בעידן הפילטרים של אינסטגרם, טרנספורמציות בטיקטוק ומדריכי יוטיוב, מושג היופי עובר טרנספורמציה משמעותית ועקבית. המדיה החברתית שינתה לא רק את האופן שבו אנו מתחברים, אלא גם את האופן שבו אנו תופסים את מושג היופי. בכתבה זו אנו מתעמקים בהשפעה העמוקה של המדיה החברתית על הסטנדרטים של עולם היופי, ובוחנים את השלכותיה החיוביות והשליליות כאחד.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

גם אתם יכולים/ות

עם עלייתן של פלטפורמות המדיה החברתית, היופי כבר לא מוכתב רק על ידי סלבריטאים ודוגמניות. היופי הפך לשיח דמוקרטי שבו כל מי שיש לו סמארטפון יכול להשתתף ולקבוע את הסטנדרטים מחדש.

הדברים החיוביים: העצמה וייצוג

המדיה החברתית טיפחה מרחב לאידיאל יופי מגוון. לדוגמה האשטגים כמו #BodyPositivity ו-#BeautyInAllAges המעודדים ומפרגנים לגופים מכל הצורות, הגדלים והגילאים, ומאתגרות את הנורמות המסורתיות.

המדיה החברתית הביאה אייקונים חדשים שמאתגרים את נורמות היופי הקונבנציונליות. תכונות שנחשבו בעבר לפגמים נחגגות כעת. המדיות החברתיות מאפשרות לקהילות מודרות להציג קולות מגוונים ולתבוע מחדש את הנרטיבים שלהן, מאתגרות את הסטנדרטים

באמצעות תוכן שנוצר על ידי משתמשים מגוונים, אנשים מרקעים שונים יכולים לראות את עצמם מיוצגים בתחום היופי. זה עודד מותגים לגוון את ההצעות שלהם ואת מסעות הפרסום השיווקיים שלהם.

פלטפורמות כמו אינסטגרם ופינטרסט הפכו לקנבס לביטוי עצמי יצירתי. אנשים מתנסים באיפור, שיער, סגנונות אופנה וחוגגים את זהותם הייחודית והמבודלת בדרכם.

משפיעני יופי ומאפרים משתמשים במדיה החברתית כדי לספק מדריכים, טיפים והמלצות על מוצרים, מה שהופך את הידע בתחום היופי לנגיש וזמין לכולם.

השליליות: סטנדרטים לא מציאותיים

הנגישות לכלים לעריכת תמונות הובילה לזינוק בתמונות ערוכות ומפולטרות, תוך טשטוש הגבולות בין מציאות לפנטזיה.

חשיפה מתמדת לתוכן שעשוי ומפולטר בקפידה עלולה להוביל להשוואות לא בריאות. אנשים רבים מרגישים לחוצים לעמוד בסטנדרטים בלתי אפשריים שנקבעו על ידי משפיענים וסלבריטאים.

מחקרים מצביעים על כך ששימוש מופרז במדיה חברתית, במיוחד לשם השוואה, יכול לתרום לתחושות של הערכה עצמית נמוכה, חרדה ודיכאון.

ההתפשטות המהירה של טרנדים ומוצרי יופי עלולה להוביל לצרכנות ולצריכת יתר. צרכנים עשויים להרגיש מחויבים לקנות את המהדורות האחרונות כדי לעמוד בקצב רק כדי להרגיש שהם מעודכנים בטרנד שבכל מקרה יחלוף במהירות.

שווה להיות אוטנטי

ההשפעה של הרשתות החברתיות על תקני היופי היא תופעה מתפתחת. יש לה את הכוח לרומם ולהעצים, תוך הצבת אתגרים הקשורים להערכה עצמית וערך עצמי. כאשר אנו מנווטים בנוף היופי הדיגיטלי הזה, חיוני לטפח מערכת יחסים בריאה עם המדיה החברתית, לאמץ את הגיוון ולהכיר ביופי שבאותנטיות. בעידן זה של פיקסלים ופרופילים, יופי אמיתי טמון בלהיות עצמך כי כמוך יש רק אחד והתפקיד שלך הוא להביא את היופי הזה לידי ביטוי לטובתך ולטובת הכלל וכך כולם מרוויחים.

אם גם אתם רוצים לשמור על יופי אוטנטי ולא מפולטר שווה לבקר באתר bebelle המשווק את מוצרי חוה זינגבוים עד לפתח הבית. מוצרי קוסמטיקה מובילים ואיכותיים יאפשרו לכם להעצים את היופי הטבעי שלכם ולהציג את האוטנטיות שלכם בביטחון.

כשאנו מסיימים את הכתבה הזו, מתברר שהרשתות החברתיות הן חרב פיפיות בעולם היופי. היא משקפת הן את הרצון שלנו לביטוי עצמי והן את הפגיעות שלנו ללחצים חברתיים. בעוד שהיא הביאה לדמוקרטיזציה של היופי וקראה תיגר על הנורמות המקובלות, היא גם העצימה אידיאלים לא מציאותיים ותרבות השוואה. האחריות לאזן ולקדם סטנדרטים של יופי בריא מוטלת בסופו של דבר על אנשים פרטיים ועל הפלטפורמות איתן הם מתקשרים.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…