יש גיל שמתחילים כבר להרגיש את הכאב בעצמות, התנועה לא קלילה כמו בעבר, קשה יותר להסתובב ברגל בוודאי למרחקים ארוכים וחוסר הנוחות מורגש לעיתים כבר מהצעד הראשון. הבשורות הטובות הן שיש פתרון תחבורה שמתאים לגיל השלישי וילווה אתכם בנאמנות לאורך תקופת גיל הזהב.
הקלנועית שהיתה מזוהה בעבר עם קיבוצים ומושבים, נכנסת גם לשטחי העיר ומביאה עמה יתרונות רבים לכל מי שמחפש דרך להתנייד בנוחות ובקלות. מדוע הקלנועית מתאימה במיוחד לגיל הזהב וכיצד לבחור דגם מנצח? מסע על גלגלים.

כלים

 

בלי רישיון – נוחות מקסימלית

היתרון הבולט ביותר הוא שלא נדרש רישיון נהיגה בתוקף לנהיגה של קלנועית. אם לא חודש הרישיון או לא הוצא מלכתחילה אין פירוש הדבר שתצטרכו לוותר על אמצעי תחבורה – תוכלו לבחור בכלי מכאני המעניק לכם חופש תנועה רחב מבלי צורך לדעת כיצד לנהוג או להציג רישיון רכב או רישיון נהיגה. עם זאת, חשוב לדעת מהם התנאים המתאימים לנהיגה בכלי זה – ראשית, לא ניתן לנהוג בו בכבישים מלבד חציית כביש וגם לא בעלייה וירידה ממדרכות ומגבלת המהירות היא עד 12 קמ"ש. יש להיות קשובים לכל התמרורים ממש כמו הולכי רגל ונהגים וכמובן להקפיד על בדיקות בריאות ולוודא שהראייה תקינה והמצב הפיזי מאפשר נסיעה בטוחה.
הקלנועית מהווה עבור רבים אלטרנטיבה גם לכיסא גלגלים כאשר אפשר לנהוג בה בנוחות ובדגמים הזוגיים להסיע מישהו המתקשה בתנועה. קיימים דגמים מתקפלים הנכנסים לכל מעלית שאפשר לשנע אותם ממקום למקום, כך שתמיד יהיו בהישג יד במידה למשל ומבקרים קרוב משפחה או חברים ורוצים לשמור על כלי תחבורה בהישג יד.
עבור שומרי מסורת מדובר בפתרון נהדר אם מתקינים לדגם תוסף של פיקוד שבת ואפשר לנסוע כך לבית הכנסת. פיקוד שבת כולל נעילת הגנה נגד הפעלת מתג וכן מתג בלימת חירום.

יחיד או זוגי? זו השאלה!

כמובן שכדי ליהנות מנפלאותיה של קלנועית לגיל הזהב, חשוב לבחור את הדגם הנכון ביותר מחברה מובילה בתחומה המציעה נבחרת שלמה של קלנועיות בסטנדרטים גבוהים תוך שמירה על אסתטיקה, איכות ובטיחות. השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם בבחירת הדגם המבוקש היא האם זו תהיה קלנועית יחיד או זוגית והתשובה תלויה בהרכב הנוסעים. אם אתם נוהגים לנסוע לבד אין צורך בקלנועית זוגית גדולה ויקרה יותר ואם אתם מתכוונים לנסוע בהרכב זוגי, כדאי לבחור מראש קלנועית זוגית.
בגיל הזהב יש יותר מגבלות וקשיים פיזיים ולכן, חשוב להשקיע בנסיעה נוחה ומפנקת. בחרו דגמים בעלי מושב ארגונומי מתכוון וכידון מתכוונן להתאמה אישית. בדקו מידות, משקל וכדאי לבחור דגם הכולל גם אורות איתות וגגון ארוך. ניתן לשדרג את חוויית הנהיגה והנסיעה עם אביזרים משלימים בין אם זה סוכך נגד גשם או ארגז אחסון מתכתי עם מנעול לאחסון ציוד. כדאי לשקול גם תוספת של צופר ומראה אמצעית גדולה להשגת שדה ראייה טוב. אם הנכם משתמשים במקל הליכה – קיים תופסן מיוחד למקל הליכה שניתן לשלב בדגמים השונים וכדי שלא תיגמר לכם הסוללה של המכשיר הסלולרי במהלך הנסיעה – תוכלו לצייד את כלי התחבורה באביזרי הטענה למכשיר.

כדאי לבצע סקר שוק על מנת להחליט איזה סוג קלנועית תתאים לצרכים העכשוויים והעתידיים שלכם – קומפקטית, זוגית או יחיד, להשוות מחירים ולבחון גם אופציה של קלנועית יד שנייה. לקבל ייעוץ בבחירת הדגם, לבדוק משך אחריות, תחזוקה וטיפולים וכמובן למצוא מקום ליד הבית, להכיר את התקנות בדבר נסיעה שלא חלילה לעבור על החוק וליהנות מהנסיעה כל עת שמתחשק. צאו לדרך.