תשחצים תשבצים אלו הם סוגי משחקי ההיגיון והמחשבה הנפוצים והמוכרים ביותר בישראל. אלו משחקים המהווים בידור לכל המשפחה ויכולים לכלול שלל נושאים שונים. משתמשים בהם גם ללימוד של יסודות השפה כמו איות נכון של מילים וגם משתמשים בו בשלבי לימוד בשלבים מתקדמים יותר.

כלים
קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

אך מה קורה כאשר לא יודעים את התשובה? באתר תשחצי תוכלו להיעזר כדי למצוא את פתרון הנכון להגדרה שניתנה, נוסף לכך תוכלו לשחק במצב אונליין בתשבצים להנאתכם.

מהו תשחץ?

תשחץ הוא משחק חידות טרויה וידע כללי המאמן את המוח והוא דומה מאוד לתשבץ. תשחצים, תשבצים תשחץ ה צריך לעשות? יש לענות על השאלות באמצעות מילים העונות להגדרה ולרשום אותן לפי הכיוון המצוין לפי החץ. ההגדרות שניתנות יכולות לכלול שלל תחומים, יכולות להירשם כחידה, פתגם ואף להופיע כאיור.

בדרך כלל אך לא תמיד, הגדרת החידה בתשחץ נרשמת בכתב קטן וזעיר בתוך משבצת קטנה הסמוכה למקום כתיבת הפתרון. לעיתים עקב חוסר במקום היא מוצגת כתמונה או איור. החיסרון של התשחץ הוא שאין מקום להגדרות ארוכות, דבר המגביל את המחבר בעת כתיבת החידות. לעומת זאת, היתרון של התשחץ הוא שהפותר לא צריך להתאמץ ולהעביר את מבטו מאזור לאזור בזכות החיצים שמכוונים ישירות למקום הפתרון מאזור ההגדרה.

מה ההבדל בין תשחץ לבין תשבץ?

תשחץ כפי שציינו קודם לכן, הוא אוסף של הגדרות המפוזרות בלוח בכל מיני ריבועים קטנים שעל הפותר לענות עליו לפי כיוון החץ המכוון. ההגדרות בו מופיעות, הן במלל והן באיורים. לעומתו, תשבץ הוא חידות מילים ומספרים שמשתלבים בצורת הצלבה, באופן מאונך ובאופן מאוזן. ישנה תבנית משבצות ריקות, ששם הפותר צריך למלא את הפתרון לפי רמזים הניתנים בתוך התבנית או לצידה.

בתוך התבנית ישנם ריבועים בעלי צבעים או צורות שונות אשר יוצרות הפרדה בין הפתרונות השונים.

תשחצים פתרונות תוכלו למצוא באתר תשחצי לצד תשחץ אונליין אשר תוכלו לשחק ולהתאמן בכל מקום דרך הטלפון החכם או המחשב ובכל זמן שרק תחשקו בכך.

באילו אופנים יכול לסייע פתירת תשבץ?

תשחצים מאוד מאמן את המוח ומגרה את תהליך החשיבה בצורה אקטיבית. ישנם תשחצים המשמשים לבידור ולהרחבת הידע הכללי וישנם תשחצים המשמשים ללמידה.

תשחץ לימודי נועד כדי לעזור להטמיע את החומר הנלמד, נוסף על כך הוא עוזר ללמוד ולשנן דרך כתיבת מילים ואיות בסיסי של מילים.

באמצעות תשחצים אשר מהווה כמשחק עבור ילדים הידע נטמע היטב והלמידה אפקטיבית ואף קלה יותר. החיסרון היחידי בלמידה על ידי שימוש בתשחץ, הוא שעבור תלמידים בעלי לקות למידה או בתחילת דרכם בפיתוח מיומנויות הקריאה והכתיבה, התשחץ יכול להיות מכשול עבורם ולא להיות מקור להצלחה ולמידה מהנה. באתר "תשחצי", תוכלו למצוא שלל תשחצים פתרונות להגדרות ואיורים בכל רמות הקושי שיש, מהקל ביותר ועד האתגרי.

אילו סוגי תשחץ יש?

כיום באמצעות התקדמות הטכנולוגיה ופיתוח האינטרנט אפשר לפתור תשחץ אונליין. באתר "תשחצי" היתרון העיקרי הוא שניתן לשחק בכל זמן ובכל מקום ואפילו ישנן מספר רמות קושי שונות שיכולות להתאים לכל אחד! תשבצים ניתן לחלק לשלוש קטגוריות לפי אופן כתיבת השאלות. קטגוריה ראשונה היא תשבץ רגיל, שהו ההגדרות מסודרת לפי הסדר בצורת הצלבה.

כל הגדרה בעלת מספר סידורי וישנו מיקום מוגדר לכל פתרון. קטגוריה שניה, תשבץ איטלקי, בו ההגדרות מסומנות במספרים והן לפי סדר שורות. בעוד שהטורים מסומנים באותיות והם מסודרים במאונך.

קטגוריה השלישית, תשחץ, בו יש הגדרה וסמוך אליו ישנו מקום לפתרון המכוון על ידי חץ. לתשבץ ישנו גם תחום נפרד המרחיב את הידע הכללי על עצים והוא נקרא עץ נשיר תשחץ. הוא כולל את כלל העצים בארץ ובעולם. את עץ נשיר תשחץ תוכלו למצוא באתר תשחצי, וליהנות משלל תשחצים שונים ומגוונים הכוללים פתרונות שיעזרו לכם בעת הצורך.