במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור להתנהל מול בית דין רבני. לאור העובדה שהיהדות רואה בגירושין דבר שכדאי למנוע אותו במידה וזה אפשרי, ישנה אפשרות להגיש תביעה לבית הדין על מנת שהוא ינסה לייצב את הנישואין. כאן נספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על התביעה הזו.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

בתי הדין הרבניים

עוד לפני שנדבר על תביעת שלום ואיך היא מתנהלת, חשוב להבין את ההבדל שבין בתי הדין הרבניים לבתי המשפט. בעוד שבתי המשפט כפופים לחוק הישראלי, בתי הדין הרבניים מהווים ערכאה תורנית והמשפט בהם הוא על פי דין תורה. טוען רבני הוא מעין עורך דין שמייצג את התובעים והנתבעים בבית דין רבני. אחת התביעות הקיימות בבתי דין רבניים היא תביעת שלום בית .

תביעת שלום

תביעת שלום או בשמה המלא תביעת שלום בית היא תביעה שמוגשת על ידי אחד הצדדים של זוג נשוי. המטרה של התביעה היא פנייה לבית דין על מנת שיסייע לזוג להחזיר את חיי הנישואין למסלולם התקין. תביעה כזו מוגשת על ידי זוגות שהזוגיות שלהם נקלעה למשבר או נמצאת על סף פירוק, והרצון הוא להשתמש בידע ובכלים של בית הדין כדי לנסות ולייצב את הנישואין הללו.

הדיון בתביעה

למרות שלבית דין רבני יש סמכויות מרחיקות לכת בחלק מהמקרים, תביעה לשלום בית מעניקה לו סמכויות די מצומצמות. עם זאת, במידה ובית הדין קיבל הכרעה שמורה לזוג לשוב ולחיות יחד אולם אחד הצדדים מפר את ההנחיה הזו, ניתנת לבית הדין הזכות להכריז על מי שמפר את הפסיקה בתור מורד/מורדת. להכרזה הזו יש השלכות שליליות על הזכויות של אותו צד בהליך הגירושין.

מה החשיבות של טוען רבני בתהליך

למרות שלא מדובר על הליך משפטי קלאסי, בסופו של דבר העובדה שתביעת שלום מתנהלת בערכה משפטית – תורנית מובילה לכך שכדאי שיהיה מי שמציג את הטענות שלכם בצורה ברורה לבית הדין. לכולנו ברור שלבית משפט לא נכנסים בלי עורך דין, והכלל הזה נכון גם ביחס לבתי דין רבניים. מי שיוכל לייצג אתכם בתביעת לשום הוא טוען רבני שיעשה הכל כדי שהתביעה שלכם תתקבל ותצליחו להחזיר את חיי הנישואין שלכם על כנם בעזרת בית הדין.

לסיכום

בניגוד לבתי המשפט בישראל שעוסקים בהליכי גירושין מהצד המשפטי בלבד, בבתי הדין הרבניים ישנו הליך שמיועד למנוע את הגירושין. תביעה להליך הזה מוגשת על ידי אחד מבני הזוג והיא מכונה תביעת שלום בית, כאשר המטרה שלה היא לפנות לבית הדין על מנת שזה ישכין שלום בין בני הזוג ויעזור להם למנוע את הגירושין. מומלץ להיעזר בטוען רבני בעת הגשת התביעה.

דוד עשור טוען רבני ומגשר משפטי מוסמך 052-719-6716

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…