כל הנושא של פשיטת רגל והפטר נועד ונוסד ומעשה מתוך הבנה בסיסית שכל אדם זכאי ליהנות מחיים של כבוד.

כלים
פשיטת רגל
פשיטת רגל

גם אם הוא הסתבך ונקלע לחובות והא לא מסוגל להתמודד אתם והוא מגיע למצב של הוצאה לפועל, גם אם מדובר במשפחות שנקלעו למשברים כלכליים והם לא מסוגלים להיחלץ ממעגל העוני ולשלם את החובות שלהם, גם הם זכאים לחיות בתנאים אנושיים. זו בדיוק הסיבה שהחוק מאפשר להם להכריז על פשיטת רגל והם יכולים להגיע למצבי הסדר מול הבנקים שיסייעו להם בתשלומי החובות שלהם.

הוכח כי אנשים במצבים של פשיטת רגל שלא קבלו את העזרה והאת הסיוע בהסדר החובות שלהם, לא רק שהם לא הצליחו לשלם את החובות שלהם, אלא שהם גם הגיעו למצבים של העלמת הכנסות והתחמקות מתשלומים ובמקרים אחרים הנצחה של מצבי העוני או המצוקה לשנים וגם לדורות הבאים.

הקורונה וגרורותיה

אנחנו כבר כמעט יכולים להכריז שתקופת הקורונה היא מאחורינו. אך עבור רבים מבעלי העסקים מדובר במכה קשה שלא ממש בטוח שהם יצליחו להתגבר עליה. אנחנו עדים לכך שעסקים רבים, למרות התמיכה והעזרה של הממשלה, הגיעו למצב של סגירת העסק בגלל שלא הייתה להם יותר את האפשרות למשוך את העסק על כל ההוצאות והחובות שרק הלכו ותפחו בעקבות המשבר.

הם הגיעו למצבים של פשיטת רגל עם כל העוגמה שבדבר.

הרעיון של פשיטת רגל והסדר החובות הוא, להוביל לכך שהחייבים יוכלו להשתקם איכשהו, לשוב לשגרת חיים נורמטיבית ועם הזמן אף לנסות להחזיר את חובותיהם עד כמה שידם תגיע.

ברור שאם נכביד את עולנו על האנשים החייבים לא באמת נצליח לקבל את החובות שלנו חזרה. כי מצב כלכלי רעוע שכזה אם הוא לא יהיה מטופל באופן נכון, הרי שהמערבולת רק תחריף. זו הסיבה שבמצבי קיצון מהסוג הזה, יפנה החייב לבדוק מהן הזכויות שלו בפשיטת רגל ובהסדר חובות מול הבנק.

מי יכול ליהנות מהפטר בעת פשיטת רגל?

בעת שהחייב מגיש את הבקשה, החובות שלו עדיין לא הגיעו לרמה של 400.000 ₪. החייב ממוכיח שהוא כבר היה מוגבל באמצעים בחמש השנים הקודמות להגשת הבקשה. הרשם אמור לבדוק ולהתרשם כי אין רכוש שאפשר לעקל ולממש לצורך הסדר החובות. (זה לא כולל את המשכורת אשר ממנה הוא אמור לחיות ולהתפרנס) החייב צריך להוכיח שאין באפשרותו לשלם את המינימום של עשרה אחוז מסך החובות שלו במסגרת צו התשלומים שנקבע עבורו. החייב צריך להוכיח כי הוא בכל זאת משתדל לעמוד בצו התשלומים.

נעזרים בעורך דין

על מנת שתצליחו לעבור את כל המשוכות ולצלוח את כל התהליך באופן הכי מהיר יעיל, נוח ובטוח, חשוב שתיעזרו בשירות של עורך דין מתחום זה של פשיטות רגל, כדי שתוכלו ליהנות מכל הזכויות המגיעות לכם כחוק.

*המאמר נכתב על ידי משרד עורכי דין YLaw.