התבקשתי לנתח את הביטוי "אסתי סוקולובסקי" שהיא כפי שאני מבין מתוצאות החיפוש בגוגל מאפרת או בעלת מכון יופי מהמגזר החרדי. על כך יעידו גם ביטויי ההשלמה של גוגל כגון אסתי סוקולובסקי מאפרת או אסתי סוקולובסקי איפור. נתחיל קודם כל בנפח החיפוש – הכלי של גוגל כמו גם כלים אחרים מצביעים על נפח חיפוש שנע בין מספר עשרות למספר מאות מחפשים בגוגל אך כפי שאפשר להבין מגוגל טרנדס – הנפח אינו קבוע ומשתנה כנראה בהתאם לפרסומים או חשיפה של אסתי בתקשורת.

קרדיט: יח"צ
קרדיט: יח"צ

 

מכיוון שאתי כנראה משקיעה את מירב מאמציה באינסטגרם ובפייסבוק דף התוצאות בגוגל מעניין בצורה חריגה – קודם כל בראש התוצאות מופיעות תמונות של אסתי ולאחריהם סרטונים. לאסתי אין אתר אישי מה שיוצר הזדמנויות למתחרים אחרים. גם דף ויקפדיה אינו קיים. מה שכן קיים ונדיר למצוא יחסית בראש תוצאות החיפוש בגוגל בעברית (תופעה שכנראה תלך ותתרחב) הוא סרטון טיקטוק של ערוץ 7 שעלה בתחילת ספטמבר. פעם ראשונה שאני נתקל בכזה וכנראה שסרטוני טיק טוק ילכו ויתחזקו בגוגל עם הזמן.

מרבית התוצאות בעמוד הראשון סובבות סביב הביטוי "אסתי סוקולובסקי" אך נראה כי לאף אחת מהן אין קישורים נכנסים או קישורים שנועדו לקדם אותם עבור הביטוי – מה שמצביע על תחרות יחסית חלשה. כלומר יש כאן בהחלט הזדמנות עבור אתרים שמעוניין לקחת את הטראפיק על הביטוי, לפחות עד שאסתי תחליט לעשות מעשה ולקחת אחריות על שם המותג שלה בגוגל. הרבה פעמים אנשי ציבור מסוגה נדרשים לנושא כשמפרסמים עליהם כתבה שלילית ואז הם נאלצים להתחיל עם ניהול מוניטין באינטרנט.

אילו אתרים יכולים להרוויח מקידום עבור הביטוי הנ"ל? סביר להניח שאתרי רכילויות שמעוניינים בטראפיק כדי למשוך מפרסמים, אתרי חדשות (ייתכן מהמגזר החרדי או הדתי) שמעוניינים בטראפיק מאותן סיבות. אולי מכוני יופי במגזר החרדי שמתחרים בה ומניחים כי מי שמחפש אותה בגוגל מעוניין בשירותיה. במקרה כזה יש צורך בתוכן מתוחכם יחסית שמצד אחד מטרגט את הביטוי מבלי לפגוע או להוריד ומצד שני "ממיר" את הגולשים לצרוך את שירותי מכון היופי המתחרה.

הניתוח נעשה על ידי ערן שיוביץ, מקדם אתרים בגוגל על בסיס כלים חיצוניים וללא גישה לסרץ' קונסול של אף אחד מהאתרים המתחרים בעמוד הראשון ולכן הניתוח מתבסס על הערכה ולא על מידע מדויק.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

ההבדל בין סוגי עדשות מגע – איך לבחור את המתאימה ביותר

עדשות מגע הן פתרון נוח ואסתטי לבעיות ראייה – אך לא כולן מתאימות לכל אחד. כך תבחרו נכון…
קרדיט תמונה FREEPIK

הולכים לאיבוד בחנות? המדריך המקוצר לסוגי מוצרים לילדים שבאמת צריך

מכירים את הרגע הזה? אתם נכנסים לחנות מוצרי תינוקות ענקית, והעיניים שלכם מתחילות להתרוצץ.…
קרדיט: gpt

iCab משנה את כללי המשחק: הדרך החכמה והמשתלמת להגיע לנתבג

עבור רבים מאיתנו, היציאה הבאה לחופשה מתחילה הרבה לפני שהמטוס ממריא. היא מתחילה ברגע שבו…
קרדיט: אקווה פלוס

תחזוקת בריכה בחורף: מדריך מקיף לשמירה על איכות המים והציוד

עם תום עונת הקיץ והגעת החודשים הקרירים, מתעוררת השאלה לגבי הטיפול הנכון בבריכה הביתית.…

כך ביטוח ועדי בתים משותפים יכול לשדרג את ניהול המבנה שלכם

בניהול מבנה משותף, ביטוח ועדי בתים משותפים הוא כלי מרכזי לשמירה על יציבות כלכלית והגנה על…
קרדיט תמונה FREEPIK

הלוואה לעסק - כלי מימון שיאפשר לעסק שלכם לצמוח

בניהול עסק בעידן של היום, ניהול נכון של תזרים המזומנים הוא קריטי להצלחה. לעיתים,…