לידת תינוק או תינוקת חדשים היא תמיד דבר מרגש ביותר, וגם כזה המעורר לעתים חששות ופחדים. עבור הורים שלהם זוהי הלידה הראשונה במשפחה, יש לא מעט אי וודאות באשר למלאכת גידול הילד או הילדה. זאת למרות שכיאה למשפחה הישראלית הממוצעת, ההורים הטריים יוכלו לקבל שלל עצות וטיפים מכל חבר ובן משפחה קרובים, אם רק ירצו בכך.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

אחד מהדברים הבסיסיים ביותר, שהורים בפעם הראשונה לא תמיד יודעים כיצד להיערך אליו נכון, הוא קנייה של מוצרים לתינוק שתכסה את כל הצרכים הבסיסיים שלו. קניות לתינוק צריכות לכלול מערך שלם של מוצרים שלהם זקוק התינוק בשלבים הראשונים של חייו בעולם, ולא תמיד ההורים מודעים לכל המוצרים שאותם יצטרכו לרכוש.

מוצרי תינוקות בסיסיים

המוצרים הבסיסיים והחשובים ביותר עבור התינוק או התינוקת החדשים, הם פריטי לבוש וכן כל מה שקשור לחיתולים, טיטולים והיגיינה. בשלב כה מוקדם של חיי הילדים, אין הם זקוקים לבגדי יוקרה או למותגים נוצצים, למרות שישנם הורים שלעתים הדבר חשוב להם. התינוק החדש זקוק לבגדים שישמרו על חום גופו בצורה הטובה ביותר, וכן לחיתולים (רבים ככל הניתן) שיסייעו לשמור על ההיגיינה שלו. קנייה של מוצרים אלה לא צריכה להיות יקרה מאוד, וניתן גם להשתמש בבגדים לתינוקות שהיו בשימוש של קרוב משפחה או חבר, ולא תמיד ישנו צורך לקנות את כל הבגדים באופן מלא לבד.

בנוסף לביגוד ולחיתולים, התינוק זקוק גם כמובן לפריטים שיסייעו להורים לנייד אותו ממקום למקום. לכן, חשובה מאוד ההצטיידות בעגלת תינוק ובאמצעי נשיאה שונים. גם במקרה זה, לא חייבים תמיד לקנות את העגלה המשוכללת ביותר והיקרה ביותר, ישנן עגלות תינוק רבות שהן פונקציונליות ונוחות, ושמחירן סביר ביותר.

המוצר הבסיסי והחשוב האחרון הוא מיטה לתינוק. התינוק זקוק ללול או למיטה שיש בה אמצעים שיגנו עליו וימנעו ממנו ליפול. בדרך כלל הבחירה הטבעית היא כאמור בלול, אך ישנן מיטות מיוחדות מסוגים נוספים שמאפשרות לתינוק להיות מוגן בכל שעות היום והלילה, כאשר הוא נמצא במיטה שלו.

משחקים התפתחותיים לתינוקות

לאחר שההורים הטריים דאגו להצטייד במוצרים הבסיסיים ביותר עבור התינוק שלהם, ניתן להתחיל לחשוב גם על ההתפתחות שלו. תינוקות בתקופת החיים הראשונית שלהם זקוקים גם הם לגירויים חושיים שיסייעו להתפתחות שלהם, מעבר לכך שהם זקוקים לחום ולאהבה. לצורך כך ניתן לקנות מגוון צעצועים התפתחותיים, שיספקו מקור עניין והנאה לתינוק.

משחקים כאלה יכולים לכלול מוביילים ללול ולעגלת התינוק, משחקים שבהם ניתן ללחוץ על כפתורים שונים שמשמיעים צלילים ועוד. ישנו מגוון די רחב כיום של צעצועים התפתחותיים לתינוקות בחנויות השונות, וניתן בקלות למצוא צעצועים שהתינוק שלכם יאהב וירצה לשחק בהם.

איך לשרוד את התקופה שלאחר הלידה בקלות

התקופה הראשונה שלאחר הלידה היא מאתגרת ביותר, גם להורים בפעם הראשונה וגם להורים מנוסים יותר. היא מאופיינת בהרבה בכי של התינוק החדש, במיעוט של שעות שינה ובריצה מסביב לשעון סביב התינוק כדי לדאוג לו. תקופה זו יכולה להיות גם מלאה בהוצאות כספיות בלתי מבוטלות, שקשורות לקניית מוצרים שונים לרווחת התינוק. אך אל דאגה, גם אם ההוצאות מרובות יחסית, כל משפחה ממוצעת מצליחה להסתדר איתן, ואינה נזקקת לשירותים של עו"ד לפשיטת רגל לאדם פרטי. בעזרת מעט עזרה מבני המשפחה הקרובים, ובאמצעות הידע הנרכש של חוויית ההורות, ניתן לעבור את התקופה הזו בשלום, וליהנות מהתינוק או התינוקת שלכם ומהתקופה שבה ללא ספק – הם החמודים ביותר.