מחפשים מתכונים מנצחים ממצה? הנה 10 מתכונים לפסח שמכינים בקלי קלות ונחטפים תוך שניות. פיצה מצה, עראייס מצה, פשטידה ואפילו עוגת מצות.

כלים

 

פיצה מצה

מרכיבים:

5 מצות

2 כפות רסק עגבניות

רבע כוס מים רותחים

כפית אורגנו

כפית אבקת שום

רבע כפית מלח דק

250 גרם גבינה צהובה מגורדת או גבינת מוצרלה מגורדת

חופן טבעות זיתים

רבע בצל פרוס דק

אופן הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים בנייר אפייה. מרטיבים את המצות במים, עד שהן מעט מתרככות ומייבשים עם נייר סופג. מעבירים את המצות לתבנית עם נייר אפייה ומתחילים בהכנה. בקערה קטנה מערבבים רסק עגבניות, מים רותחים, אורגנו, אבקת שום ומלח, מורחים מעל המצות, מפזרים גבינה ותוספות. אופים למשך 10 דקות או עד להזהבה ומגישים. בתאבון!

מצה מגולגלת ממולאת בשר טחון

מרכיבים:

4 מצות

250 גרם בשר טחון

2 כפות שמן

1 בצל קצוץ

חופן עלי כוסברה קצוצה

חצי כפית פפריקה

מלח פלפל לפי הטעם

לציפוי:

1 ביצה

1 כוס קמח שקדים

שמן לטיגון

אופן הכנה:

מרטיבים את המצות ומניחים על מגבת עד שהן מתרככות. מחממים מחבת עם שמן ומטגנים את הבצל עד להזהבה, מוסיפים בשר טחון ומטגנים למשך 3-5 דקות או עד שהוא משנה את צבעו ללבן. מוסיפים את הכוסברה, פפריקה ומלח פלפל לפי הטעם, מערבבים היטב ומניחים בצד להצטננות. מניחים את המצה על משטח עבודה, בחלק הקרוב אלינו מניחים 2-3 כפות מהמלית, מגלגלים לצורת רולדה הדוקה. טובלים כל רולדה בביצה ואז בקמח שקדים. מחממים מחבת עם שמן חצי עמוק ומטגנים את רולדה מכל הצדדים עד להזהבה. או אופים בחום של 225 מעלות על גבי נייר אפייה משומן למשך 10-15 דקות או עד להזהבה.

בורקס מצה

מרכיבים:

4 מצות

4 כפות קוטג' 5%

4 כפות גבינה צהובה מגורדת

4 כפות גבינה בולגרית מפוררת

ביצה להברשה

מעט שומשום

אופן הכנה:

מרטיבים את המצות מתחת לברז למשך דקה ומניחים על גבי מגבת לחה למשך 20 דקות עד שהן מתרככות. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה משומן. מחלקים את המצות ל-4 ריבועים, במרכז של כל ריבוע מניחים כפית קוטג', כפית גבינה צהובה, כפית גבינה בולגרית ומקפלים לצורת משולש. מניחים את הבורקסים על נייר האפייה, מברישים ביצה, מפזרים שומשום ואופים למשך 20 דקות או עד להזהבה.

מצה בריי

מרכיבים:

2 מצות

ביצה

3 כפות חלב

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

מעט שמן לטיגון

אופן הכנה:

מרטיבים את המצות מתחת לכיור ומניחים על גבי מגבת לחה למשך 20 דקות או עד שהן מתרככות. טורפים את הביצה בקערה, מוסיפים חלב ומלח פלפל לפי הטעם, מפוררים פנימה את המצות ומערבבים היטב עד שכל פירורי המצות מצופות. מחממים מחבת עם מעט שמן ויוצקים את תערובת המצות למחבת, מיישרים בעזרת הטיית המחבת לצדדים, מטגנים עד שהיא מתייצבת והופכים לצד השני למשך 2-3 דקות נוספת עד שהיא נהפכת לזהובה ופריכה. מגישים מיד.

עראייס מצה

מרכיבים:

5 מצות

שמן זית להברשה

לבשר

500 גרם בשר טחון

חצי בצל קצוץ

2 ענפי בצל ירוק קצוצים

1 עגבניה קצוצה

1 כפית פפריקה מתוקה

חצי כפית כמון

1 כפית מלח

חצי כפית פלפל שחור

אופן הכנה:

מחממים תנור ל-220 מעלות, מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה משומן היטב. מרטיבים את המצות היטב עד שהן מתרככות ומניחים על נייר האפייה. מערבבים את מרכיבי הבשר בקערה ומחלקים את התערובת ל-5 כדורים, כל כדור משטחים לאורך המצה. מברישים את הבשר בשמן ואופים למשך 20 דקות או עד להשחמה.

