מחלות רשתית העין פוגעות באיכות החיים של אלו הסובלים מהן ויכולות להוביל לפגיעה קשה בראייה ולעיתים אף לעיוורון. הרפואה המערבית מציעה כמה אפשרויות טיפול כנגד מחלות אלה, אך עדיין רבים מעדיפים לשלב איתן גם אפשרות נוספת – רפואה סינית למחלות עיניים. בשורות הקרובות נסקור בפניכם מספר סוגי מחלות של רשתית העין ונלמד אתכם כיצד ניתן לטפל בהן בצורה הכי טובה ויעילה שיש.

תמונה: envato
תמונה: envato

מחלות רשתית העין – הסוגים השונים

מחלות רשתית העין יכולות להיות מכמה סוגים, אך בטרם נסקור אותן בפניכם, חשוב כי תדעו מהי בכלל רשתית העין. מדובר בשכבה שמכסה אחוז ניכר מהחלק האחורי של העין והיא מורכבת בעיקר מתאי עצב מסוגים שונים, בין היתר קנים ומדוכים (אחראיים על המרת קרני האור בתנאי אור ולילה), אברונים (אחראיים לקליטת הצבעים) ואזור נוסף שממנו יוצאים העצבים אל עבר המוח שמפרש את האותות לראייה.

רוב הרשתית נמצאת בהיקף העין והמרכז שלה קרוי מקולה, שאחראי על ראייה מדויקת וחדה. מחלות רשתית העין יכולות לפגוע בחלקים שונים של הרשתית ועקב סיבות שונות ומגוונות. הנה סקירה של כמה מהמחלות היותר שכיחות הקשורות ברשתית העין:

  • בצקת בעין – מהווה למעשה הצטברות של נוזלים ברשתית שנגרמת עקב סכרת, ניוון רשתית, חסימת כלי דם ברשתית ועוד. במקרים מסוימים המחלה יכולה לגרום לעיוורון עקב הפרעות באספקת הדם לרשתית. הטיפול הרפואי כנגד מחלה זו כולל מתן זריקות לעין (כגון אווסטין), על מנת למנוע צמיחה לא מסודרת ויעילה של כלי דם חדשים.
  • ניוון רשתית – מחלה שמתמקדת באזור המקולה, זה שאחראי על ראייה חדה. במקרה זה הראייה המרכזית נפגעת ואילו ההיקפית לא ולכן לא נגרם עיוורון מוחלט. המחלה הינה תלוית גיל והיא נגרמת עקב ניוון של שכבת הפיגמנט שאמורה להעביר דרכה חמצן אל הקנים והמדוכים, שהם פוטורצפטורים קולטי אור. גם במקרה של מחלה זו, הטיפול הרפואי מתמקד במניעת צמיחת כלי דם חדשים ולא מאורגנים שמחמירים את הפרוגנוזה של המחלה.
  • רטינופתיה סוכרתית – מחלה שנגרמת בשל רמות סוכר גבוהות בצום לאורך זמן (קרי, סכרת) אשר פוגעות בעיקר בכלי דם קטנים שמאבדים מתפקודם. קיימים כלי דם רבים כאלה סביב הרשתית בעין וכאשר תאי העצב סובלים מאספקת דם לקויה (איסכמיה) הם מורעלים ומתחילים להתנוון ולאבד מתפקודם. מחלה זו עשויה להסתיים בעיוורון ומטופלת על ידי זריקות, טיפולי לייזר ואיזון רמות הסוכר.
  • רטיניטיס פיגמנטוזה – זוהי מחלה תורשתית חשוכת מרפא שבה הפוטורצפטורים בעין, הקנים והמדוכים, מתחילים להתנוון ולאבד מתפקודם. בתחילה נפגעת יכולת ראיית הלילה, לאחר מכן ישנם קשיי ראייה גם ביום (ראייה כאילו דרך "צינור") ובשלבים המתקדמים אובדן ראייה מוחלט. לרפואה המערבית אין תרופות כנגד המחלה, אך מקובל לרשום למטופל תוספים של ויטמין A שעשויים לעכב את קצב ההתדרדרות של המחלה.

מעבר לזאת, ישנם גם תת סוגים נוספים ומקרים מיוחדים של מחלות רשתית העין,  כך שחשוב להגיע לאבחון ולטפל בכך באופן ספציפי.

מחלות רשתית העין – כיצד הרפואה הסינית למחלות עיניים יכולה לעזור?

חשוב מאוד לבצע כל מאמץ על מנת למנוע את ההתדרדרות של מחלות רשתית העין, מה שמשפר פרוגנוזה ובנוסף, מצמצם את השימוש בתרופות וזריקות לעין. דרך מצויינת לעשות זאת היא באמצעות שילוב של טיפולי רפואה סינית למחלות עיניים יחד עם הטיפולים הקונבנציונליים שבוחרים לקבל. אפיק רפואי זה מציג תוצאות יוצאות דופן בצמצום התסמינים וקיצור משך הזמן עד להחלמה במקרים מסוימים.

זוהי רפואה טבעית בגישה הוליסטית שמטפלת באדם כמכלול. הרפואה הסינית למחלות עיניים אינה מתערבת בטיפול הרפואי-קונבנציונלי נגד מחלות רשתית העין ורק משפרת את תוצאותיו. הטיפולים מתבססים על צריכת צמחי מרפא סיניים בהתאמה אישית, המלצות תזונתיות והתאמה של תוספי תזונה ייעודיים לבריאות העין וטיפולים משלימים נוספים, דוגמת דיקור סיני. אז אל ייאוש, מחלות רשתית העין ניתנות לטיפול בימינו באופן מיטבי וכל שצריך זה למצוא את המטפל המתאים.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…