פריז, עיר האורות, היא אולי אחת הערים היפות ביותר בעולם וגם בין המתויירות ביותר. העיר, שמתאימה לכל סגנון וסוג של חופשה, מציעה למבקרים בה מבחר של אטרקציות ונקודות עניין. רוצים לבקר בפריז ולהרגיש, ולו לרגע, קצת כמו המקומיים? הנה דוגמא לכמה אתרים ונקודות עניין מקסימות, שאסור לכם לפספס.

קו הרקיע של פריז
קו הרקיע של פריז

 

פריז, עיר האורות, היא אולי אחת הערים היפות ביותר בעולם וגם בין המתויירות ביותר. העיר, שמתאימה לכל סגנון וסוג של חופשה, מציעה למבקרים בה מבחר של אטרקציות ונקודות עניין, בכל עונה בשנה ובכל שעה של היום. מהנה ונפלאה ככל שתהיה, אם אתם מתכננים להגיע אליה, חשוב שתערכו נכון לקראת הביקור, תכינו לעצמכם מסלול מתאים ואל תשכחו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לפני שאתם יוצאים לדרך. עם הביטוח הזה תוכלו לטייל ולהתנהל בעיר מבלי לדאוג לדבר ולדעת שיש כתובת ומענה מתאים שניתן לפנות אליו ברגע האמת, אם חלילה תזדקקו לכך.

רוצים לבקר בפריז ולהרגיש, ולו לרגע, קצת כמו המקומיים? הנה דוגמא לכמה אתרים ונקודות עניין מקסימות, שאסור לכם לפספס:

מ – Le Marais ל – Faubourg Saint-Germain – הרובע השביעי של פריז הוא אולי אחד הרבעים היפים בעיר. הוא ידוע כרובע בורגני מאד וגם בין היוקרתיים של פריז והוא גם המקום, היכן שנמצאים משרדים רבים, בתי שגרירויות ודיפלומטים, בעלי תפקידים חשובים. בעבר היה הרובע השביעי של פריז מרכז החיים התרבותיים של בני המעמד העליון וגם מקום משכנתם של בתי האצולה הגבוהה של צרפת, ששלטו באזור וכיום משמשים בתים אלה, בחלקם, כבתי מלון כמו מלון Biron ומלון de Salm.

אזור מגדל אייפל (Eiffel Tower) – מגדל אייפל הידוע הוא אטרקציה בפני עצמה, המצדיקה ביקור. אבל גם סביבו אפשר למצוא, ובמיוחד בשנים האחרונות מספר נקודות עניין. למשל, מוזיאון קואי ברנלי (Quai Branly Museum) והמרכז הרוחני והתרבותי הרוסי, המוכר בשם "Kremlin – sur – Seine" קתדרלת פוטין (Poutine Cathedral) מציע למבקרים נקודות תצפית קצת אחרת, ובעיקר כשמגדל אייפל נמצא ברקע.

דברים ייחודיים לעשות בפריז – מרבית התיירים נוהגים לפספס נקודות יפות בעיר, שכן מתמקדים בעיקר באטרקציות הידועות. יחד עם זאת, יש לפריז לא מעט להציע ובעיקר אם חשוב לכם להכיר אותה בדיוק כמו המקומיים. למשל, שכונת Babylone היפה, שמציעה גלריות אמנות מקסימות ובוטיקים המציעים אופנת קוטור. Musee des Egouts de Paris הוא מוזיאון מרתק, שיפגיש אתכם עם מערכת הביוב התת קרקעית של פריז ואם אתם מחפשים מוזיאון אקזוטי מיוחד, אל תפספסו את Quai Branly Museum, שמציג עבודות אמנות ואוצרות תרבות מרהיבים ביופיים מאפריקה, מאסיה, אוקאינה וגם מאמריקה. לקניות, לכו ל – Bon Marche, אחד המקומות המומלצים ולתצפיות פנורמיות עוצרות נשימה על פריז היפה, הגיעו למוזיאון הלובר או למוזיאון Orsay לקומה ה-5 שלו (לדרים 28, 31 או 33).

לאכול כמו המקומיים – אחת הדרכים להכיר את פריז היא דרך הבטן. העיר ידועה בסצנה הקולינארית המצוינת שלה ומומלץ מאד לעצור לביקור בכמה מהמסעדות הנחשבות שבה. יש בעיר לא מעט מסעדות אלגנטיות, המעוטרות בכוכבי מישלן, אך הן נחשבות ליקרות מאד למי שתקציבו איננו גבוה. יחד עם זאת, ישנן דרכים נוספות לטעום טעמים ייחודיים בעיר ו"על הדרך" ליהנות גם מהאווירה הנפלאה שהיא מציעה. למשל, למרגלות מגדל אייפל הנוצץ, תוכלו לערוך פיקניק נהדר (יחד עם המקומיים הרבים) ולטעום פנקייק מוצלח.

תמיד תוכלו "לקפוץ" לסופר השכונתי ולמאפייה הקרובה, להצטייד במאפים טריים, בגבינות משובחים וגם ביין טוב ולשבת עם האנשים שאתם אוהבים על שמיכה גדולה כשבדיוק מולכם מגדל אייפל הגבוה. ואיזה מאכלים מקומיים אתם מוכרחים לטעום (כפי שוודאי ימליץ לכם כל תושב בעיר)? בגט כמובן, פריסיאן (Parisien) שהוא סנדוויץ 'מצוין, קרפים שנמכרים ברחוב, מקרון (העוגייה הידועה), אויסטרים וגם גבינות טובות, המיוצרות על ידי המקומיים.

וכמה המלצות טובות שכדאי לקחת בחשבון

מעבר לביטוח נסיעות, שאותו כדאי לכם לרכוש, שימו לב גם לעונה שבה אתם מתכננים להגיע אל העיר. בחודשי החורף קר מאד בפריז וגם מושלג לעיתים ובקיץ עשוי להיות חם במיוחד, בעיקר בין החודשים יולי ואוגוסט. יחד עם זאת, לכל עונה יש את היופי שלה והיא מתאימה לביקור ובתנאי שמגיעים אליה מוכנים. אם אתם מגיעים לפריז בחורף, התמקדו במוזיאונים ובמקומות סגורים. בקיץ, כשחם, מקומות ממוזגים יתאימו וגם פארקים פתוחים ומוצלים. אם התקציב שלכם לא גבוה, חפשו מקומות לינה זולים ונצלו את התוצרת המקומית הנפלאה, שנמכרת בשווקים השונים בעיר. כך תוכלו להכין לעצמכם אוכל בדיוק כמו המקומיים וגם לבלות בעיר ולנצל את כל מה שהיא מציעה מבלי להוציא על כך יותר מדי כסף.