לצערנו, בחיים כמו בחיים, גם אנשים המשרתים את המדינה ללא תנאי ובאהבה חווים סיטואציות שאינם פשוטות במהלך שירות המדינה. שירות המדינה הוא לא כפי שכולם חושבים. לא מדובר רק בשירות סדיר, אם כי גם בשירות קבע, ולא רק במסגרת צה"ל אלא גם סוהרים, שוטרים, או כל מי שלמעשה יש לו תפקיד במערכת הביטחון. התביעות יכולות להיות מגוונות ושונות הכל משכול ועד לנכות ופציעות שונות ביניהן שיכולות להיות גם פיזיות, וגם לפגוע מנטלית. כל אלו פוגעים משמעותית ביכולת לפרנס את המשפחה, ובכלל, לחיות חיים מכבדים ונורמטיביים. בדיוק לשם כך, ישנן תביעות רלוונטיות אל משרד הביטחון ואל זכויות אל אגף השיקום עצמו. אך אם אתם חווים מצוקה בהתנהלות מול הערכאות המשפטיות ומשרד הביטחון, חשוב שתהיו מלווים בעורך דין מקצועי, המבין היטב את התחום.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

תביעת זכויות ממשרד הביטחון – מאיפה מתחילים?

רגע לפני שניגשים אל עורך דין לצורך תביעה או בירור מול אגף השיקום חשוב להבין מהו ומי זכאי לזכויות מאגף זה. אפשר לקבל מידע דרך אתר זכויות אגף השיקום אך כדאי גם להבין מעבר לכך. אגף השיקום הוא גוף פורמלי ציבורי שההתנהלות שלו היא מול חיילי חובה בשירות סדיר, אנשי קבע, אנשי המשטרה, השב"ס, וכל אדם שעובד במשרד הביטחון ובמשרד ראש הממשלה. עם השנים ובעקבות לא מעט אירועים שקרו במדינה הורחבה אחריות משרד הביטחון גם לנפגעי פעולות טרור ופעולות איבה ואף למתן זכויות למשפחות השכולות לקרבה ראשונה.

כאשר מדובר על נכי צה"ל, מדובר על אנשים הזקוקים לקבלת זכויות אגף השיקום בשל בריאות שנפגעה עקב שירות בצה"ל. או גם בכל מוסד אחר מטעם משרד הביטחון בו עבדו. הזכויות הללו מסייעות לקבל תגמולים ופיצויים המסייעים לשיקום, ובכלל, לחיים נורמטיביים ומכבדים יותר. היתרון המשמעותי כשמדובר על זכויות אגף השיקום הוא טיפול ישיר מול משרד הביטחון. כמובן, שכל מקרה הוא אינדיבידואלי וחשוב לזכור זאת.

מדוע ליווי של עורך דין בתהליך קבלת זכויות אגף השיקום הוא חשוב?

כל אדם למעשה יכול להיכנס אל אתר זכויות אגף השיקום ולקבל מידע. אך הדרך מקבלת מידע ועד לפעילו בפועל מול משרד הביטחון היא ארוכה מאד. על פי חוק הנכים, ישנן תקנות המאפשרות קבלת מסלול ייחודי שיאפשר הכרה לקביעה של דרגת הנכות, ותוך כך, קביעת הזכויות. מסלול זה כמעט ומחייב ליווי מקצועי שכן לבצע אותו לבד עלול להיות מסורבל ומאתגר.

חשוב לדעת, אתר זכויות אגף השיקום הוא מאד נוח ואיכותי. יחד עם זאת, ישנם נכים המעוניינים בתביעת תגמולים על פי חוקים שונים כמו חוק ביטוח לאומי, חוק לנפגעי תאונות או פקודת נזיקין וללא ספק בסיטואציות האלו חשוב מאד שיהיה עורך דין מקצועי לליווי אישי לקבלת תוצאות מיטביות.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…