עבריין מס שהורשע ונמלט במהלך דיוני הערעור על גזר דינו, נלכד בסוף השבוע האחרון במבצע משותף של יחידת מודיעין במשרדי מע"מ באר שבע ותל אביב 2, שב"כ, צה"ל והמשטרה. העבריין, לואי קורד ממזרח ירושלים, הורשע בעבירות של הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות, בגינן נגזרו עליו 32 חודשי מאסר.

קורד נמלט לראשונה כבר לפני כשנה, לאחר שהגיש ערעור על גזר דינו, אותר על ידי מחלקת חקירות מע"מ ירושלים ושוחרר על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. אולם, הוא לא חדל מהניסיונות לחמוק מעונשו ונמלט פעם נוספת באפריל האחרון. קורד אף נדרש כעד במשפטו של אדם אחר, שעל פי החשד קיבל ממנו חשבוניות פיקטיביות, אותן ניכה.

לפני כחודשיים, קיבלו אנשי מודיעין מע"מ באר שבע את מלאכת איתורו של העבריין הנמלט הסדרתי. פעילות אינטנסיבית שלהם, בסיוע מודיעין תחנת מע"מ תל–אביב 2, שירות הביטחון הכללי, צה"ל וכן משטרת ישראל הביאה לתפיסתו של קורד לפני מספר ימים בכפר עקב, שכונה ירושלמית מעבר לגדר הביטחון והועבר לריצוי 32 חודשי מאסר אשר הוטלו עליו.

נגד קורד הוגש בשנת 2009 כתב אישום בגין עבירות של הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות, שהמע"מ בגינן עומד על 2,500,000 ₪. יתרה מזאת, קורד נדרש כעד במשפט המתנהל נגד ואאיל אלמדיגם, בעל מסגריה מרהט, החשוד כי ניכה יותר מ- 80 חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ– 11,000,000 ₪ אותן קיבל מהעבריין הנמלט קורד.