40 חודשי מאסר וקנס של 250,000 ₪ נגזרו על סויטי פריד, עבריין מס שהורשע בקיזוז כ- 300 חשבוניות פיקטיביות, בהיקף של מיליוני שקלים במשך 8 שנים. לפני כחודשיים, לאחר שנמלט נתפס פריד במחסום ג'בעה הודות לשיתוף פעולה בין יחידות המודיעין במשרד מע"מ באר שבע ובמשרד מע"מ תל-אביב 2, מכס מעברים וכן משטרת ישראל ומשרד הביטחון.

באוקטובר 2009 הוגש כתב אישום נגד סויטי פריד (55) מבאר-שבע, שייחס לו ניכוי מס תשומות בהתבסס על חשבוניות כוזבות, בהיקף עסקאות של כ-16.5 מיליון ₪, שהמע"מ בגינן הוא כ- 2,800,000 ₪.

סויטי פריד, עוסק מורשה בענף עבודות בנייה ושיפוצים, כפר במיוחס לו והמשפט נגדו התנהל. טרם הכרעת הדין בעניינו ניתק פריד קשר ולא ניתן היה לאתרו. הודות לפעילות שלובת הזרועות של כלל גורמי האכיפה – רשות המסים, המשטרה ומשרד הביטחון, נתפס סויטי במחסום ג'בעה, הגובל בשטחי הרשות הפלסטינית.

כבוד השפוט ג'ורג' אמוראי מבית משפט השלום בבאר שבע ציין בגזר הדין "המדובר בדיווח כוזב על פני תקופה ממושכת של 8 שנים ובהסתמך על 286 חשבוניות כוזבות... העבירות בוצעו באופן מתמשך, שיטתי ובהיקף כספי גבוה. נהיר כי מעשים אלו לא בוצעו באופן אקראי, או כמעידה חד פעמית, אלא לאחר תכנון, מחשבה ובכוונה להתחמק מתשלום מס".