טכנולוג מזון הוא אדם אשר רכש ביושר את התואר שלו בהנדסת מזון או בתחום מדעי המזון. אחד מהיתרונות שהכי בולטים הוא ההבנה המקצועית תוך גדי הבטחה של איכות ובטיחות של המזון במפעלים אל מול הדרישות של חברות ההתעדה כמו, מכון התקנים, IQC ועוד כל מיני מכוני ההתעדה, אשר כולל בתוכו כמובן את משרד הבריאות. כאשר סוקר מאחד ממכוני ההתעדה המרובים או מפקח מטעם משרד הבריאות מגיע אל מבדק, יש לו דרישות גם מהבחינה של התשתיות וגם מהבחינה של הניהול של המערכת איכות והבטיחות של המזון אשר לא תמיד מובנות לכל קהל הלקוחות או לאדם שהוא מחוץ למקצוע. טכנולוג המזון ידע לזהות ולהבין בצורה מרבית את הפערים אשר קיימים כאשר הוא מגיע אל המפעל או אחרי הדרישות אשר עולות בגלל הביקורת או המבדק החיצוני, גם מהבחינה של התשתית וגם מהבחינה של מערכת האיכות והבטיחות של המזון, ולהעניק מענה מקצועי אשר מקשר בין הלקוח אל מכון ההתעדה או משרד הבריאות.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

תקנים ומערכות איכות אשר קיימים בתחום המזון

ISO 9001 , זה הוא תקן אשר מיועד לשמירה על המערכת של ההבטחה של האיכות אשר היא נאותה שתוודא שהמוצר או השירות של המפעל הנ"ל''ל יעמדו בכל הקריטריונים הכי חשובים תוך כדי השגת איכות גבוהה של מערכת הניהול גם במפעל וגם במוצרים. HACCP זוהי מערכת או שיטה אשר נועדה לקיים בטיחות במזון באמצעות 7 עקרונות עיקריים. המערכת הזאת נועדה לזהות נקודות מאוד חשובות בכל התהליך של הייצור אשר מורידות את הסיכונים הקיימים שיש במוצר המזון. יש מזונות אשר עלולים לגרום לחנק, הרעלה או זיהום חיידקי בכל האוכלוסייה וסכנה תזונתית רבה אצל אנשים אשר סובלים מאלרגיות שונות למזון.

מה המקום של הלקוח אל מול היועץ?

ללקוח יש מקום חשוב מאוד בכל התהליך ובשמירה על המערכת של האיכות והבטיחות הגבוהה במפעל שלו. טכנולוג מזון עוזר בקידום כל התקנים ויודע בצורה הכי מקצועית איך לשפר את המערכת של הבטחת האיכות, יודע לזהות את כל הפערים שקיימים בין המצב של העסק לבין הדרישות של התקן, גם מבחינה של תשתיות וגם מבחינת הניהול השוטף של המחלקה להבטחת האיכות של הלקוחות.

גרינברג מהנדסים

בתור יועצים אנחנו יודעים לכוון את ההנהלה של המפעל אל נותני השירות הכי מקצועיים מתוך היכרות מלאה, גם אם זאת חברת ניקיון אשר מבצעת הדרכה אל הלקוח על ביצוע של ניקיון תקין למפעל מזון שלו בשביל למנוע גדילה של חיידקים, זיהומים ולכלוכים, וגם אם זאת חברת הדברה אשר תדביר מזיקים במפעלים של הלקוחות, כמו כן, יש התייחסות גם לאדריכלים אשר יודעים להקים תוכניות אדריכליות לכל מיני מפעלי מזון ולהתאים אל הדרישות של התקנות של משרד הבריאות ואפילו נותנים שירותי מעבדה בעזרת המעבדות המקצועיות שיש בארץ אשר מוסכמות לביצוע הבדיקות של המזון.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…