בשנים האחרונות, תחתוני מחזור הפכו לפתרון שמשנה את כל עולם מוצרי המחזור השונים, הם מציעים חלופה איכותית ונוחה למוצרים מסורתיים כמו פדים וטמפונים. למרות הפופולאריות הגוברת, מספר הנחות שגויות עדיין מרחפות מעל. ננסה במאמר הזה להפריך את המיתוסים המרכזיים סביבם ולתת לך מידע אמין ורלוונטי שיעזור לך לקבל החלטה.

 קרדיט: נאומי גוזלן
קרדיט: נאומי גוזלן

 

מיתוס 1: תחתוני מחזור אינם נקיים

אחת הדאגות הגדולות ביותר שיש לנשים היא לגבי ההיגיינה בזמן לבישת תחתוני מחזור. בניגוד לאמונה זו, תחתוני מחזור הינם בעלי יכולות ספיגה מרשימות ומשולבים בהם בדים מתקדמים שפותחו באופן מיוחד עבור שימוש זה, מה שמבטיח שהם ישארו היגייניים כאשר מטפלים בהם כראוי.

מיתוס 2: תחתוני מחזור לא יכולים לספוג בימים בהם הזרימה חזקה

נשים רבות סקפטיות לגבי היכולת של תחתוני המחזור לספוג במהלך הימים בהם הזרימה יותר חזקה. עם זאת, חשש זה מופרך פעם אחר פעם ע"י בבדיקות שנעשות על ידי יצרנים שונים והעובדה שנשים רבות מתנסות לאורך זמן היא ההוכחה הטובה ביותר לכך. לתחתוני המחזור שכבות ספיגה שיכולות לספוג כמויות גדולות של דם, ונכון יהיה להגיד שעדיין יש לשים לב מתי צריך להחליף לזוג תחתונים חדש כדי להימנע מהכתמות.

מיתוס 3: לבישת תחתוני מחזור מרגישה כמו חיתול

המחשבה על לבישה של משהו מסיבי או דמוי חיתול מייצרת אצל נשים רבות חשש גדול. עם זאת, תחתוני מחזור היום מיוצרים עם בדים מאד מתקדמים שיודעים לספוג כמויות גדולות ואינם תופסים נפח רב, ולכן התחושה היא ממש מינימלית ואפשר להגיד שהתחושה כמעט זהה לתחתונים רגילים.

מיתוס 4: תחתוני מחזור קשים לניקוי

זהו אחד המיתוסים שהכי חשוך להפריך. בפועל, ניקוי של תחתוני מחזור הוא פעולה פשוטה: שוטפת מתחת לברז לאחר השימוש, מכניסה למכונת כביסה (ללא מרכך) ומייבשת בצל. אם תקפידי על טיפול נכון ועדין הם ישמרו לך לאורך זמן ולא תרגישי שההתעסקות בהם גדולה מדי.

מיתוס 5: תחתוני מחזור אינם ידידותיים לסביבה

ישנה תפיסה שגויה שתחתוני מחזור אינם ידידותיים לסביבה בשל אופן הייצור והמורכבות שלהם. להפך, תחתוני מחזור מפחיתים משמעותית את הפסולת שנוצרת כתוצאה משימוש במוצרי וסת חד פעמיים ובכך בעצם השפעתם על הסביבה יותר חיובית לאורך זמן.

מיתוס 6: תחתוני מחזור אינם מתאימים לנערות

ההפך הוא הנכון, דווקא שימוש בתחתוני מחזור לנערות הוא פיתרון מצויין שמאפשר להן חופשיות במהלך היום מבלי לדאוג שהן צריכות להחליף פד או טמפון כל הזמן. דווקא נערות בשונה מנשים יותר מבוגרות יותר פתוחות לשימוש בתחתוני מחזור ולא מבינות איך האמהות שלהן עדיין משתמשות בפדים וטמפונים.

נכון, המעבר לשימוש בתחתוני מחזור יכול להיות מאתגר, אך בסוף זהו פיתרון הרבה יותר טבעי ונכון לנו הנשים מאשר שימוש במוצרים חד פעמיים שיש להם השפעה שלילית גם על הסביבה ולפעמים גם על הגוף שלנו. תנסי, מה יש לך להפסיד. תחתוני המחזור של ליליבלום מיוצרים מבד המיקרו מודל ויעניקו לך ביטחון ותחושה נעימה ועוטפת לאורך היום והלילה.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…