התמודדות עם נטייה מינית יכולה להיות מלווה בהתמודדויות מגוונות ומורכבות. לעיתים קיים קושי בשיתוף בתחילת הדרך או במהלכה, לא תמיד ברור לאן לגשת לשם קבלת מידע ועזרה או קשה להבין על מי ניתן לסמוך. ישנן ודאי הרבה שאלות שאת שואלת את עצמך ורגעים לא פשוטים שאת מתמודדת איתן בכל הקשור לנטייתך. בדיוק בשביל זה הקמנו מרכז המיועד בשבילך ומאפשר לך להתמודד עם סוגיות שונות הן מגדריות והן מיניות, להעניק לך תמיכה ומקום אנונימי המעודד לשיתוף והכלה.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

החיים ביחד כזוג דו מיני

חיינו מלווים במגוון שינויים, הן בפן המקצועי והן בפן האישי. כחלק מהחיים הדינמיים והמודרניים יחד עם ההכרה הגדלה בקהילת הלטב"קיות, רבות מאיתנו שחיו את מרבית חייהן כ"סטרייטיות", כיום מגלות שהן לא בהכרח נמשכות למין השני בלבד. במהלך חיינו אנחנו פוגשות מגוון אנשים. לחלקם נתחבר מבחינה חברית, לאחרים נחוש משיכה מינית מסוימת, אך לעיתים נתאהב באופי ובאדם שמולנו ללא קשר למין שלו.

ישנם מצבים בהם שני האנשים בקשר הם דו מיניים ונמשכים גם למין שלהם וגם למין השני. תיאום ציפיות בתחילת הקשר הזוגי חשוב לשני הצדדים ומאפשר לכל אחד להביע את רצונותיו – בין אם חשוב לו / לה להישאר בקשר אינטימי ומחייב באופן הדדי, או העדפה במערכת יחסים פתוחה. החשיבות הגדולה היא בשיחה בין בני / בנות הזוג, שיתוף רגשות ומחשבות, הבנה והקשבה לכל אחד מהצדדים והכלה משותפת.

חשוב לדעת, שלכל זוג דו מיני יש מערכת יחסים שונה והחלטות שונות. מה שנכון לך ולאדם שאיתך, אינו בהכרח רלוונטי למערכת יחסים אחרת. רצוי להתייעץ ולשמוע מאחרים החווים התמודדות דומה, אך גם לזכור שכבני אדם אנחנו אנשים מורכבים ושונים ולכן החוויות וההסתכלות על מערכת היחסים שלנו עשויה להיות אחרת.

מערכת יחסים של זוגות דו מיניים היא מערכת יחסים לכל דבר ועניין. האהבה בין בני או בנות הזוג, הכבוד והאכפתיות ההדדיים, הכנות והחשיבות שבתקשורת הם אלה שהופכים את מערכת היחסים למשמעותית. ולכן, כאשר מתעוררות בעיות כמו בכל קשר, חשוב לדבר עליהן ולעבוד ביחד על פתירתן.

אהבה ויחסים בין בנות זוג

על פניו, הקשר בין זוג נשים אינו שונה מזוגות "סטרייטים" וכמו כל מערכת יחסים, עם הזמן באופן טבעי עלולות לצוץ בעיות ושאלות. אך עם זאת, עדיין קיים שוני מסוים בקשר זוגי שכזה. מכיוון ששתי בנות הזוג הן נשים, החשיבה והתמודדות של שתיהן עם ויכוחים, התלבטויות ובכלל כהסתכלות על החיים תהיה דומה יותר. כך שתיהן עשויות להנות מדברים דומים שגבר לאו דווקא ייהנה מהם, והדינמיקה המשותפת יכולה ליצור חיבור משמעותי יותר.

לא מעט מערכות יחסים בין בנות זוג הופכות במהרה לחברות טובה ובתוך הקשר הייחודי שנוצר קשה לדעת היכן עובר הגבול בין חברות לזוגיות. אחת הסיבות לכך נובעת מהיכולת הנשית לקיום אינטימיות בקשר. האינטימיות הזו כוללת צורך לקרבה ולתחושת ביטחון ולכן פעמים רבות נראה מצב בו זוג נשים עוברות די מהר להתגורר יחדיו. המגורים המשותפים יוצרים שגרה המעניקים מחד תחושת וודאות ויציבות, אך מאידך עלולים לפגוע במשיכה ובתשוקה שלרוב מתפתחים במצבי אי וודאות ומרחק האחת מהשניה.

דרך טובה להתמודדות עם הבעיה הזו, היא לעצור, להתבונן ולנסות להבין את הסיבה שבגינה יש החלטה לעבור לגור ביחד. לדוגמה, האם זה נובע מפחד או חשש לאבד את בת הזוג. העמקה בסיבה, תוך שיח משותף עם הפרטנרית שלך יסייעו לשמר את האינטימיות והאהבה ביניכן.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…
קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…