פשטידת מצות

מרכיבים: (מתאים לתבנית בקוטר 22)

5 מצות

2 כפות שמן

1 בצל קצוץ

1 סלסלת פטריות פרוסות

4 שיני שום כתושות

1 צרור כוסברה קצוצה

4 ביצים

1 גביע קוטג'

חצי כוס גבינה צהובה מגורדת

מלח ופלפל לפי הטעם

אופן הכנה:

מחממים מחבת עם שמן ומטגנים את הבצל עד להזהבה, מוסיפים את השום והפטריות ומטגנים למשך 3-5 דקות נוספות או עד שהן מורידות מנפחן. מסירים מהאש, מצננים למשך 10 דקות, בנתיים מחממים תנור ל-180 מעלות. מעבירים את הירקות לקערה גדולה, מוסיפים ביצים, גביע קוטג', גבינה צהובה מגורדת, מפוררים את המצות פנימה, מתבלים במלח פלפל לפי הטעם ומערבבים. משמנים תבנית בקוטר 22, יוצקים פנימה את הבלילה ומיישרים, אופים למשך 40-45 דקות או עד להזהבה.

לביבות מצה

מרכיבים:

5 מצות

1 בצל קצוץ

2 כפות שמן

2 ביצים

כוס גבינה צהובה או גבינת מוצרלה מגורדת

מלח פלפל לפי הטעם

שמן עמוק לטיגון

אופן הכנה:

מרטיבים את המצות מתחת לכיור ומניחים על מגבת לחה למשך 20 דקות או עד שהן מתרככות. מחממים מחבת עם שמן, מטגנים את הבצל עד להזהבה ומעבירים לקערה. מפוררים לקערה את המצות הרכות, מוסיפים ביצים, גבינה צהובה, מלח ופלפל לפי הטעם ומערבבים היטב. מחממים מחבת רחבה עם שמן לטיגון עמוק, בעזרת ידיים רטובות יוצרים לביבות דקות ומניחים בשמן החם, מטגנים למשך 2-3 דקות מכל צד עד להזהבה.

קרוטונים ממצה

מרכיבים:

4 מצות

4 כפות שמן זית

מלח פלפל לפי הטעם

לעיטור: זעתר, קצח, שומשום

אופן הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. מפוררים את המצות לחתיכות בגודל הרצוי. מברישים את החתיכות משני הצדדים בשמן זית. מפזרים מלח פלפל לפי הטעם ומעטרים עם תוספת שאוהבים, זעתר, קצח, שומשום. אופים למשך 15 דקות או עד שהמצות מזהיבות.

אגרול מצה

מרכיבים:

5 מצות

ביצה

מעט מים

חצי כוס קמח מצה

1 כפית אבקת מרק

מלח פלפל לפי הטעם

שמן לטיגון עמוק

למילוי:

כרוב חתוך לרצועות דקות

בצל חתוך לרצועות דקות

גזר מגורד בפומפייה

גמבה חתוכה לרצועות דקות

2 כפות שמן

1 כפית תבלין שום

1 כף סילאן

מלח פלפל לפי הטעם

אופן הכנה:

מרטיבים את המצות מתחת לכיור ומניחים על מגבת לחה למשך 20 דקות או עד שהן מתרככות. מחממים מחבת עם 2 כפות שמן ומטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את הכרוב, הגזר והגמבה ומטגנים יחד למשך 10 דקות או עד להתרככות הירקות. מוסיפים תבלין שום, סילאן ומלח פלפל לפי הטעם, מקפיצים יחד למשך דקה נוספת ומסירים מהאש. מניחים את המצה על גבי נייר אפייה, בקצה של המצה מניחים 2 כפות מתערובת הירקות ומגלגלים לצורת רולדה הדוקה. מחממים מחבת רחבה עם שמן לטיגון עמוק. מניחים 2 קערות, בקערה אחת מוסיפים את הביצים, מים, מלח, פלפל לפי הטעם ומערבבים היטב, בקערה השנייה מניחים קמח המצה עם אבקת מרק ומערבבים. טובלים כל מצה בתערובת הביצים ואז בקמח מצה, מטגנים מכל הצדדים עד להזהבה ומגישים לצד צ'ילי מתוק או רוטב חמוץ מתוק.

עוגת מצות

מרכיבים:

חצי מיכל שמנת מתוקה

50 גרם חמאה

1 כף רום (לא חובה)

1 כפית תמצית וניל

3 חבילות שוקולד מריר חתוך לקוביות

6 מצות

1 כוס חלב

אופן הכנה:

מניחים בצלחת רחבה ועמוקה חלב, תמצית וניל ורום, מערבבים ומניחים את המצות בפנים למשך 10 דקות או עד להתרככות. בינתיים מחממים סיר קטן עם חצי מיכל שמנת מתוקה, מוסיפים את החמאה ומבשלים עד להמסה, מוסיפים את קוביות השוקולד, מערבבים, מבשלים עד לקבלת מרקם חלק ומצננים לטמפרטורת החדר. מרכיבים את העוגה: מניחים מצה ומעל יוצקים קרם שוקולד, ממשיכים עד לסיום המצות והקרם. מקררים למשך שעה לפחות ומגישים.

המתכונים באדיבות מתכונית – עמרי ומאי.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים