האם אי פעם הרגשת "רגיש" מדי וקיווית שתוכל לשנות את המוח שלך ולהיות מושפע פחות מאירועים שליליים? חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומאוניברסיטת חיפה הראו שאימון ממוחשב בן שישה ימים יכול להפחית פעילות מוחית שמעוררות תמונות לא נעימות ולחזק את מעגלי המוח האחראים על ויסות רגשות

קרא עוד...

לדברי פסיכותרפיסטית ומטפלת בהבעה ויצירה במרכז הרב תחומי לטיפול בנפגעות תקיפה מינית בביה"ח בני ציון, ליאורה זומר, המשמשת גם כיו"ר עמותת ט.ד.י. - טראומה ודיסוציאציה ישראל, "המרחב הווירטואלי- חברתי הנוסף הרחיב את מגוון אפשרויות התקשורת בין בני אדם למרחבים בהם פוטנציאל החשיפה להמונים, והאפשרות לאבד את השליטה על הפרטיות הפכו לבעיה של ממש. כאשר מדברים על פגיעה מינית במרחב המציאותי, הפוגע בדרך כלל מוכר לנפגעת והיא ברוב המקרים מודעת למה שקורה לה. ואולם, במקרה של פגיעה מינית ברשת הווירטואלית מתווספים מימדים שמרחיבים את ספקטרום הנזקים הפסיכולוגיים"

קרא עוד...

רותי חי בסדנה שהתקיימה ברמב"ם. צילום: דורון גולן

במהלך ארבעת החודשים בהם שהתה בבית החולים עם אמה חולת הסרטן, החלה רותי חי להקים קבוצות תמיכה, בהן היא גורמת לכל המשתתפים, חולי סרטן מאושפזים לצחוק, ללא שליטה, בעוצמה, בלי סוף, בקולי קולות. כמעט עשור שרותי חי מקיימת במרכזים הרפואיים בכל רחבי הארץ סדנה בתמיכת "רוש מושיטה יד". השבוע, הגיעה רותי חי למחלקה ההמטולוגית במרכז הרפואי רמב"ם

קרא עוד...

מתי לקחת את הילד לביקור ראשון אצל רופא השיניים? האם הפעוט בן 3 השנים שלי אמור כבר להשתמש בחוט דנטאלי? כיצד אדע אם הילד שלי זקוק לגשר?

להורים רבים יש קושי רב לקבוע כמה ולאילו טיפולי שיניים הילדים שלהם זקוקים. הם יודעים שהם רוצים למנוע חורים בשיניים אבל הם לא תמיד יודעים מה הדרך הכי טובה למנוע זאת.

קרא עוד...

הרבה אנשים שואלים בדיוק את אותה השאלה (בכל מיני ווריאציות, כמובן) ולא רק שבצדק אלא טוב שהם שואלים ולמה? כי אנו לא רוצים וגם לא ננסה לייפות את המצב כי לכולנו ברור שהחיים היומיומיים יכולים להיות תובעניים ולא פשוטים כאשר רוצים לשלב בתוכם פעילות ספורטיבית ובדיוק בשל כך חשוב לשאול כיצד ניתן לשלב כושר אישי בתוכם. יצאנו לבדוק זאת!

שילוב של אימון ביום עמוס

רגע לפני שנחשוף בפניכם כיצד הדבר אכן אפשרי, רצוי להסביר מעט מדוע הדבר חייב להפוך לאפשרי ברמת סדר העדיפויות ומה הכוונה? הרי ברור לכולנו שכאשר אנו מותשים וחוזרים מהעבודה, מה עומד בראש סדר העדפויות שלנו? נכון מאוד! שכיבה מוחלטת על הספה וצפייה בטלוויזיה (לעיתים אל החגיגה מצטרפים נשנושים כאלו ואחרים שלבטח לא עוזרים למשקל). בדיוק בשל כך חשוב לשנות את החשיבה בנושא ולהבין שבראש סדר העדפויות יש להציב (לפחות פעמיים בשבוע) אימון אישי.

