רובנו מכירים את תהליך תיקון בעיות בצנרת כתהליך מסורבל, ארוך ויקר. אך לא הוא חייב להיות כזה. כיום יש שיטות לתיקון בעיות צנרת כמו סדקים, נזילות וחדירת שורשים בצורה אפקטיבית ומיידית. בואו נסקור את כל המידע שחשוב לדעת בנוגע לתיקון צנרת, ואיך עושים את זה נכון.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

מה צריך לדעת על תיקון צנרת?

כאשר מדובר על תיקון צנרת, אחד הקשיים המשמעותיים שכל מי שהיה צריך להתמודד עם בעיות צנרת, מעבר לתיקון של המערכת והצינורות, הוא ההרס שהתיקון משאיר אחריו. פירוק של הצינורות, הוצאת הלכלוך או השורשים שגרמו לבעיה ולעיתים גם הסרת הבלטות או הפאנלים כדי לתקן את הבעיה מהשורש, שלא לציין את הרעש וההפרעה לשגרה הרגילה של הדיירים ושכניהם. אך מעט מכירים את ההתפתחויות האחרונות בתחומי האינסטלציה ויודעים כי ניתן לבצע עבודות תיקון לתשתיות הביוב בצורה קלה ומהירה בעזרת כלים מתקדמים העוזרים לתקן את הצנרת בצורה שלא תיצור שום בלאגן, נזק או רעש.
לרוב, צנרת פועלת בצורה נהדרת ללא התערבות, אך לעיתים קורים נזקים קטנים שלאט לאט פוגעים ביכולת של הצינורות להעביר את הביוב ובכך נוצרות נזילות, חסימות ובמקרים קיצוניים אף לגרום לפיצוץ צנרת, וזהו למעשה המקרה בעל פוטנציאל ההרס הגדול ביותר הרי שפיצוץ צנרת מוביל להצפות, ריחות לא נעימים ותיקון שיכול להמשך זמן מה וליצור אי נעימות רבה. כאן נכנסת החשיבות הרבה של גילוי מוקדם של נזקים. בעזרת הזמנת איתור נזילות אחת לתקופה, אפשר בקלות רבה למצוא מקומות בעלי פוטנציאל לנזק רב ולתקן אותן באופן נקודתי, מהיר ופשוט.

איך מוצאים נזקים בצנרת על מנת לתקן אותם?

לפני שניגשים למלאכת תיקון הצנרת, צריך תחילה למצוא את הגורם לנזק ולהבין אם הוא מאפשר שיטות תיקון צנרת ללא הרס או שנדרשת התערבות גדולה יותר של החלפות חלקים ותיקונים יסודיים ומעמיקים יותר. אם אתם מזהים התחלה של נזילה או סתימות שחוזרות על עצמן כמה וכמה פעמים, זה הזמן לקרוא לזיהוי ואיתור של נזקים, באחת מהדרכים הבאות:

בדיקת הצפה - זהו סוג הבדיקה הנחשב הפשוט יותר ולכן גם נפוץ מאוד כאשר מחפשים סדקים וחורים בצינורות הביוב. בבדיקה זו מציפים במים את מערכת הביוב (כמובן בפיקוח של איש מקצוע מומחה), ומבינים מאיפה הם יוצאים. כך יותר קל לאתר את התקלה ולתקן אותה בצורה מקומית ופשוטה.מצלמת ביוב - אחד מהפיתוחים הטכנולוגיים המאפשרים גישה נוחה ופיתרון קל לבעיות אינסטלציה היא מצלמת ביוב. בעל המקצוע יכניס את המצלמה הקטנה לתוך הצינורות והיא תגשש את דרכה עד שתמצא את המפגע, ולאחר מכן בעל המקצוע יוכל להבין היכן התקלה נמצאת ולמצוא אותה בקלות יתרה.רובוט צילום - פיתרון מתקדם אפילו יותר של השנים האחרונות זהו רובוט הצילום. הוא קטן וגמיש מספיק כדי להיכנס לצינורות אך עמיד וחזק מספיק כדי לשרוד בתוך הצנרת לפרק הזמן הנדרש. הרובוט משוטט בצנרת ובו בזמן מקבלים תמונה בשידור חי על מסך וכאשר הרובוט ימצא תקלה הוא יסמן לנו אותה ונוכל לפתור אותה בקלות.

אחרי שאיתרנו את התקלה בצנרת, איך מתקנים?

ישנן מספר שיטות שיכולות להיות יעילות מאוד כאשר רוצים לתקן את הצנרת. העניין הוא שהן הולכות יד ביד עם איתור מוקדם של נזקים וסדקים. כאשר הבעיה הופכת להיות עמוקה ושורשית, זה מאלץ תיקון עמוק ומשמעותי שלא יסתפק בתיקון נקודתי. אחת השיטות הפופולאריות ביותר נקראת שיטת ההטלאה או פאץ'. בשיטה זו מערבבים חומר מיוחד ההופך לדבק קשיח ביותר בעל עמידות גבוהה מאוד לנזקים כמו חלודה ושורשים. את חומר ההטלאה מכניסים למקום שבו איתרנו בשלב הקודם שממנו הנזילה קורית ומדביקים על דופן הצינור. לאחר מעט זמן ייבוש, החומר מתקשה, מתחזק ונהיה אפילו עמיד יותר מהצינור עצמו אותו תיקנו. שיטה זו בוודאי יעילה הרבה יותר מאשר לפרק ולהרכיב מחדש את כל מערכת הצינורות ובוודאי שגם זולה יותר, ויכולה להחזיק מעמד הרבה מאוד זמן. אך כאמור, הצלחתו ועמידותו של החומר תלויים בגודל הנזק, כך שאם הוא יגלה בשלבים קטנים יותר יהיה הרבה יותר קל ומהר ולתקן את התקלה בצנרת ולחזור במהירות לשגרת החיים, ולהנות משקט נפשי בכל הקשור למערכת האינסטלציה שלכם.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

הפלות חוזרות בתחילת הריון - חשוב שתדעו

אובדן הריון הוא בהחלט בשורה קשה לכל סוג, בהחלט במקרים בהם מדובר באובדן שמתרחש יותר מפעם…
קרדיט תמונה FREEPIK

קרטונים למעבר דירה וחשיבותם

א. הגדרה של קרטונים למעבר דירה קרטונים להובלה, הידועים גם כקופסאות הובלה, הם קופסאות…
קרדיט תמונה FREEPIK

ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ונהיגה בשכרות פעם שניה

האם המסע שלך להשבת זכויות הדרך שלך נתקל במחסום נוסף עם החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים…
קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…