קראוונים בחוף נהרייה(צילום: רשות מקרקעי ישראל)

שמונה מסיגי גבול שונים, אשר הציבו (כל אחד בנפרד) קראוון על שטח בחוף הים בחלק הצפוני של נהריה, אשר משמש כשטח חוף ים ציבורי בבעלות המדינה, פינו את הקרקע בעקבות פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל

קרא עוד...

שביל ישראל לאופניים-אזור נחל נקרות

ב6/8/2018 יום ב' בישיבה חגיגית של הנהלת הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, החוגגת 5 שנים להיווסדה, נבחר שביל ישראל לאופניים כפרויקט הלאומי של הקרן. בעקבות הבחירה בשביל ישראל לאופניים כפרויקט לאומי, צפויה הקרן  להשקיע בפרויקט כ-45 מיליוני שקלים. "מדובר בפרויקט רחב היקף ורב אתגרים שידרוש תכנון מחושב ושיתוף פעולה הדוק בין כלל הגורמים המעורבים בו ברמה הלאומית, אשר, יתמקד בערכי טבע, נוף וסביבה, אורח חיים בריא ויתרום לרווחת כלל הציבור והדורות הבאים" אמר עדיאל שמרון מנהל רשות מקרקעי ישראל ויו"ר הקרן לשמירה על שטחים פתוחים

קרא עוד...

לורה ורטון יור מרצ ירושלים(צילום: יח"צ)

ההיתרים לכריתתם של יותר מ- 50 עצים במתחם "הדסה הקטנה" בוטלו. כך הודיעה ביום ג' (24/07/18) פקידת היערות במשרד החקלאות, פנינה איטח. זאת, בעקבות מאבק עיקש של תושבי המתחם, פעילי מרצ ירושלים ושוחרי הגנת הסביבה בעיר. יו"ר רשימת מרצ לעיריית ירושלים, לורה ורטון, הגישה השבוע התנגדות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לכריתת העצים, ופחות משבוע לאחר מכן בוטלו ההיתרים לכריתתם.

קרא עוד...

אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל(צילום: יח"צ)

המאבק להרחקת אסדות הגז ומיכל הקונדנסט המסוכן מחוף הכרמל צובר תאוצה. סגן ראש מועצת חוף הכרמל מגייס למאבק את בכירי המערכת הפוליטית הארצית. השבוע הגיע עוזרד לכנסת עם משלחת של הארגון הסביבתי "שומרי הבית" ונפגש שם עם ח"כ יעל גרמן, שמונתה בידי יאיר לפיד לרכז את הטיפול בנושא הגז הטבעי במפלגת "יש עתיד", ושכנע אותה שיש להרחיק את אסדות הגז ממיקומן המתוכנן סמוך לחוף אל פי הבאר, ולהעביר את מיכל הקונדנסט ממיקומו המתוכנן בחוף הכרמל לבית הזיקוק. בהמשך מתכנן עוזרד להיפגש את בכירים במפלגות נוספות ולגייס גם אותם למאבק להרחקת האסדות.

קרא עוד...

הגן הסולארי

הגן הסולארי בבנימינה – פינת חמד ומרכז ההדרכה המוביל בישראל לאיכות הסביבה ולקיימות – יצא בסוף השבוע האחרון לדרך חדשה ונפתח מחדש במקום חדש, גדול, מרווח, יפה וירוק יותר. הגן הסולארי החדש נמצא כ-700 מטר מהגן הסולארי הישן בכניסה לבנימינה מכיוון זכרון יעקב, צמוד לטיילת שוני בין נחל תנינים לנחל התמסח. המתחם החדש של הגן הסולארי יהיה גדול פי כמה מהמתחם הישן, וישתרע על שטח ירוק של כ-7 דונם. במהלך חודש פברואר יהיה ניתן לבקר בשני הגנים הסולאריים, הישן והחדש ויתקיימו סיורים מיוחדים בשני הגנים גם יחד.

קרא עוד...

אנרפוינט  - קרדיט צילום - מירו מדיה

הבוקר(23.1.18) נודע למערכת ThePulse כי חברת SUNTECH  הסינית תספק את הפנאלים הסולאריים לחוות הפוטו-וולטאיות שבדרום הארץ בסכום של בסכום של למעלה מ 9 מיליון דולר.

קרא עוד...

כידוע, במציאות הכלכלית של השנים האחרונות שבה הריבית במשק אפסית,
רבים מאתנו מחפשים דרכים לשדרג ולהשביח את ערך הנכס, כך שיניבו לנו את התשואה
הגדולה ביותר. אחת הדרכים היצירתיות והמשתלמות לעשות זאת היא התקנת מערכת לוחות סולאריים
על גג הבית. התקנת המערכת, המאפשרת ייצור חשמל בצורה ביתית, מביאה לחיסכון כספי
בחשבון החשמל של מעל ל- 9,000 ₪ - חיסכון
של מעל ל- 100,000 ₪ ב- 20 שנה. זאת מבלי שאנחנו לוקחים בחשבון את החיסכון שנוצר
משיטת "מונה נטו" - הסכם מול חברת חשמל שאינו מוגבל בשנים, ואת כיסוי
עלות המערכת בטווח קצר יחסית של 7-8 שנים שמזכה את בעל המערכת בתשואה של לפחות 13%
על השקעתו וכמובן קרדיט החשמל שנצבר וניתן להעברה מנכס אחד לנכס שני. כנראה שמשתלם
לא רק לסביבה, אלא גם לכיס להיות ירוק!

קרא עוד...