אם הטילו עליכם עיקולים בשל חובות, אם קיבלתם מכתבי התראות, פתחו נגדכם תיק בהוצאה לפועל אולי גם הוציאו צו איסור יציאה מהארץ, דעו שישנו הליך שיכול לשים קץ לסבל. בהליך משפטי, כחלק מפשיטות רגל וכינוסי נכסים, ניתן להשיג מחיקת חובות. בדרך, תידרשו להכיר עולם חדש של מושגים, כדוגמת צו תשלומים, צו הפטר וגם מנהל מיוחד שצפוי להשפיע באופן ניכר על עתידכם.

כלים

מחיקת חובות וצו כינוס

מחיקת חובות איננה הליך מנותק הפועל בחלל ריק. לפני שמתחילים לדבר על מחיקת חובות, מתי ניתן ומתי לא ניתן, יש צורך לפעול לקבלת צו כינוס. כינוס נכסים נועד לברר מתי בעלי החוב באמת אינם מסוגלים להחזיר את סך חובותיהם ומתי הם יכולים להחזיר חלק מן החובות. לאורך הדרך, יתברר גם מה היו הנסיבות שהביאו להסתבכות או אפילו לקריסה הכלכלית.

עורך דין למחיקת חובות, צו תשלומים וצו הפטר

כל עורך דין למחיקת חובות שמכבד את עצמו ישנן באוזני החייב כי "פטור בלא כלום – אי אפשר". משמעות הדבר היא כי בדרך כלל לא ימחלו לכם על כל החובות בלי שתצטרכו להחזיר משהו לנושים. זוהי המשמעות של צו תשלומים. בצו התשלומים יוחלט לאור יכולותיו של החייב, לאור מכלול החובות ולאור כל הנתונים (כגון קיום משפחה, ילדים, מצב בריאותי) כמה יוכל החייב לשלם.

רק לאחר שהתקיים דין ודברים, הוצגו מסמכים ונתונים, יקבע הצו ובסופו של דבר ניתן יהיה להגיע ללב העניין מבחינתו של החייב – צו הפטר. מהי משמעותו של צו זה? המשמעות היא כי גורם בעל סמכות שיפוטית החליט למחוק את החובות ולפתוח עבור החייב דף חדש. לא ניתן יהיה מעתה והלאה להגיש תביעת חוב עבור חובות ישנים או עבור חובות שנכללו בצו התשלומים.

עורך דין למחיקת חובות – מי יוכל לעזור לי?

לא כל עורך דין בקיא ומכיר את כל המשמעויות של הליכי כינוס נכסים ופשיטות רגל. כאשר על הפרק עומדת מחיקת חובות, נדרש עורך דין שמכיר את אופן הטיפול ואת דרך העבודה מול המנהלים המיוחדים. המנהלים המיוחדים הם אלה אשר הוסמכו על ידי בית המשפט לטפל בחייבים שמבקשים כינוס נכסים, פשיטת רגל, צו תשלומים וצו הפטר.

עורך דין בעלי ניסיון יודעים כיצד לנהל משא ומתן אל מול נציגי בית המשפט ולהגיע להסכמות שיאפשרו לחייב להגיע לקו הגמר (דהיינו קבלת צו הפטר) כשהוא עומד על רגליו ולא שבור ורצוץ. גם אם הנכם מכירים עורכי דין בתחום דיני החוזים, המקרקעין או הפלילים, אל תטעו. רק עורכי דין המתמחים במחיקת חובות, הוצאה לפועל וכינוס נכסים ידעו באמת כיצד לעזור לכם להיחלץ מהקשיים. בפרט, תוכלו להסתייע בהליך המקוצר שיאפשר לכם למחוק את חובותיהם בזמן הרבה יותר קצר מכפי שהיה מקובל עד כה.