כעת נחזור לשאלה שעמה פתחנו את המאמר אודות שילוב כושר בחיי יומיום תובעניים. אם בעבר אימון כושר אישי נחשב כגחמתם של בעלי ממון, הרי שכיום הדבר שונה לחלוטין. כיום כל אחד ואחת אשר מעוניינים בכושר אינטנסיבי אך עם זאת המתאים להם באופן אישי למצבם הבריאותי, ללו"ז האישי שלהם ולא פחות חשוב מכך – לאתגרים והיעדים שהם רוצים להציב לעצמם, יכול לבחור בשיטה הנ"ל.

מעבר ליתרונות הרבים שציינו לעיל, השילוב של אימון הכושר נעשה כאשר המתאמן בוחר את הימים והשעות שנוחות לו ואילו המאמן מגיע עד למקום המפגש (בין אם מדובר על ביתו של הלקוח שמעוניין להיכנס לכושר, בין אם מדובר במקום ציבורי ובין אם מדובר על כך שהמתאמן רוצה שמאמן הכושר יגיע עד למקום עבודתו) – מה שניתן להסיק מקביעת מקום המפגש בשעה מסוימת היא העובדה שהמתאמן איננו יכול "להתחמק". המאמן מציף אותו באנרגיות וממש "מכריח אותו" לצאת מהאדישות ולהתחיל להתאמן. עוד טיפ מאתנו אליכם – מתי שמחפשים אימון כושר אישי ע"י מאמן, חשוב שהוא יהיה אדם מקצועי ובעל ניסיון בתחום כמו מאמן כושר אישי של  personaltrainers.co.il. מאמן אישי שצבר ניסיון יודע בדיוק אילו תרגילים להתאים לכל אדם, כלומר את תוכנית האימונים המתאימה לו וזאת ע"פ: גיל, מצב בריאותי, היסטוריית אימונים בחד"כ וכו'.

חשוב לאנשים אשר רק מתחילים רצף אימונים לא להעמיס יתר על המידה באימונים עצימים, ולהיות קשובים למאמן הכושר.

יתרון נוסף אשר מאמני הכושר האישיים מביאים איתם הנו הניסין העשיר שלהם בבניית תפריטים ושילוב תזונה מתאימה כחלק אינטגרלי בחייו של המתאמן, דבר שהוא לא פחות חשוב מהאימון עצמו.

השילוב של כל האלמנטים הללו מצליחים לגרום גם לאדם העסוק ביותר לפנות לפחות שעה ביום לערוך אימון כושר. אין ספק – על ידי שיטה זו ניתן לנצח את השגרה התובענית!

ומה עם אימון כושר לאנשים מבוגרים?

אין ספק שמאמן כושר אישי יודע גם להתמודד עם בניית תוכנית אימון אישית גם לאנשים מבוגרים יותר: גילאים 60 פלוס. מחקרים מצאו שלטווח ארוך תוכנית מסודרת ועצימה (בהתאם ליכולתיו של המתאמן) משפיעה ותורמת חיובית הרבה.

התועלת שניתן להיווכח הנה שיפור משמעותי בסיבולת השריר ושיפור ניכר בכח המתאמן, מה שגורם להתפתחות מגמה חיובית במסת השריר מה שמביא אותנו לשיפור בתפקוד ובתפוקה של המתאמן. כמו שידוע ההתמדה באימון כושר מאוד יעילה ויכולה להביא אנשים מבוגרים לביצוע מטלות היומיות באופן שהוא כמעט עצמאי לגמרי.יתרון נוסף באימון כושר אישי הנו שהמתאמן המבוגר יכול לקבוע עם המאמן בביתו או במקום נוח ונגיש אחר. אם בחרתם בכל זאת "ללכת" על אימון לבד ללא מאמן אישי בשלב זה וההליכה שלכם כבר מקשה עליכם, תמיד תוכלו למצוא מבחר קלנועיות לרכישה שיעשו את החיים שלכם הרבה יותר קלים. אחת החברות המתחמחות בייצור קלנועיות הנה גלגל יציב קלנועית שם תמצאו איכות הולמת לכספכם.

החורף הוא האויב הגדול של עור הפנים. אנשים רבים סובלים מעור יבש וסדוק בחודשי החורף הקרים. הלחות הנמוכה והרוחות הקרות של החורף מזיקות לעור הפנים, גורמות לו לאבד מגמישותו ובריאותו ואם לא מטפלים בבעיה כראוי, יכול להיווצר נזק ממשי לעור הפנים. בשביל להימנע מכך ועל מנת להמשיך ליהנות מעור פנים מושלם בכל חודשי השנה, חשוב לעשות טיפולי פנים נכונים ומתאימים. לפניכם מידע על טיפולי הפנים המומלצים במיוחד לחורף ומספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את החורף הזה עם פנים חלקות ומלאות חיוניות.

טיפולי פנים מומלצים במיוחד לימי החורף

טיפול פנים מקצועי – הדבר הנכון ביותר עבור כל אחד ואחת הוא לקבל ייעוץ מקצועי מקוסמטיקאי מומחה. לכולנו יש עור פנים שונה וייחודי וכל סוג של עור מגיב אחרת לשינויי מזג האוויר בחורף. טיפול פנים לקראת החורף יכול לכלול פילינג יסודי, מסיכה מזינה, קרם פנים ועוד. כאשר תפנו לקבל טיפול פנים אצל קוסמטיקאי, תוכלו לדעת בוודאות שהטיפול אותו תקבלו והתכשירים בהם תשמשו הם הנכונים והמתאימים במיוחד לעורכם.

ניקוי העור – טיפול ראשון בעור הפנים מתחיל מניקוי יסודי. כולם יודעים שסבון מייבש מאוד את העור ואינו מומלץ לשימוש כאשר העור יבש ממילא. יחד עם זאת, עליכם לנקות את העור על מנת שיהיה בריא ולשם כך חשוב לרכוש תכשירים לניקוי עור הפנים שמורכבים מחומרים מזינים ועשירים בלחות, אשר אינם מייבשים את העור בזמן הניקוי.

שימוש בקרם לחות – גם אם אינכם משתמשים בקרם לחות ביום יום, בהחלט מומלץ להתחיל להשתמש בו בחורף. עור הפנים נפגע בחורף והיובש של העור גורם לא רק למראה לא בריא או תחושה לא נעימה בלבד, אלא גם עושה נזק ממשי לעור. אל תסבלו מהיובש בעור הפנים בחורף, מצאו קרם לחות שיוכל להחזיר לפנים שלכם את הרוך והגמישות שלו. הקפידו על טיפול בקרם ביום יום ובמיוחד לאחר ניקוי הפנים.

טיפים נוספים לטיפוח עור הפנים בחורף

מלבד טיפולים קוסמטיים, ישנם כמה טיפולי פנים עממיים וטיפים פשוטים שניתן ליישם ביום יום וליהנות מעור פנים חלק ובריא גם בחורף.

פירות וירקות – זהו טיפ שחשוב לבריאות העור לאורך כל ימי השנה אך פי כמה וכמה חשוב בחורף. הקפידו לאכול כמות גדולה של פירות וירקות חיים ולהזין את הגוף ואת העור בכל הוויטמינים המינרלים שהגוף זקוק להם. חשוב במיוחד לדאוג לכך שהגוף יקבל כמות מספקת של ויטמין E וויטמין A.

להימנע מאיפור שמכיל אלכוהול - ישנם תכשירי טיפוח ומוצרים קוסמטיים המכילים ריכוז מסוים של אלכוהול. האלכוהול ידוע כחומר שמייבש משמעותית את העור ולכן בהחלט מומלץ להפחית את השימוש בחומרים המכילים אלכוהול.

שמנים – תרופת סבתא יעילה במיוחד לעור יבש וסדוק במהלך החורף היא שימוש בשמנים. ניתן למרוח על כמות קטנה של שמן קוקוס או אפילו שמן זית על הפנים (ועל כל הגוף), לעסות היטב ולחזור על הפעולה הזו לפני או אחרי המקלחת וגם לפני השינה. תוכלו להרגיש את השיפור במצב העור כבר לאחר מספר ימים.