).

היה חבר בסטודיו של האופרה הישראלית לשנים 07-08 .

זכה בפרס ראשון בתחרויות האקדמיה במחלקת הזימרה(2004), זוכה פרס "התגלית הצעירה" בתחרות ע"ש הילדה צאדק שנערכה בוינה,אוסטריה(2005).

הקליט עם חברת ההקלטות העולמית "בריליאנט קלאסיקס" את האופרה "אפולו והיקינטון" של מוצרט בניצוחו של ניקול מאט(2006). אלון הופיע בעונה 2011-12 בפסטיבל הנדל היוקרתי שנערך בהאלה בגרמניה באופרה "אוטונה", הופיע השנה גם באופרה הלאומית הפינית שבהלסינקי עם "יוליוס קיסר" מאת הנדל,

וכמו כן גם באופרה הישראלית בתפקיד אורפאו מתוך "אורפאו ואאורידיצ'ה" של גלוק.

בעונה 2012-3 , אלון הופיע עם תזמורת הבארוק ירושלים בניצוחו של דוד שמר, עם הבארוקדה בניצוחו של דיוויד שטרן, עם הפרויקט הישראלי למוסיקה עתיקה , הופיע עם אנסמבל "בארוק וורק המבורג" בהמבורג , וכמו כן הופיע גם בוורשה עם הפילהרמונית של וורשה ביצירה "קינה עם ירושלים" מאת גון טאוונר באירוע הממלכתי של 70 שנה למרד גטו וורשה .

בשנת 2008 הגיע אלון לגמר של תחרויות האביב, בשנת 2010 הגיע אלון לגמר בתחרות הזימרה היוקרתית "פרנ'צסקו וינאס" בברצלונה, ספרד,והגיע לגמר של התחרות הבינלאומית "מוסיקה סאקרה" ברומא, והופיע בשידור ישיר בינלאומי בערוץ הוותיקן.

בשנת 2007 אלון הופיע את הופעת הבכורה שלו בבית האופרה הלאומי של ליטא בתפקיד הראשי של אורפאו, באופרה "אורפאו ואאורידיצ'ה" של גלוק,ומייד לאחר הופעה זו הוזמן להופיע גם בעונה 07-08 וכמו כן בעונה 08-09.

בעונה 09-10 הופיע עם דני אטינגר והסימפונית ראשון לציון ב"כרמינה בורנה" , ועם הקאמרטה ירושלים בניצוחו של אבנר בירון ב"דידו ואיניאס" וב"סטאבת מאטר" של ויואלדי ופרגולזי.

אלון נתן את הופעת הבכורה שלו בבית האופרה של מינסטר,גרמניה בתפקיד אאוסטזיו מתוך רינלדו של הנדל,וכמו בבית האופרה של דורטמונד,גרמניה בתפקיד תולומאו מתוך "יוליוס קיסר" לשבחי הביקורת..

יאיר פולישוק בריטון, נולד בישראל. השלים את לימודי השירה והניצוח לתואר ראשון באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. הופיע עם התזמורות והמקהלות המובילות בארץ ביצירות אופראיות ובכלל זה הופיע בתפקיד פיורלו בספר מסוויליה(רוסיני) עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע, וכן בקונצרטים סימפוניים עם תזמורות שונות. הרפרטואר האופראי שלו כולל את פיגרו בנישואי פיגרו(מוצרט), אניאס בדידו ואניאס (פרסל) וכן הופיע באופרות הזמרת הקרחת (ישראל שרון) והרמאי)מנחם אבידום). במקביל לקריירת הזמרה, לומד פולישוק ניצוח. חבר במיתר אופרה סטודיו של האופרה, שם הרפרטואר שלו כולל תפקידים מהאופרות של מוצרט, דוניצטי, ורדי ועוד. זוכה במלגות קרן התרבות אמריקה ישראל, קרן רונן ואלי לאון.

גַּיְא פֵּלְץ, מנצחו זמר בָּרִיטוֹן,

נולד בשנת 1992. בוגר התיכון לאומנויות ע"ש תלמה ילין, ושירת בצה"ל כמוסיקאי מצטיין. למד שירה וניצוח תזמורת באקדמיה למוסיקה בירושלים בכיתתם של הגב' מרינה לויט, עידו אריאל ורונן בורשבסקי.

בעבר שר במקהלת מורן, וכיום מנצח באנסמבל זמרי מורן. כזמר בריטון, שר עם תזמורות והרכבים רבים כגון: תזמורת הקאמרטה ירושלים, תזמורת ראשל"צ, התזמורת הקיבוצית, התזמורת הקאמרית הישראלית, תזמורת האקדמיה למוסיקה ירושלים, תזמורת הבארוק ירושלים, תזמורת התיכון ע"ש תלמה ילין, אנסמבל בארוקדה , Taverner consort (UK), CapellaCracoviensis (PL), תזמורת ויימאר (גרמניה), אנסמבל סולני באך, אנסמבל פניקס ועוד. בנוסף, שר ברביעיית 'גלוריאנה', אנסמבל שמבצע מוסיקה מתקופת הרנסנס.

גיא השתתף בסדנאות שונות ובכיתות אמן עם אמנים ידועי שם וביניהם ג'ואן דורנמן (ארה"ב), גראהם ג'ונסון (אנגליה), פיטר הארווי (אנגליה), אן מוניאוס (קנדה), דוד שטרן וריטה דאמס (הולנד). תפקידי האופרה שביצע כוללים את אניאס מ'דידו ואניאס', אוטונה מ'הכתרתה של פופאה', זורגה מ'דולי הפנינים', ואפולו מ'אורפאו' של מונטוורדי עם אנדרו פארוט (אנגליה), והקליט את האופרה עם חברתההקלטות AVIE. קונצרטים ששר בהם שודרו ב-BBC Radio (UK), Poland Radio ובקול המוסיקה.

