מחיר הדלק ממשיך לטפס, והדרך הריאלית היחידה להתמודד אתו היא להשתמש ברכב חסכוני בדלק. אז צירפנו כמה המלצות לכאלו

קרדיט תמונה Shutterstock
קרדיט תמונה Shutterstock

 

כמעט 7 שקלים וממשיך לעלות. זה הנתון הכואב לליטר בנזין בישראל נכון לינואר 2023, וליטר לא מספיק לכלום. הנהג הישראלי צובר בממוצע כ-1,600 קילומטר בחודש. בהתחשב בכך שכמות הפקקים רק עולה כמו גם המחיר, הפתרון המסתמן כפרקטי ביותר הוא מעבר לרכב חשמלי. העניין הוא שרכב כזה מחייב חנייה קבועה וצמודה עם עמדת טעינה ואנשים רבים עדיין נמנעים לרכוש דגם חשמלי מחשש לטווח נסיעה מוגבל, ירידת ערך ושוק חדש יחסית. אין ספק כי העתיד ברכבים החשמליים והוא מתקרב בצעדי ענק, אבל עד אז, שימוש ברכב חסכוני בבנזין יכול להוות פתרון יעיל ומשתלם. למעשה, הרבה צרכנים פרטיים מנצלים את שוק הרכב התחרותי ונהנים מתנאים דומים מאד לאלו של השוק העסקי. למשל, רכישת רכב באמצעות ליסינג תפעולי פרטי , כזה שמגלם בתוכו גם את עלויות הרישוי, הביטוחים (כולל ביטוח חובה ומקיף) ואפילו את הטיפולים השוטפים, התחזוקה והתיקונים, מתגלה כקונספט יעיל כלכלית, שחוסך גם כסף וגם כאבי ראש. במודל הזה, נשאר לשלם רק על הדלק. אבל הדלק – יקר. אז לכבוד שבעת השקלים לליטר שאנחנו משלמים – הנה המלצות לשבעה רכבים חסכוניים יחסית בדלק.

  • טויוטה יאריס – היא קטנה, אפילו קטנה מאד, אבל החסכון שהיא מציע בדלק גדול. למעשה, היאריס הוא הדגם החסכוני ביותר בקטגוריית רכבי הסופר מיני, ויותר מכך, בישראל ניתן למצוא את הדגם ההיברידי, המשלב בין הנעה חשמלית למנוע בעירה קטן ויציב. היאריס ההיברידי, משנתון 2014 וקדימה, מציג תצרוכת דלק של 20 ק"מ לליטר, נתון מרשים בהחלט, במיוחד ביחס לכוח שלו ולמרווח הפנימי המכובד לעומת חברות אחרות בקטגוריה.
  • הונדה ג'אז – קטנה יותר, בטיחותית מאד, קצרה וקולעת. המנוע הקטן של הג'אז מבקש אמנם יותר דלק מזה של היאריס, כ-16 ק"מ לליטר, אבל הוא נותן יתרונות אחרים. ראשית, הונדה מייצרת רכבים "חצופים" יותר והנהיגה בהם מרגישה ספורטיבית, גם בדגם הסופר מיני הזה. מעבר לכך, רמת הבטיחות של הג'אז היא הגבוהה ביותר בקטגוריה. ציון 5 כוכבים במבחני הריסוק המחמירים ביותר הוא הבסיס, ואליו מצטרפות מערכת בלימה אוטונומית ואבזורי בטיחות נוספים.
  • יונדאי i10 – אי אפשר לצלוח את קטגוריית המכוניות הקטנות בלי להזכיר דגם של יונדאי. לחברה הקוריאנית יש קשר ארוך, עמוק ומבוסס עם מדינת ישראל, וה-i10 הוא הדוגמן הקטן יותר. כ-16 ק"מ לליטר עדיין נחשב חסכוני, ואם מביאים בחשבון את האמינות של הדגם, המחיר הנמוך והטיפולים הפשוטים והזולים – אין זה פלא שהוא אחד הדגמים הנמכרים והאהובים ביותר בארץ.
  • מאזדה 6 – טוב, קפצנו למשפחתית גדולה ממש, אבל גם לבעלי משפחות גדולות מגיע ליהנות מרכב חסכוני בדלק. למרות הממדים, מאזדה 6 מגיעה בשתי אפשרויות: מנוע 2 ליטר עם קצת מעל 15 ק"מ לליטר, ומנוע 2.5 ליטר שמציג כ-14 ק"מ לליטר, נתונים בחלט חסכוניים. המאזדה 6 מרווח מאד, חווית הנסיעה בו מפנקת ותא המטען הרחב שלו מציב אותו במקום מצוין בקרב המשפחתיות הגדולות.
  • מיצובישי אאוטלנדר – רכבי הקרוסאובר מהווים נתח שוק מכובד מאד מהרכבים בישראל, ובאופן מפתיע, אלו הדגמים שהכי קשה למצוא בהנעה חשמלית. מבין אלו המסורתיים ראוי לציין את האאוטלנדר הותיק והמבוסס של מיצובישי. מנוע של שני ליטר מייצר מעל 16 ק"מ לליטר דלק, וכיום ניתן למצוא אותו גם בגרסה היברידית וחסכונית אף יותר.
  • דאצ'יה דאסטר – הוא כאן משתי סיבות עיקריות: מותג שמוצע במחיר נמוך יותר מול המתחרות באופן עקבי, ומנוע טורבו דיזל של 1,500 ס"מ, שייתן לכם כ-17-18 ק"מ לליטר. פשוט, בסיסי, אבל אמין. למי שנהנה מנהיגה ידנית מצפה חסכון נוסף בדלק.
  • פיג'ו 3008 – כי בכל זאת לא נסגור את הרשימה הזו רק עם שחקן אירופאי אחד. הג'יפון הצרפתי מעט זול יותר מחבריו לקטגוריה, ועדיין מפציץ עם מנוע דיזל חזק וחסכוני של 1,500 סמ"ק ו-18 ק"מ לליטר. מרווח, נוח, חוויתי ומסוגנן, הפיג'ו 3008 הוא כוכב עולה בשנים האחרונות, ועד שיגיע דגם חשמלי ונגיש לכולם. הוא מסיים את רשימת המומלצים שלנו.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…