מזג האוויר הקיצי שיכול לאפיין את ישראל לעתים אף בחודשים הקרירים והחורפיים, מזמן אלינו לא פעם אורחים לא רצויים בדמות חרקים ושלל מזיקים שונים. נקיטת אמצעים היגייניים מניעתיים שונים דוגמת איטום כל מוצרי מזון ושמירה על רמת ניקיון גבוהה, אכן עשויים לסייע, אך לעתים אין די בכך, והמזיקים והחרקים עדיין יכולים למצוא את ביתנו כמקום חמים, נעים ומתאים להתרבות ומחיה.

כלים

 

כשמדובר בחרק או שניים, אנחנו עוד יודעים לקחת את העניינים לידיים, אך כאשר מדובר במכת חרקים או לא עלינו הופעתם של מכרסמים עוינים, כאן רף ההיסטריה עולה ואיתו תחושת הדחיפות להזעיק את חברת ההדברות הראשונה שעולה לנו בתוצאות. האמנם?

כך תעשו זאת נכון

בביקור באתרה של כל חברת הדברה, מיד תראו את ההבטחה הגדולה כי הבעיה תיעלם כלא הייתה. עם זאת, משפטים וסלוגנים לחוד ומציאות לחוד. עליכם להיות בטוחים כי אתם אכן מקבלים את כל הערובות לכך שאתם בוחרים נכון, ושגם תצאו נשכרים עם שקט נפשי ולא פחות מכך – ידיעה כי אינכם חשופים למפגעים תברואתיים חמורים.

תעודות ורישיונות

רבים חוששים לבקש תעודות ורישיונות מטעם חברת ההדברה, ורואים בכך כמעין אקט מזלזל. עם זאת, כשאתם משלמים וכל שכן רוצים לדעת כי המפגע התברואתי מאחוריכם, עליכם לדרוש את הצגת הרישיונות ולעיין בהם.

בדקו אם לחברת ההדברה יש מספר רישיונות שונים וביניהם רישיון להדברת חרקים ומזיקים ורישיון להרחקת יונים מפני מבנים ובתים. לא פעם הימצאותן של יונים שאינן מפסיקות לפקוד את המבנה, עלולה להוביל להופעת פרעושים ושלל מזיקים וטפילים נוספים. אז ראיתם רישיונות? מצוין! אפשר להמשיך לסעיף הבא.

תעודת אחריות

עמדו על כך שאתם רוצים לקבל תעודת אחריות המעניקה ערובה כי העבודה תספק את תוצאותיה הרצויות. וודאי שלא הייתם רוצים לגלות לפתע כי התופעה חזרה על עצמה בתוך זמן קצר מאוד. ניתן להדגים זאת על פשפשים שמתמקמים בתוך הרהיטים השונים. מספיק שהמדביר יפספס ולו ביצת פשפש אחת כדי שהתופעה תחזור על עצמה בשנית ובאותה העוצמה בתוך תקופה קצרה.

כחלק מן השירות שחברת הדברות צריכה להעניק, היא מחויבת במתן תעודת אחריות על עבודתה. כל הישנות התופעה אל למעלה מתקופה שנקובה בתעודת האחריות, הרי שהחברה מחויבת במתן שירות חוזר וללא עלות נוספת.

הדרכות

מיותר לציין כי הדברה עוסקת בפיזורם של חומרים רעילים שונים. על כן, גם אם לא נשקפת כל סכנה לבני אדם או חיות מחמד, הרי שעדיין חשוב לקבל הדרכה מקצועית כמו גם דגשים מניעתיים שונים. בדקו מול חברת ההדברה שעמה הגעתם להתקשרות, כי אכן תקבלו את ההדרכות הנדרשות ואם ניתן ליצור קשר לקבלת תשובות עבור שאלות שצפות בהמשך.