זוכה מלגת הצטיינות מטעם קרן התרבות אמריקה ישראל (2008-2013), קרן בוכמן היימן, קרן רונן, פרס ע"ש עו"ד ליאון שטרן, פרס ביה"ס ע"ש תלמה ילין (2010) ופרס דיקאן הפקולטה לאומנויות הביצוע מטעם האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

האנסמבל הקולי הישראלי ממשיך מסורת ארוכת שנים של איכות בלתי מתפשרת ורפרטואר מרתק.מאז נוסד האנסמבל הקולי הישראלי בידי יובל בן עוזר בשנת 1993, כבש את מקומו כגוף הקולי המקהלתי הקאמרי המוביל בישראל. האנסמבל, המורכב מזמרים מקצועיים, מופיע במיטב האולמות והפסטיבלים בארץ בסדרת קונצרטים משלו וכן עם התזמורות המובילות בארץ, כשהוא זוכה להצלחה הן בקרב הקהל והן בקרב מבקרים ומוסיקאים. רפרטואר המוסיקה הקאמרית הקולית של האנסמבל משתרע ממוסיקת ימי הביניים ועד למוסיקה בת זמננו ובכלל זה יצירות אוונגרדיות והקלטות פס-קול לסרטים. האנסמבל הקולי הישראלי מופיע עם התזמורות המובילות בישראל ובהן הפילהרמונית הישראלית, הקאמרטה הישראלית ירושלים, התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית. לצד ההופעות תחת שרביטו של בן עוזר, האנסמבל מופיע עם מנצחים מן השורה הראשונה בעולם: פרידר ברניוס, ג'ון פול, אנדרו פארוט ואנתוני רולי. האנסמבל משתתף באורח קבוע בסדרות קונצרטים בערים הגדולות בארץ והוא נטל חלק בביצועי בכורה בפסטיבל ישראל.

מנצחו ומנהלו מוסיקלי של האנסמבל, יובל בן עוזר, מהבולטים שבמנצחי המקהלה בישראל. כמנצח אורח ניצח על כל התזמורות החשובות בישראל ועל תזמורות באירופה ובדרום אמריקה. כמנצח המקהלה עבד בקונצרטי הפילהרמונית תחת שרביטיהם של גדולי המנצחים בעולם: זובין מהטה, ג'יימס לוויין, דניאל ברנבוים, אנטוניו פפאנו, דניאל אורן וג'וזפה סינופולי. יובל בן עוזר משמש גם כמנהל המוסיקלי של מקהלת הקבוץ הארצי ומגיש תוכנית "מקהלות" בקול המוסיקה. בנוסף לאלו, הוא יועץ ומרצה מבוקש בארגונים עסקיים בנושאי מנהיגות ועבודת צוות כחלק מתוכנית ייחודית המשלבת מוסיקה וניהול.

יובל בן עוזר הוא המנהל המוסיקלי של הסדרה הווקאלית החדש של התזמורת הסימפונית ראשל"צ.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון נוסדה בשנת 1988 על-ידי עיריית ראשון לציון. בתוך זמן קצר התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית, כגוף מוסיקלי מוביל ומחדש בישראל. משנת 1989 משמשת התזמורת בהצלחה רבה כתזמורת הבית של האופרה הישראלית.

התזמורת מציעה לקהלה מגוון רחב של יצירות מכל התקופות בתכניותיה הכוללות סדרות קונצרטים למנויים, קונצרטים רבים לכל המשפחה, מופעים מוסיקליים לקהל צעיר וקונצרטים מיוחדים לגיל הזהב. התזמורת יצאה לסיורים באירופה כתזמורת האופרה וכן כתזמורת סימפונית לכל דבר. בשלהי שנת 2014 קיימה התזמורת סיור קונצרטים בסין בניצוחו של מנהלה המוסיקלי החדש, ג'יימס ג'אד. אולמות הקונצרטים בצ'ינדאו, בבייג'ין ובשנחאי (שם השתתפה התזמורת בפסטיבל שנחאי וניגנה קונצרט שהוגדר כאירוע מרכזי של הפסטיבל) היו גדושים בקהל שקיבל את התזמורת בתשואות רמות ונלהבות. בקיץ 2008 בפתח עונת העשרים החגיגית יצאה התזמורת למסע הופעות מוצלח במיוחד בארגנטינה ובברזיל.

החל בשנת 2010 לוקחת התזמורת חלק חשוב ומרכזי בהפקות האופרה במצדה בשיתוף האופרה הישראלית. עד כה עלו האופרות "נבוקו" (בשנת 2010), "אאידה" (בשנת 2011), "כרמן" (בשנת 2012) ו"לה טראויאטה (בשנת 2014). השנה תנגן התזמורת במצדה בהפקת האופרה "טוסקה" בניצוחו של דניאל אורן ובהפקה הבימתית של "כרמינה בורנה" בניצוחו של ג'יימס ג'אד. התזמורת זכתה לשבחי הביקורת. 50,000 איש מהארץ ומחו"ל שמעו את התזמורת בהפקות הענק לרגלי המצדה. החל בעונת הקונצרטים 2014-2015 מונה ג'יימס ג'אד למנהל המוסיקלי החדש של התזמורת והחליף את דן אטינגר אשר כיהן בתפקיד 7 שנים . אטינגר מכהן עתה כמנצח אורח ראשי.

בחודש אוקטובר 2015 התמנה מנהלה המוסיקלי, ג'יימס ג'אד, למנהל המוסיקלי ולמנצח הראשי של התזמורת הפילהרמונית של סלובקיה.