אם אתם עובדים כשכירים במקום עבודה כזה או אחר, לא מן הנמנע כי מגיע לכם כסף. המדינה לוקחת מכל אחד מאיתנו מס הכנסה באמצעות התלוש, אך לא תמיד הקביעה היא נכונה. בחלק לא קטן מהמקרים מס הכנסה לוקח סכומים גבוהים שלא בצדק, סכומים שאמורים להישאר אצלכם. הדרך האידיאלית להחזיר את אותו כסף היא באמצעות בקשת החזרי מס הכנסה. יש לכם שאלה בנושא הזה? החלטנו לרכז לכם את כל התשובות לשאלות החשובות.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

 

למי זכאי לקבל החזרי מס הכנסה?

ישנם לא מעט שכירים שאמורים להיות זכאים לקבלת החזר מס ממס הכנסה. זוהי הסיבה כי העדיפות היא פשוט להגיש את הבקשה בצורה מסודרת על מנת לוודא זכאות. אך אנשים שעברו מקומות עבודה בשנה האחרונה, כאלה שעברו דירה או כאלה שיצאו לחופשות שונות כמעט בוודאות זכאים להחזרי מס. אך מכיוון שאי אפשר לדעת עד שלא בוחנים את המצב לעומק – שווה לכם לנסות. הרי לא משנה איך תסתכלו על תמונת המצב אין לכם מה להפסיד.

האם ניתן להגיש בקשה ללא עזרה מקצועית?

באופן עקרוני ניתן להגיש בקשת החזרי מס הכנסה לשכירים גם ללא עזרה של חברת החזרי מס. אך בפועל עליכם לדעת כי מדובר על הליך בירוקרטי לא קל. במהלך ההליך הבירוקרטי יהיה עליכם להגיש כל מיני מסמכים שונים והוכחות שלא יותירו מקום לספק. השאלה שנשאלת היא האם אתם מסוגלים לבצע את ההליכים הבירוקרטיים הללו? לרוב התשובה היא שלילית, ולכן מוטב להיעזר בחברה מקצועית.

האם החזרי מס הכנסה רלוונטיים רק לשכירים?

מיותר לציין כי התשובה לשאלה הזאת היא תשובה שלילית. גם עצמאיים זכאים על פי חוק לקבל החזרי מס במידת הצורך. כך שבין אם אתם שכירים או עצמאים תוכלו לבחון את הזכאות שלכם להחזר מס. מדובר על כסף שנמצא אצל המדינה, אך בפועל מדובר על כסף שאמור להיות שלכם. החזרי מס ניתן להגיש רטרואקטיבית 6 שנים אחורה, כך שיכול להיות כי מדובר על לא מעט כסף. למה שתשאירו את הכסף שלכם אצל המדינה? הביאו אותו בחזרה לחשבון הבנק שלכם.

תוך כמה זמן ניתן לקבל החזר מס הכנסה?

אין קביעה חד משמעית למשך הזמן של החזרי מס הכנסה. אך אם תנסו לפתור את המצב בעצמכם, רוב הסיכויים כי הוא ימשך לא מעט זמן. זוהי הסיבה כי מראש מוטב לכם לפנות לחברה מקצועית שתזרז את ההליך. תוך זמן קצר תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו הכסף יהיה בחשבון הבנק. לא משנה אם מדובר על סכום גדול או קטן, כל סכום יהיה שווה את המאמץ. מה שגם את העבודה הקשה אינכם נדרשים לעשות, רק להמתין מספר שבועות עד לקבלת הכסף ישירות לחשבון הבנק.