אם אתם נמנים על חובבי האפייה אתם ודאי יודעים כי זוהי תשוקה אמיתית. להיכנס אל המטבח ולהפוך מספר חומרי גלם ליצירת פאר או יצירה קולינרית חדשנית. לא שיש משהו רע בלאפות דברים פשוטים כמו פשטידה או עוגה בחושה, שהריחות והטעמים שלהם נוסטלגיים ואהובים במיוחד. הכנו לכם כמה המלצות למאכלים נהדרים שכיף לאפות בתנור.

כלים

 

עוגיות שוקולד צ'יפס

העוגיות הללו נחשבות לעוגיות ממכרות במיוחד. המתכון שלהם אשר מופיע על גב העטיפה של נטיפי השוקולד, מבטיח לכם עוגיות ממש כמו אלו שאתם קונים במאפייה השכונתית. אם תקפידו לעקוב אחר ההוראות הברורות, יצאו לכם עוגיות חלומיות ופריכות, כאלו שמרגישים בהן את הקראנצ'יות ברגע שלוקחים מהן ביס. מי שאוהב את השוקולד צ'יפס הלבן, יכול להכין עוגיות רק עם השוקולד הלבן או לעשות מיקס מגניב של שני הסוגים. כך או כך תתקבל בסוף עוגייה סופר טעימה.

 

עוגת שוקולד בחושה

מי לא אוהב להתענג על הטעם של עוגת שוקולד בחושה? זו עוגה שכיכבה שנים רבות בימי ההולדת של כל ילדי המשפחה ואפילו בימי ההולדת של המבוגרים. עוגת השוקולד הזו טעימה גם בגרסתה הפשוטה ביותר כשהיא רק עוגת ספוג עם ציפוי של שוקולד מריר מלמעלה, וגם בגרסאות הפאר כשהיא מורכבת מכמה שכבות של שוקולד כמו מוס אוורירי על בסיס של עוגיות שוקולד עם חמאה מומסת שהופך אותו לקראנצ'י ופריך, או לחילופין כשפותחים אותה במרכזה, ממלאים אותה בקרם טעים, מצפים אותה מסביב עם אותו הקרם, מעטרים בזילופים שונים ומגישים.

 

לזניה בניחוח איטלקי

לא רק קינוחים זקוקים לאפייה אלא שלל מאכלים ומאפים נהדרים. אחד מהם הוא ללא ספק הלזניה בכבודה ובעצמה. דפי הבצק ששוכבים בתוך רוטב עגבניות טרי, עטופים עם כמה סוגי גבינה ועלי בזיליקום טריים. מי שרוצה יכול הוסיף ללזניה גם רוטב בשמל ולהעשיר את הטעם שלה הרבה יותר. שימו לב שבעת האפייה בתנור הרכיבים נוטים לבעבע ואם התבנית שלכם מעט קטנה, ייתכן כי חלק מהרוטב או הגבינות ייזלו אל תחתית התנור. אם אכן קרה הדבר, מומלץ לחכות עד שהתנור יתקרר לחלוטין טרם אתם עושים לו ניקוי תנור יסודי. בהחלט כדאי לטפל בעניין כמה שיותר מהר כדי שלא ייווצרו כתמים עיקשים שלא מוכנים לרדת.

 

קאפקייק הדרים

רגע לפני שהעונה הקרה חוזרת, כדאי להיערך בהתאם ולהכין קאפקייק בניחוח הדרים. כדי ליהנות גם מהטעם וגם מהריח של הקאפקייק הזה, הוסיפו לבלילה גם גרידה של תפוז וגם מיץ תפוזים. תוכלו לשדרג את הבלילה עם שבבי קוקוס, אגוזי מלך קצוצים, שוקולד מריר קצוץ דק ואפילו קצת סולת ממש כמו שמכינים בעוגה. לאחר שהקאפקייק שלכם התקרר לגמרי, תוכלו לזלף מעליו קרם קוקוס, קצפת אוורירית עם נגיעות של קליפות תפוז מסוכרות או שבבי שוקולד מריר שובבים.

 

לחמים ולחמניות

אין כמו לאפות לחם בתנור. לחם טרי ללא חומרים משמרים שעשוי רק מהחומרים הטובים ביותר. לחם ביתי מפנק עם ניחוח מדהים שמתפשט בכל הבית, והאפשרויות? אין סופיות! תוכלו להכין לחם שום, לחם מחמצת עם זיתים קצוצים ועגבניות מיובשות, לחם שיפון, לחם פומפרניקל, לחם כוסמין ועוד שלל סוגי לחמים. בנוסף, תוכלו לאפות קערת לחם ולמזוג לתוכה מרק עגבניות חם ומפנק. תוכלו גם להכין לחמניות גבינה, לחמניות עם עשבי תיבול, לחמניות בריוש אווריריות ממש כמו של הצרפתים, פוקאצ'ות טעימות עם שילובים מעניינים כמו פלפלים קלויים ורוזמרין או חצילים עם עגבניות וגבינת פטה ועוד שלל אפשרויות טעימות במיוחד.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים