נסיעה לחו"ל היא מרגשת אפילו עבור מי שעושים זאת לעיתים תכופות. כשאנחנו נמצאים רחוק מהבית, הטיפול באירועים שקל לנו להתמודד איתם בבית המוכר - עלול להפוך מאתגר במיוחד. חשוב לדעת שפוליסות רגילות של ביטוח נסיעות לחו"ל אינן מכסות מקרים של פציעה כתוצאה מעיסוק בפעילות הנחשבת, לפחות לפי תנאי הפוליסה, ספורט אתגרי. לפניכם סקירה שתעזור לכם להבין איך בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל כאשר מתכוונים לעסוק בפעילות כזו.

כלים
קרדיט : Istock
קרדיט : Istock

 

נסיעה לחו"ל היא מרגשת אפילו עבור מי שעושים זאת לעיתים תכופות. כשאנחנו נמצאים רחוק מהבית, הטיפול באירועים שקל לנו להתמודד איתם בבית המוכר - עלול להפוך מאתגר במיוחד. די באבדן של מזוודה ובה קצת בגדים וציוד שארזנו - כדי שנרגיש עומס ולחץ במהלך השהות בחו"ל.
יש מדינות שבהן שונה, ולא פשוט, להתמודד עם מצב בו נחוץ טיפול רפואי לא מתוכנן – ועל אחת כמה וכמה, כאשר מדובר במקרה חירום רפואי.

לא פשוט להמשיך ליהנות מחופשה כאשר אבד או נגנב ארנק או תיק עם מסמכים, תעודות, כסף, כרטיס אשראי וכדומה – אבל, לצערנו, אירועים כאלה מתרחשים, גם במהלך חופשות בחו"ל – וכדאי לדעת שאתם נוסעים עם ביטוח נסיעות שיעזור להתמודד במקרים כאלה.

אנחנו רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל על מנת לדעת שנהגנו באחריות, ודאגנו מראש למגוון יעיל של פתרונות במקרה של מצבים מאתגרים (כמו אלה שפורטו לעיל). חלפו הימים בהם נהגנו להסתפק בהפעלת ביטוח נסיעות מטעם חברת האשראי – כיום, לכולנו ברור שכדי שנוכל באמת ליהנות "בראש שקט" – אנחנו מוכרחים לבחור פוליסת ביטוח נסיעות שמעניקה כיסוי מלא, שיתאים לצרכינו ולסוג החופשה המתוכננת.
חשוב לדעת שפוליסות רגילות של ביטוח נסיעות לחו"ל אינן מכסות מקרים של פציעה כתוצאה מעיסוק בפעילות הנחשבת, לפחות לפי תנאי הפוליסה, ספורט אתגרי. לפניכם סקירה שתעזור לכם להבין איך בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל כאשר מתכוונים לעסוק בפעילות כזו. נקדים ונזהיר שטעות להניח שזה לא רלוונטי לכם – שימו לב כי יכול להיות שדברים שאתם לא מחשיבים כספורט אתגרי הם כן כאלה בעיני חברת הביטוח.

אין הגדרה ברורה וחד משמעית למונח "ספורט אתגרי"
על מנת לבחור פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, יש לבדוק מה היקף הכיסוי שפוליסות שונות מעניקות לכם.
גם פוליסה שמוגדרת ככזו המיועדת למי שמתכננים לעסוק בפעילות ספורט אתגרי לא בהכרח מעניקה כיסוי מספיק במקרה שלכם - זאת משום שחברות ביטוח רבות עושות שימוש במונח "ספורט אתגרי", אך אין אחידות בין הפוליסות השונות בכל הקשור למה בדיוק נחשב פעילות ספורט אתגרי ומה לא.
באופן כללי, מדובר בפעילות ספורטיבית שאלמנט של סיכון לצידה, כך למשל סקי שלג, ראפטינג, סנפלינג, טיול טרקטורונים, קייט סרפינג, גלישת רוח, צלילה, רכיבה על אופניים וכדומה יהיו כלולים ברוב רובן של פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל המשווקות ככאלה המתאימות לחופשות הכוללות פעילות ספורט אתגרי.
טעות אופיינית היא כזו שעושים צעירים ישראלים היוצאים לטיול בחו"ל וסבורים שבגלל שהם לא אוהבים ספורט אקסטרים אין סיבה שלא יסתפקו בביטוח נסיעות רגיל. מטייל כזה שנופל ונפצע כשהוא עורך טיול רגלי בן כמה קילומטרים עם תרמיל על הגב עלול לגלות שהוא צריך לשלם מכיסו את כל ההוצאות הנגרמות לו, כגון עבור חילוץ, טיפול רפואי, טיסה מוקדמת ארצה וכדומה.

אילו הוצאות מכסה הביטוח ואיך מקבלים את הכסף
לא מספיק לוודא שפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שאנחנו שוקלים לרכוש מכסה כל פעילות שאנו עשויים לבחור לעסוק בה בחו"ל ומעניקה כיסוי במקרה שתפצעו. פציעה כתוצאה מעיסוק בספורט אתגרי עלולה לגרום להוצאות מסוגים שונים, אשר לפעמים אף דורשות חילוץ - אפילו בהיטס – או, לחילופין, נגרם נזק לרכוש של אדם אחר; מעבר לכך, פציעות חמורות בעקבות כך עלולות לגרום לנכות, זמנית או קבועה, וכדומה.
פוליסות ביטוח מטבען כוללות דברים מסוימים, כאשר אחרים אינם כלולים. כדי שתוכלו להינות בחו"ל ולעשות את כל מה שאתם רוצים בראש שקט, חשוב מאוד שתדעו שפוליסת ביטוח הנסיעות שבחרתם מעניקה כיסוי מקיף כך שלא ייתכן מצב בו תיצטרכו לשאת בעצמכם בהוצאות גבוהות.
הכרה באירוע ככזה המאפשר הפעלת הביטוח לא מספיקה. בררו מראש מתי ואיך יעבירו אליכם את הכסף, מה תצטרכו לעשות כדי לקבל את התשלום, האם יש השתתפות עצמית ומה הסכום המקסימלי שתוכלו לקבל.

לקרוא את תנאי הפוליסה ולהוסיף הרחבות במידת הצורך
קחו בחשבון שגם בכל הקשור לביטוח נסיעות לחו"ל המכסה גם פעילות ספרט אתגרי אין קיצורי דרך. על מנת להיות בטוחים שיש לכם כיסוי ביטוחי מתאים תצטרכו לעבור על תנאי הפוליסה, להפנות שאלות לנציג חברת הביטוח, ולוודא שאתם מבינים בדיוק מתי תוכלו להפעיל את הפוליסה. ייתכן שתגלו שפעילות שאתם מתכננים לעסוק בה לא כלולה בפוליסה, אך ניתן להוסיף הרחבה שתגדיל את הכיסוי ותפתור את הבעיה.