על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מתוך 46 נהגים שנהרגו בתאונות דרכים בערים בישראל בשנת 2016, רק שתיים היו נשים – 4% בלבד. מרביתם המוחלט של הנהגים שנהרגו בתאונות דרכים, היו גברים. גם מספר הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים היה גבוה בשנה החולפת ממספר הנהגות: כמעט 10 אלפים נהגים נפגעו בתאונות דרכים בערים בשנת 2016 לעומת פחות מ- 4,000 נהגות שנפגעו - פחות ממחצית.
עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים בערים 38 נשים (נהגות ולא נהגות) לעומת 92 גברים שנפגעו בתאונות דרכים בערים. כלומר, גברים נפגעו בתאונות דרכים בערים בשנת 2016 פי 2.5 לעומת נשים.
נתון מעניין נוסף הוא כי בשנתיים האחרונות (2015-2016) מספר ההרוגות בתאונות דרכים בערים הוא זהה (38) וגם מספר הנפגעות בתאונות דרכים דומה מאד – בשנת 2015 נפגעו בתאונות דרכים בערים 6,041 נשים ובשנת 2015 נפגעו 5,991.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העובדה שנהגות מעורבות הרבה פחות בתאונות דרכים קטלניות לעומת נהגים, מוכיחה כי נשים נוהגות בצורה זהירה יותר לעומת גברים. לאור הנתונים האלה, כדאי לעודד נשים לנהוג יותר באמצעות חינוך מגיל צעיר ועידוד נשים לקחת יותר את מפתחות הרכב ולתת לגברים לשבת לידן".
התל אביביות נפגעו הכי הרבה בתאונות דרכים בשנת 2016
בתל אביב נפגעו 622 נשים בתאונות דרכים בשנת 2016, שלוש נשים נהרגו.
בירושלים נפגעו 589 נשים בתאונות דרכים בשנת 2016, שתי נשים נהרגו.
בחיפה נפגעו 371 נשים בתאונות דרכים בשנת 2016, שתי נשים נהרגו.
בבאר שבע נפגעו 329 נשים בתאונות דרכים בשנת 2016, שתי נשים נהרגו.
בפתח תקווה נפגעו 222 נשים בתאונות דרכים בשנת 2016, אישה אחת נהרגה.
בנתניה נפגעו 202 נשים בתאונות דרכים בשנת 2016, אישה אחת נהרגה.
פרויקט הדרייב האישי
מחקרים מוכיחים כי לנשים יכולת להשפיע באופן חיובי על נהיגתם של גברים וכי ניתן להשתמש באפקט הממתן של נשים על נהיגת גברים, באמצעות העצמת תפקידן כמתנגדות פעילות לנהיגה מסוכנת. לכן, בשנים האחרונות מפעילה עמותת "אור ירוק" בתיכונים ובבסיסי צה"ל את תוכנית "הדרייב האישי".
התוכנית נועדה לתת מענה לבעיית הבטיחות של נהגים צעירים, בהתבסס על מחקרים אלה. במסגרת זו, הבנות (בנוכחות הבנים) המשתתפות בפרויקט עוברות הדרכה, במהלכה הן רוכשות כלים לחיזוק הדימוי העצמי שלהן ולחיזוק מעמדן החברתי. כתוצאה מההדרכה וההעצמה, ההערכה היא כי הבנות יפעלו על מנת להשפיע על בנים הנוהגים בצורה פרועה, לשנות את התנהגותם. בסופו של התהליך, המטרה היא שהתנהגות כביש לא אחראית תיחשב התנהגות שאיננה מקובלת מבחינה חברתית בקרב צעירים, ותוביל לשינוי התנהגותי אמיתי הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים עימם.