הפרסומות מבטיחות לנו הנחות מדהימות על פריטים שאוטוטו אוזלים לנצח מהמדף, כדי לפתות אותנו לקנות עוד ועוד. רגע לפני שמקלידים מהזיכרון את פרטי האשראי ומזמינים – חשוב לעצור ולבדוק מה אנחנו באמת צריכים

קרדיט תמונה: shutterstock
קרדיט תמונה: shutterstock

 

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

גם אם תרצו, כנראה לא תוכלו להימלט משלל ההנחות, הסיילים, המבצעים וההטבות שמקדימים את סוף השנה האזרחית. ברשת החברתית, בטלוויזיה, באינטרנט ובשלטי חוצות – בכל מקום מספרים לנו שמי שלא קונה עכשיו פשוט פראייר, כי ההנחות חסרות תקדים, וכי אפשר לחסוך המון כסף – דווקא אם מוציאים את הארנק ורוכשים.

כמובן שגם בעונת הסיילים אפשר למצוא מבצעים אפקטיביים באמת – ולבצע רכישות חכמות שישמשו אותנו גם הרבה אחרי שהשנה החדשה תגיע. עם זאת, בין שפע הפרסומות, המידע והמספרים שעפים באוויר, קשה להישאר מפוקסים במה שאנחנו באמת צריכים – ולהימנע מהפיתוי לקנות עוד ועוד, פשוט כי סיפרו לנו שיש הנחה. אספנו עבורכם כמה טיפים לצריכה נבונה גם בתקופת השיא של שיגעון הקניות – כדי שיישאר לכם יותר כסף בארנק, וכדי שלא תתחרטו בהמשך על הוצאה מיותרת.

איך לא להתבלבל מהשפע

כשכמעט כל פוסט שני בפייסבוק או באינסטגרם הוא פרסומת שמזמינה אותנו לנצל הנחות ענק רגע לפני שהמלאי מסתיים – קל להילחץ, להקליד את פרטי כרטיס האשראי* ו... ללחוץ על הכפתור. אבל לפני שאתם עושים זאת, זה הזמן לקחת אוויר ולעצור רגע – האם מדובר בפריט שאתם באמת צריכים ורוצים? האם אין לכם משהו דומה ששוכב בארון כבר שנה או שנתיים, בלי לראות אור יום? והאם המחיר אחרי הנחה באמת אטרקטיבי?

תחושת ה-Fomo (פחד מהחמצה) בהחלט מובנת, כשיום סיילים רודף יום סיילים ואחרי בלאק פריידי מגיעים סייבר מאנדיי והנחות סוף השנה. אך כדאי לדעת כי לא תמיד ההנחות הן אמיתיות – לעתים, רגע לפני הסייל, החנות מעלה את המחירים, רק כדי להציג הנחה שנראית משמעותית, אך בפועל מדובר באותו מחיר, או בהנחה זניחה.

איך להתכונן מראש לעונת הסיילים

גם אם נדמה שזה מגיע בהפתעה – הסיילים של סוף עונה וסוף שנה הם דבר ידוע מראש, שניתן להתכונן אליו. יש פריטים שאתם רוצים לרכוש אבל יקרים לכם מדי? אפשר להוסיף אותם לרשימת המשאלות (Wish List) באתר, וכך לעקוב אחרי המחירים שלהם. קבעו לכם מראש את המחיר ה"נכון" שבו או מתחת לו תהיו מוכנים לרכוש את הפריט – וכך לא תתפתו להנחה שאינה משמעותית מספיק.

איך לתעדף את הקניות

אנחנו חיים בעולם של שפע, בפרסומות כל הבגדים נראים יפים וכל הגדג'טים חכמים, אבל רובנו, מה לעשות, לא יכולים לקנות את כל מה שנרצה. כשהעין קופצת בין מעיל פוך ורוד למעיל צמר כחול למעיל טרנץ' קאמל, כדאי לחשוב רגע על ארון הבגדים בבית ועל תכולת המעילים שלו. האם אכן אנחנו זקוקים למעיל חדש – ואם כן, איזה? אם כבר יש לנו מעיל מחמם מאוד, אבל לא מעיל קל, זו הרכישה שצריך לתעדף. בדומה לכך, אם 5 זוגות מגפיים ממתינים לנו מהחורף הקודם, אבל חסרות לנו נעליים נוחות להליכה, והרי ברוב השנה בישראל לא יורד גשם – כדאי להמתין עם רכישה של זוג מגפיים נוסף.

איך להשתמש בקופונים, מבצעים והטבות בכרטיסי אשראי

אם יש אתרים וחנויות שאתם אוהבים במיוחד, כדאי להצטרף למועדוני הלקוחות שלהם. כך תוכלו לקבל מידע על מבצעים לפני כולם, ואף ליהנות מהנחות ייחודיות, וגם מקופונים שאפשר ליישם במועד הרכישה וכך לחסוך עוד אחוזים ממחיר הקנייה.

כדאי לשים לב גם להטבות שניתן למצוא בעזרת כרטיס אשראי – ישנם כרטיסים המופקים בשיתוף עם מועדונים שונים, כמו חבר או ארגון המורים, ונותנים הטבות ייעודיות. בנוסף, בעת הזמנת כרטיס אשראי כדאי לבדוק אם יש בו תוכנית קאשבק. המשמעות היא שתוכלו לקנות באתרי האינטרנט החביבים עליכם ולקבל חזרה שיעור מסוים מסכום הקנייה היישר לאשראי שלכם – כסף בו תוכלו להשתמש לאיזו מטרה שתרצו.

איך להשוות מחירים ולבדוק תנאי החזר ומשלוח

נכון, יש פריטים ייחודיים שאפשר למצוא רק במקום אחד – אבל רכישות רבות הן של פריטים שיש גרסאות שלהם בחנויות רבות, ממכנסי ג'ינס מתרחבים בצבע לבן ועד שעון חכם במראה מטאלי. כשיושבים מול המחשב או הסמארטפון קל להשוות מחירים בדקות ספורות, אז כדאי לא לוותר על הבדיקה הזו. חשוב לבדוק גם את תנאי המשלוח וההחזר – תוך כמה זמן יגיע אליכם המשלוח, ומה קורה אם הפריט אינו מתאים – מי אחראי על ביצוע ההחזרה וההחלפה.

בשורה התחתונה, גם כשמבצע רודף מבצע ונראה שאחוזי ההנחה רק גדלים והולכים – חשוב לעצור לרגע, לבדוק מה באמת אנחנו צריכים, עד כמה דחוף לנו לקנות אותו עכשיו – והיכן נמצא את המחיר והתנאים הטובים ביותר.

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…
קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…