הבטטה היא אחד מהירקות הטעימים ביותר שישנם. טעמה המתוק בשילוב עם הערכים התזונתיים המעולים שלה, הופכים אותה למרכיב נהדר אותו ניתן לשלב במגוון מטעמים. אספנו עבורכם מספר רעיונות נהדרים לשילוב הבטטה בבישולים שלכם.

כלים
קרדיט תמונה: pixabay
קרדיט תמונה: pixabay

 

מרק כתום

אם אתם מחפשים את המתכון המושלם למרק, מרק כתום הוא ללא ספק הבחירה הטובה ביותר. את הבטטה נשלב עם ירקות כתומים אחרים כמו דלעת וגזר, לצד תפוחי אדמה שיוסיפו סמיכות למרק. אם אתם מכינים מרק כתום חלבי, אנו ממליצים לשלב גם חמאה ובסיום להוסיף שמנת בישול או שמנת חמוצה. מדובר במרק שהוא ארוחה שלמה שיגרום ללב שלכם להתפוצץ מאושר.

את המרק הכתום תצטרכו לטחון כדי לקבל את המרקם הקטיפתי המוכר והאהוב. לשם כך חשוב שיהיה בנמצא מוט בלנדר ידני. אם אתם רוצים נגיעה של חריפות במרק, הוספה של מעט ג'ינג'ר תחמיא מאוד לירקות הכתומים, במיוחד לצד טעמה המתקתק של הבטטה. אם אתם רוצים להוסיף מעט פריכות למרק תוכלו להוסיף גרעיני חמנייה או קרוטונים בעת הגשת המרק.

 

פיצה עם בטטה

לצד התוספות המוכרות של הפיצה כמו זיתים, פטריות או תירס, ישנן גם תוספות מפתיעות שמשדרגות את המנה, כמו הבטטה. אם עדיין לא ניסיתם לשלב בטטה בפיצה שלכם, אנו ממליצים בחום שתעשו זאת לחוויה מרגשת של טעם. את הבטטה ניתן לשלב כתוספת מעל לפיצה. לשם כך חשוב לבשל או לאפות את הבטטה לפני ולהוסיף אותה על גבי הגבינה לפני האפייה.

אפשרות נוספת היא לשלב את הבטטה בבצק הביצה, ליצירת בצק עם מתיקות מעודנת ומפתיעה. אם אתם רוצים להכין בצק לפיצה ללא גלוטן, תוכלו ליצור בצק משילוב של בטטה קלופה עם ביצה, קמח תפוחי אדמה, אגוזים טחונים ותיבול. בסיום יתקבל בצק ייחודי בטעמו שיתאים גם למי שאלרגי או רגיש לגלוטן.

אם אתם רוצים לוודא שאתם מכינים את הפיצה המושלמת, ישנם מספר דגשים אחריהם תוכלו לעקוב. בעת האפייה של הפיצה חשוב מאוד שהתנור יהיה חם מאוד, כדי שתוכלו להבטיח אפייה מדויקת וקצרה. אם אתם מכינים בצק פיצה קלסי, מומלץ להוסיף מעט סוכר לבצק כדי לעודד את השמרים לתפוח היטב ולקבל צבע מוזהב בבצק האפוי.

 

פסטה עם בטטה

את הבטטה ניתן לשלב בפסטה במגוון צורות ועם מגוון של רטבים. הרוטב הקלסי ביותר המשלב בטטה הוא כמובן רוטב השמנת. לתיבול פסטה ברוטב שמנת ובטטה נמליץ לשלב שום, פלפל לבן ואגוז מוסקט. מומלץ גם לטגן מעט את קוביות הבטטה בחמאה לפני הוספתם לפסטה, למרקם וטעם מעולים.

אם אתם לא רוצים להתאמץ יותר מדי עם הבטטה, אלא להתמקד בהכנת הרוטב בלבד, תוכלו לרכוש חבילה מוכנה של רביולי בטטה. את הרביולי תצטרכו לבשל דקות ספורות ובשילוב עם הרוטב תוכלו ליהנות מכל הטעמים הנהדרים יחד במינימום עבודה.

 

לביבות בטטה

לביבות בטטה גם הן מאכל נהדר ואהוב המשלב בטטות. עם הבטטה תוכלו לשלב גבינות, כרישה, תפוחי אדמה, בצל ואפילו מעט ג'ינג'ר. את הלביבות אנו ממליצים בחום להגיש עם שמנת חמוצה לאיזון הטעמים, לצד ליווי של בצל ירוק חתוך או עירית קצוצה. את הלביבות ניתן לאפות או לטגן, בהתאם להעדפה שלכם כמובן. להוספת פריכות תוכלו לשלב בתערובת גם מעט פירורי לחם גם כן.

 

קיש בטטה

קישים הם מאכל מהנה ביותר לאכילה המתאים מאוד כמנה מרכזית בארוחות חלביות. השילוב הנפלא של בצק חמאה פריך עם מלית בטטות רכה, יוצרת מעדן אמיתי. בקיש ניתן לשלב כמובן שמנת מתוקה או גבינות שונות כמו גבינת עיזים או רוקפור. שילוב של כרישה, בצל או פטריות יהיה גם הוא מופלא.

אם אתם מעדיפים שלא להתעסק עם קלתית הקיש, תוכלו להכין פשטידת בטטה במקום. פשטידות הן קלות יותר להכנה משום שאין להן תחתית בצק פריך. בפשטידה תוכלו לשלב ברוקולי, ערמונים ואפילו גזר, לצד גבינות טעימות.

לסיכום, הבטטה היא ירק המציע מגוון הזדמנויות לשילוב בבישול. תוכלו להכין עם הירק הזה בעל הטעם הייחודי שלל מאכלים שיהיה לכם קל להתאהב בהם. בעבודה עם מתכונים המשלבים בטטה חשוב לבדוק איזו הכנה נדרשת. לעיתים המתכון ישלב בטטות קלופות ולעיתים תדרשו דווקא להשאיר את הקליפה, לעיתים יידרש בישול מקדים ולעיתים תוכלו להוסיף את הבטטות כפי שהן.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים