שנת לילה טובה היא חובה לכל אדם ומזרון נוח הוא המפתח לכך. על כל אלה שרוצים לישון טוב לבחור מזרן אורטופדי איכותי, הדבר נכון על אחת כמה וכמה לאלה שסובלים מכאבי גב, כאבי פרקים וכדומה כי השפעתו של מזרן אורטופדי על אלה גדולה בהרבה.

קרדיט יח"צ
קרדיט יח"צ

 

הדבר הראשון שצריך לזכור בעת בחירת מזרון אורטופדי הוא גודל המיטה. גודל המיטה קובע את גודל המזרון ולהיפך. מיטה בגודל 200/160 דורשת מזרן בגודל 200/160 ואין עליכם לרכוש מזרן צר יותר על מנת שהם יתאימו אחד לשני. יצרני המיטות יודעים לקחת מרווח נוסף של עוד 1-2 ס"מ ואילו יצרני המזרנים עושים בדיוק את אותה הפעולה, רק לכיוון השני. אז לפני שאתם רוכשים מזרן חדש, עצרו וחישבו איזה מיטה יש לכם, האם יכול להיות שתירצו להחליפה בעתיד הקרוב ובהתאם לתשובה תבחרו את גודל המזרן החדש שלכם.

לאחר מכן, עליכם להחליט מאיזה חומר תרצו שהמזרון שלהם יהיה בנוי: מזרן ללא קפיצים, עם קפיצים או אולי קפיצים מבודדים. האם תרצו שהשכבה העליונה שלו תהיה עשויה מלטקס, או אולי ספוג זיכרון (הרי הוא ויסקו). לחומרים אלה יש השפעה על איכות המזרן, על דרגת הקושי שלו וכמה שנים הוא יחזיק לכם מעמד לפני שיהיה צורך בהחלפתו.

המזרן הכי טוב

המזרן הטוב ביותר עבורכם יהיה תלוי בצרכים הספציפיים שלכם. לדוגמה, אם אתם צריכים מזרון קשיח מספיק כדי לספק תמיכה לגב, אבל רך מספיק כדי להקל על נקודות לחץ על גופכם, אזי אולי מזרן קפיצים פשוט בדרגת קושי בינונית עם שכבת ספוג תהיה האפשרות הטובה עבורכם.

בואו נגיד ככה: מזרן קשיח יתאים לשוכבים על הבטן, מזרן בדרגת קושי בינונית יתאים לשוכבים על הגב ואילו מזרן בדרגת קושי רכה יתאים יותר לשוכבים על הצד. איך קבענו את זה? מאוד פשוט! אלה ששוכבים על הבטן חייבים שהמזרן יתמוך בהם ותהיה להם מינימום כפיפה מאחר ואם תהיה שקיעה, היא תהיה לצד שהגוף לא ממש רגיל אליה... אלה ששוכבים על הגב יכולים להסתפק בדרגת קושי בינונית מאחר והם צריכים שתהיה שכבה רכה שתאפשר לישבן שלהם לשקוע פנימה ועדיין לספק תמיכה לגב התחתון, אם המזרן יהיה קשיח מידי, הגב התחתון לא יקבל כלל תמיכה ולא תהיה נקודת מגע בינו לבין המזרן.

באופן דומה יתאים מזרן רך לשוכבים על הצד כי הכתף צורכת הרבה יותר מקום בתוך המזרן, המזרן חייב לאפשר לה לשקוע לתוכו ולא להתנגד, אחרת מתעוררים בבוקר עם כאבים.

אז מה המזרן הכי טוב אתם שואלים? המזרן שהכי מתאים לכם! הכל בהתאם לצורת השינה המועדפת עליכם. בחירת המזרן המתאים היא חשובה ביותר לבריאות ולרווחתכם. מזרון אורטופדי יפחית כאבי גב וצוואר וכן יסייע באיכות השינה שלכם.

טיפים לבחירת המזרן

יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון בקניית מזרנים אורטופדיים.

הנה כמה נקודות עיקריות שכדאי לזכור:

– האם הוא קשיח מדי או רך מדי?

– מאיזה חומר עשוי המזרן?

– כמה זמן לוקח למיטה לחזור לצורתה המקורית לאחר שהיא שוקעת?

– האם קניתם גודל שיספיק לכם?

– האם תוכלו לישון בנוחות על הצד, הגב או הבטן, הכל בהתאם לתנוחת השינה המועדפת עליכם?

– המשקל שלכם: אם אתם סובלים מהשמנת יתר? אם כן, עדיף לכם לקנות מזרון קשיח יותר מכיוון שהוא יספק תמיכה נאותה למשקל הגוף שלכם.

מזרון אורטופדי נועד לספק תמיכה לגב ולמפרקים שלכם. זה יכול לשמש אנשים עם כאב כרוני, או כל מי שרוצה לישון במצב שאינו מפעיל לחץ על השרירים והמפרקים.

מזרונים אורטופדיים מחולקים לשלוש קטגוריות: קשיחים, בינוניים ורכים. המזרנים הקשיחים טובים להקלה על כאבי גב, ואילו הרכים מומלצים לאנשים עם דלקת פרקים או למי שרוצה הקלה נוספת בלחץ. אבל זכרו דבר אחד: על כל מזרן, קשיח ככל שיהיה, חייבת להיות שכבה עליונה דקה, גם לאלה ששוכבים על הבטן, אחרת הברכיים והצלעות יכאבו להם במהלך שכיבה ממושכת.

מזרן טוב

בחירת מזרן אורטופדי יכולה להיות מרתיעה, אך אין צורך להיבהל ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת המזרון הטוב ביותר עבור הצרכים שלך.

עלינו גם לשקול באיזו תדירות אנו זזים במהלך הלילה כאשר אנו ישנים. ככל שמישהו יהיה יותר חסר מנוחה בזמן שהוא ישן, כך גדל הסיכוי שהוא יתעורר, מזרן טוב אמור לספק לו רוגע במהלך השינה.

זכרו כי מזרנים אורטופדיים נועדו להקל על כאבים מנקודות לחץ ולכן אמרנו שהשכבה העליונה חשובה מאוד. מזרנים טובים גם עוזרים למנוע ולטפל בכאבי גב, כאבי צוואר ואפילו כאבי ירכיים.

מזרון צריך להיות שכבת ויסקו או לטקס מעליו – זה יעזור למשתמש לשמור על היישור הטבעי של עמוד השדרה שלו.

לסיכום, רכישת מזרון איכותי יותר היא תמיד רעיון טוב כי מזרן כזה יחזיק מעמד זמן רב יותר מאשר מזרנים זולים יותר ולכן כדאי להשקיע בכזה על אף שהוא קצת יותר יקר...

במידה ויש לכם שאלות נוספות, הערות או כל דבר אחר, אתם יותר ממוזמנים לפנות אל המומחים מאתר "רק מזרנים", אם הם עזרו לנו, הם בטח יעזרו גם לכם.

בנוסף, אם אתם רוצים לקרוא מידע שלא נגמר בנושא מזרנים, הכנסו לכאן.

 

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…