באם רוצים קסדה חדשה – ייתכן שזה הזמן לעשות שופינג קסדות. שאם נודה "באמת", זהו ביטוי שיכול להתגלגל על הלשון. לא משנה אם הקסדה הקיימת מרופטת, הרצועות כבר לא מה שהיו פעם, משהו לוחץ מדי בקסדה או שהיא פשוט ישנה ורוצים לחדש ולהתחדש בעיצוב יפה. זכותך לקנות משהו יפה לעצמך.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

איך לחשוב על רכישת קסדה?

נפתח ונאמר שקסדה היא אמצעי מיגון רלוונטי מאוד לרוכבי אופנוע. מעבר לזה שהיא חשוב כאמצעי בטיחות, היא חשובה כי היא חלק מהסטייל. וסביר שחלקנו קנינו אופנוע לא כי הוא בטוח או יעיל יותר ממכונית, אם כי הוא יכול להיות בהקשרים מסוימים – אלא כי זה הרגיש טוב לרכוש אותו. לא בהכרח בגלל המראה שלו, אלא בגלל התחושה שקיבלנו כשקיבלנו אותו לידינו. וכמובן, כשעשינו בו שימוש. על כן, על קסדות להיות סקסיות, מושכות כמו גם בטוחות ונוחות. וכמובן, יעילות. יעילות דיו כדי לשלב דיבורית לקסדה.

איך בוחרים קסדה? לפי צבע? מותג? תקנים? המלצות? לכל אחד יש קסדות שהוא מתחבר אליהן במיוחד. ואם זאת, סביר שיש המלצות כמספר הרוכבים. על כן אפשר פשוט ללכת על מה שמתאים לנו ולהתייחס להמלצות רק כהכוונות, לא כברירות.

טיפים להתנהלות עם תקציב לרכישת קסדות

באופן כללי, אפשר להתחיל עם תקציב. הסיבה לכך היא שעולם הקסדות יכול להיות די רחב. כל כך רחב שטווח המחירים יכול להיות מאוד מגוון. על כן אם אנחנו רוצים קסדה טובה אנחנו יכולים להתחיל מהתקציב, כי סביר להניח שאנחנו בכל זאת נמצא אותה, השאלה באיזו רמת תקציב. קסדות יכולות לעלות מאות שקלים כמו גם אלפי שקלים. ישנה המלצה לקנות את אלו שנחשבות יקרות יותר, וזאת כי הן אמורות הן להגן על הראש, הן להיות יעילות (באם לדוגמה רוצים לשלב דיבורית לקסדה) והן להחזיק מעמד בשימוש שוטף למשך שנה, שנתיים ואף למעלה מכך.

מה לגבי החלפת קסדות?

שכן ישנה המלצה להחליף קסדה כל 5 שנים, ונכון הדבר אפילו יותר באם השתמשנו בה באופן אינטנסיבי ועל כן תקופת ההחלפה יכולה להתקצר בייחוד ובעיקר אם יש סימני בלאי. באם מחלקים את המחיר הכללי לימי שימוש עושה רושם שהוא מתכווץ לכדי אגורות או שקלים ליום.

טיפים על מבצעים ורכישות מחו"ל

וכשזה נוגע למחירים – הטיפ שלנו יהא זה של מבצעים. כלומר, מדי פעם ישנם מבצעים מעניינים ומשמעותיים שיכולים לאפשר רכישה של קסדות שעולות יותר, בפחות. ואפשר גם לקנות בחו"ל. אולי זה יעלה פחות. אלא שמתבקש לבדוק כמה עולים דמי המשלוח, המע"מ, דמי הטיפול במכון התקנים, המשמעות של זמני ההגעה וכו'. באם המחיר מתקבל ושווה את הפער, הרי זה משובח. באם ההבדל הוא רק 100 או 200 ₪, ייתכן שזה לא כזה רלוונטי. וכשקונים אותה בארץ אפשר שיהיה שירות ואחריות מקומית (גם בחו"ל בהקשרים מסוימים). כך שזה משחק אישי של העדפות.