בסוף חודש מאי, ולאחר שישראלים רבים כבר הזמינו חופשה בטורקיה, פרסם המטה לביטחון לאומי אזהרת מסע חמורה לטורקיה. קבלו את האלטרנטיבה שלנו הישראלים לחופשה דומה אך יותר בטוחה.

דווקא עכשיו, כשעשרות אלפי ישראלים החלו לחזור לטורקיה אחרי שנות קורונה שמנעו מכולנו לטוס, הגיעה אזהרת המסע לטורקיה. אזהרת המסע שפורסמה במאי 2022 התמקדה בעיקר בערי החוף של טורקיה, ובאנטליה האהובה על הישראלים במיוחד. כתוצאה מכך, ישראלים רבים שהתכוונו לנסוע לטורקיה החלו לחפש יעדים קרובים אחרים, שיאפשרו להם ליהנות מחוויה דומה בלי הסיכון הביטחוני הנלווה.

כלים
קרדיט תמונה Shutterstock
קרדיט תמונה Shutterstock

 

איזה יעדים התחזקו בעקבות אזהרת המסע לטורקיה?

טורקיה הייתה אמורה לחזור הקיץ להיות יעד מספר 1 לנופש בטן-גב בסגנון "הכול כלול", אך לאחר פרסום אזהרת המסע לטורקיה, ישראלים רבים החליפו את טורקיה בקרובות ודומות לה – קפריסין ויוון:

קפריסין: אפשר חופשת בטן-גב, ואפשר גם יותר

בהרבה מובנים, הבחירה בקפריסין כיעד לחופשה הקרובה היא הבחירה הקרובה ביותר לטורקיה: מלונות זולים, נוף דומה, חופים יפים והרגשה של חו"ל – והכל במרחק טיסה קצרה מישראל. בקפריסין תמצאו מספר מקומות המהווים מוקדי משיכה תיירותיים: פאפוס, לרנקה, ניקוסיה ולימסול.

האתרים הפופולאריים ביותר בקפריסין הם כנראה החופים המזמינים והנקיים שלה. מלבד חופשת בטן-גב בחופים תוכלו לשכור רכב ולטייל בהרי הטרודוס, לשוטט ולאכול בכפרים ולבקר במנזר קיקוס. מגיעים עם ילדים? תוכלו לבקר בגן החיות של פאפוס, פארק המים פאפוס אפרודיטה, מוזיאון המכוניות הקלאסיות שבלימסול ועוד.

חופשה ביוון: בין חוויה עירונית לאיים רגועים

יעד פופולרי נוסף בקיץ הקרוב הוא יוון, בה תוכלו לבחור בין נופש עירוני והרבה אוכל טוב, טברנות ססגוניות ומוסיקה יוונית לבין חופשה רגועה באחד מהאיים של יוון, אלה העמוסים בתיירים ואלה שקצת פחות.

בין היעדים הפופולאריים ביותר ביוון: אתונה, חצי האי פיליון, כרתים ובעיקר מערב האי, האיים הקיקלידים (המוכרים בזכות הבתים הלבנים, התריסים הכחולים, הסמטאות היפות והחתולים שמסתובבים חופשי) – ובראשם כמובן סנטוריני. בזמן שאתם מתכננים את הנסיעה לפרטי פרטים, אל תשכחו ביטוח נסיעות ליוון .הנה כל הסיבות להצטייד בביטוח נסיעות.

במיוחד עכשיו: לפני שטסים, עושים ביטוח נסיעות לחול

התראת המסע לטורקיה, שגרמה לישראלים רבים לשנות את יעד הטיסה במקרה הטוב ולרבים אחרים לספוג את עלויות ביטול הנסיעה לטורקיה במקרה הפחות טוב, ממחישה כמה המציאות היא דינאמית – וכמה חשוב להיערך מראש להפתעות השונות. חלק מההפתעות עלולות לאלץ אותנו לבטל את הטיסה לא רק בגלל אזהרת מסע, אלא בגלל התרחשויות אחרות.

כדי להגן על הכיס בתרחישים אלה, מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות עם הרחבת ביטול או קיצור נסיעה. מה זה בעצם אומר? הרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחול נועד לכסות בעת הצורך הוצאות רפואיות בחו"ל, לרבות ביקור רופא, תרופות, אשפוזים וניתוחים. הרחבת ביטול או קיצור נסיעה מאפשרת לכם לקבל החזר עבור הוצאות שלא הוחזרו מהספקים השונים שיכול להגיע לאלפי דולרים במגוון מקרים שהובילו לביטול הטיסה. הרחבה זו מתייחסת למגוון תרחישים: כך למשל ההרחבה הייעודית של הפניקס smart travel כוללת תרחישים שבהם אשפוז למשך 24 שעות לפחות בבית חולים בשבוע שקדם לנסיעה, או מחלה שאירעה עד 7 ימים לפני תחילת הביטוח וכוללת אבחנה מרופא המחייבת מנוחה בבית ואינה מאפשרת לטוס. כמובן שלפני ההצטרפות לביטוח נסיעות לחול הכולל הרחבה לביטול או קיצור נסיעה, חשוב לבדוק את התנאים המשתנים מחברה לחברה.

התרחישים בהרחבת ביטול טיסה כוללים לא רק נסיבות רפואיות, אלא תרחישים נוספים: כך למשל הרחבת ביטול או קיצור נסיעה של הפניקס מאפשרת לקבל החזר כאשר הנסיעה בוטלה בעקבות שריפה, שיטפון או נזק בזדון שאירע לביתכם, ב- 14 הימים שקדמו לנסיעה.

הרחבה נוספת שיכולה להיות רלוונטית במקרה של ביטול הנסיעה, היא הרחבת קורונה: הרחבה זו מספקת כיסוי למגוון תרחישי קורונה, שאינם קשורים באופן ישיר לטיפול הרפואי. אחד מתרחישים אלה הוא ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה. כך למשל הרחבת מגן קורונה של ביטוח נסיעות הפניקס smart travel כוללת החזר הפסד הוצאות במקרה של ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה בשבוע שקדם לטיסה. זאת עבור הפסד הוצאות כרטיס הטיסה במחלקת תיירים והפסד הוצאות לינה, ועד לתקרה הנקובה בפוליסה.

מקווים שבקרוב יהיה שוב בטוח לטוס לטורקיה. עד שזה יקרה, יוון וקפריסין כבר מחכות בזרועות פתוחות.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.