מזג האוויר האידיאלי בישראל, שרוב רובו שמשי, מזמין אותנו להתעטף בנעימותו ולהעדיף בעיקר פעילויות חוץ. בריכת שחייה בחצר תהווה עבור רבים תוספת חלומית ומקום שבו ניתן יהיה ליהנות מהתרעננות ומשחייה יום יומית.

קרדיט לתמונה - ערן לוינסון - אמנות הגינה הקסומה.
קרדיט לתמונה - ערן לוינסון - אמנות הגינה הקסומה.

 

אך עם כל היוקרה והאסתטיקה שיש בבריכה כזו, יש גם צורך לתכנן את ההקמה שלה בצורה בטוחה ומקצועית. כדי להבטיח את בנייתה בצורה תקנית ולהימנע מבעיות עתידיות, יש לבצע תכנון מקצועי ולקחת בחשבון אישורים, היתרים וכמו כן, לאייש לפרויקט אנשי מקצוע מיומנים. להלן מאמר שבא לסייע לכל מי שנמצא לקראת הקמת בריכת שחייה ביתית , להתחיל את התהליך באופן יעיל ומקצועי ולהגיע לתוצאה שתשדרג את איכות החיים ואת ערך הנכס שלכם.

הוצאת היתר לבריכת שחיה פרטית

הקמת בריכת שחיה פרטית היא פרויקט מרתק שדורש תכנון והכנות מקיפות. עליכם להשיג את ההיתרים המתאימים מהרשות המקומית והעיקרי שבניהם הוא היתר בנייה, שנדרש בכל מקרה של חפירה בקרקע ובנייה של תשתיות לעומק האדמה. עבור השגת היתר בנייה מומלץ להיעזר באדריכל שמכיר ומבין את הדרישות לקבלת ההיתר ואף יוכל להשיג עבורכם את האישורים הנדרשים. בנוסף, מהנדס אינסטלציה יתרום לתהליך בכל הנוגע למערכות התאורה והאינסטלציה. כדאי לדעת שלכל רשות (מועצה או עירייה), יש דרישות משלה, ולכן חשוב להתאים את התכנון וההכנות בהתאם לדרישות הרשות שלכם וזאת בסיוע של אנשי מקצוע מביני דבר.

בריכות בטון

בריכות עשויות בטון נחשבות לזן האיכותי והמרשים ביותר מכל יתר סוגי הבריכות הקיימות וזאת בזכות יציקת הבטון שלמעשה מחזיקה לאורך שנים ומספקת מראה יוקרתי לכל החצר ומעלה משמעותית את ערך הנכס כולו. בריכה זו תהווה מוקד משיכה לדיירים וכן לאורחים שמגיעים לבקר. תהליך הקמתה כולל חפירה לעומק האדמה שבה יוטמנו כלונסאות שיעטפו בבטון יצוקה. גם הצנרת תוסתר בתוך מעמקי האדמה, כאשר לכל זה יוקדם תכנון מלא של האינסטלציה לניקוז ומילוי של מי הבריכה, מערכות התאורה, גופי החימום וכו'. בנוסף, החיפוי של קירות הבריכה יבנה לפי הבחירה העיצובית של הדיירים – קרמיקה, פסיפס וכו'.

כל השלבים להקמת הבריכה

לאחר שהצלחתם להשיג את כל ההיתרים והאישורים ושכרתם את שירותם של אנשי המקצוע הטובים ביותר, הגיע השלב בו ניתן לצאת לתהליך עצמו ולהקים בפועל את הבריכה.

שלב ראשון הוא כפי שהוזכר לעיל, השלב בו מתחילים לחפור באדמה ולעשות בור ענק, בו מציבים את הכלונסאות בהתאם להנחיות ויוצקים עליהם שכבת בטון. השלב השני, שהוא לפני היציקה של הבטון, מחדירים לעומק האדמה את הצנרת, התאורה מנגנון גופי החימום וכל מה שצריך להיות מוטמן באדמה.

השלב הבא הינו יציקת תבנית הבריכה, שזה הבסיס של הבריכה עצמה, הצורה והגודל שלה. השלב הבא הוא למעשה בדיקת איטום קפדנית של הקירות והקרקעית שנעשה על ידי מילוי מים (שלב שבודק שאין מקום שממנו עלולה להיות דליפת מים). היה ומזהים שקיימת דליפה חובה למצוא את המקור לכך לאטום ולאחר מכן לעשות בדיקת איטום נוספת על מנת לוודא שהכל אטום באופן הרמטי.

השלב הבא, החמישי במספר, הינו איטום חיצוני עבור הקירות החיצוניים של המבנה.

לאחר שאנחנו בטוחים שהבריכה אטומה מכל צדייה, אפשר לעבור לשלב השישי שהוא חיפוי הבריכה על ידי אבני פסיפס, קרמיקה וכל מה שנחפוץ. השלב האחרון הוא התקנה של אביזרי הבריכה כמו מקפצה, תאורה חיצונית, חדר מכונות וכו'.

הדמיית תלת ממד -

השימוש בהדמיה תלת ממד נחשב לכלי יעיל מאוד בתחום התכנון והעיצוב. בעזרת תוכנות מתקדמות, ניתן להציג בצורה מוחשית ומרשימה ביותר את התוצאה הסופית של התכנון עוד לפני התחלת בנייה של הפרויקט עצמו בשטח. כלי שימושי זה יספק לנו ולכל איש מקצוע לבחון כיצד הגינה והבריכה ייראו עם כל השינויים והתוספות השונות. כמו כן, האפשרות לבצע שינויים בצורה דיגיטלית ולבדוק את התוצאה הסופית לפני החלטה סופית היא יתרון עצום, שמאפשר לנו לקבל החלטות חכמות ומבוססות יותר, וכך למזער טעויות או חרטות לאחר ביצוע. האפשרויות האינסופיות של תוכנות ההדמיה תלת ממד מאפשרות לנו לשקול מנעד אפשרויות שונות, כמו סוגי חיפוי ועיצובים לבריכה, מראה כללי של כל הגינה ולקבל את התמונה הכוללת המדויקת והמקיפה ביותר.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…