דגים הם מן הסממנים המובהקים של עונת החגים העומדת בפתח. אוטוטו מגיעים אלינו חגי תשרי ולפני שנתחיל לברך איש את רעהו בשנה טובה, כבר אפשר להתחיל להתכונן ולחשוב על מאכלי דגים שיתאימו לאירוח ולארוחות החג.

כלים
להכין סלט טונה
להכין סלט טונה

טונה, אמנון, סלמון, קרפיון? מאכלי הדגים בנוסחים השונים ובמתכונים השונים מומלצים עבור כולנו לשנה טובה, שנה של אושר בברכת – שנהיה כולנו לראש ולא לזנב.

גפילטע פיש קלאסי

יש מאכלי דגים שעולים על שולחננו בכל עונה ולאורך כל השנה. לא צריך חג כזה או אחר בכדי להכין סלט טונה או קציצות דג בתנור. אבל אין ספק כי חגי תשרי זו התקופה המושלמת להתחיל עם המאכל היהודי הקלאסי שהגיע מארצות אשכנז – גפילטע פיש.

אם השנה אתם רוצים לנסות להכין בעצמכם מה שעד עכשיו נחשב לפינוק מבית סבתא, תופתעו אולי לגלות שזה לא הדבר הכי מסובך בעולם. על מנת להגיש יופי של קציצות עליכם להצטייד בדג קרפיון טרי, כמה בצלים, כמה גזרים, ביצים, מלח, סוכר ופלפל וגם פירורי לחם או אפשר קמח מצה. את אופן ההכנה נתחיל בטיגון הבצלים. במידה ויש לכם דג שלם ולא טחון, יש לטחון את הדג. לדג הטחון מוסיפים ביצים קשות, את הבצל המטוגן ואפשר להעשיר עם תוספת בצל קצוץ חי. לכך נוסיף את פירורי הלחם, מרסקים במעבד מזון ומערבבים היטב.

ואין גפילטע פיש בלי רוטב, נכון? כדי להכין את הרוטב מרתיחים מים בסיר גדול, לסיר מוסיפים סוכר, פלפל ומלח וכן גזר, ובצל קצוץ. לצורך הסמכה וטעם, מוסיפים את עצמות הקרפיון וכן את החלקים שלא שימשו להכנת הקציצות (למשל, ראש הדג). כאשר הרוטב מבושל ומוכן, מטילים לתוך הסיר את הקציצות ומבשלים עד שהקציצות מוכנות.

דג חריף בטוב טעם

בעונת החגים שבחודש תשרי יש מקום לכולם סביב לשולחן. לצד אשכנזים יש מקום למזרחים. לצד רוסים יש מקום לאתיופים. אחרי הכל, כולנו יהודים. אז לאחר שראינו איך מכינים גפילטע פיש מתקתק נעבור למאכלי דגים חריפים. אם אתם אוהבים סלט דג חריף או שסתם בא לכם לגוון, הפעם נראה כיצד להכין דגים חריפים מאמנון משובח אבל אפשר להחליף גם בדגים אחרים לטעמכם.

לצורך ההכנה תצטרכו פילה אמנון טרי. בנוסף, צריך תבלינים כגון מלח, סוכר, פלפל חריף. הכינו גם עגבניות, כוסברה, שום, פלפלים אדומים וירוקים, רסק עגבניות. מומלץ להעשיר את המנה עם חומוס מבושל. במחבת נטגן שמן זית ובו שום ופלפלים. לאחר קליה קלה מוסיפים למחבת רסק מעגבניות, עגבניות חתוכות, מעט מים את התבלינים וגם חומוס מבושל. לאחר שהתבשיל חם, מניחים את נתחי הדג מעל הרוטב. מכסים את הסיר ומבשלים.

סלמון מתובל – זה קל

יש לכם תיאבון למתכון מעולה וגם קל להפליא? קבלו מתכון, ללקק את האצבעות, מאכל דגים מעולה לחגי תשרי מבוסס על דגים והפעם – סלמון. לצורך ההכנה ארגנו לעצמכם נתחים יפים של דג סלמון, מלח ופלפל, חרדל, בצל, שום, עירית ושמן זית. מושחים את הדג בשמן זית ומעל זורים מלח ופלפל. מוסיפים גם חרדל, עירית קצוצה דק ושום קצוץ. בתוך תבנית מניחים את נתחי הדג המתובל ומוזגים מעט מים או רוטב סמיך של דגים או ירקות. כעת יש לחמם את התבנית עם הדגים במשך כ-10 דקות בתנור בחום של 180 מעלות וזה הכל.

סלט מטונה בקלי קלות

נסיים במנה מומלצת ועוד יותר פשוטה: קחו טונה מקופסא, מעכו את הדג. הוסיפו מעט שמן זית, מיונז ובצק קצוץ וערבבו היטב. הגישו עם חלה טרייה, זיתים ופלחי עגבנייה.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים