בשנים האחרונות, יותר ויותר משרדי פרסום מעבירים את מרכז הכובד המקצועי שלהם מפרסום רגיל, דפוס, רדיו או טלוויזיה, אל מרכז כובד אחר, פרסום דיגיטלי. חלק מהעוסקים בתחום, פועלים אך ורק בו, אחרים ממשיכים לעסוק גם בתחומי פרסום אחרים, אך משקיעים לא מעט משאבים, ואפילו יותר, בכל מה שקשור לפרסום בדיגיטל.

כלים

 

כשאנחנו מדברים אל משרד דיגיטל הכוונה היא פרסום באינטרנט. זה יכול להיות פרסום דרך גוגל, רשתות חברתיות, עמודי נחיתה, דיוור ישיר, פרסום באתרים, מבצעים ועוד. הרעיון הוא להגיע אל הגולש בכל מקום, מכל מקום. בין אם זה דרך גלישה במחשבים נייחים וניידים, סלולר או טאבלטים.

בעבודה מול משרד דיגיטל יש חשיבות רבה, מאחר ומרבית החשיפה שלנו כעסק קטן או גדול, נוצר כיום דרך האינטרנט. אנחנו לא יכולים להשקיע בפרסום מבלי לחשוב על כיוון זה. המספרים מלמדים שעם הזמן נתח הפרסום באמצעי תקשורת מסורתיים יורד, בעוד שנתח הפרסום באינטרנט רק עולה.

מכאן גם החשיבות הרבה בתהליך בחירת משרד דיגיטל אשר יכול להתאים לצרכים שלנו. אנחנו צריכים לבחון מה בדיוק העסק שלנו צריך, אילו משאבים יש לנו בשביל להשקיע בכך, וכיצד בדיוק אנחנו יכולים לתעל את הבחירה שאנחנו עושים בשביל ליהנות מרמת פרסום גבוהה ואקטיבית.

העניין של אפקטיביות היא הנקודה המרכזית. לכאורה, אנחנו יכולים להשקיע בפרסום ברדיו, בטלוויזיה, בשלטי חוצות, השאלה היא לא רק כמה משאבים יש לנו לשם כך, אלא האם באמת נרוויח מזה, האם באמת אנחנו נפיק תועלת מהפרסום. אנחנו יכולים לפרסם במגוון מקורות, אבל אף אחד מהם לא יועיל לנו ולא יביא אלינו לקוחות חדשים. לעומת זאת, אם אנחנו נשתמש במקורות מעטים אך מדויקים, אנחנו יכולים להצליח למשוך לא מעט לקוחות.

נקודות חשובות בבחירת משרד דיגיטל

הנקודה הראשונה שאנחנו צריכים להתייחס אליה היא הניסיון והמקצועיות של המשרד. עלינו לוודא שמדובר במשרד שיש לנו אנשי צוות עם ניסיון רב, לא רק בתחום הפרסום הדיגיטלי בכלל, אלא בתחום שלנו בפרט. כך הצוות ידע לעשות סקר שוק, ידע כיצד לעבוד מול קהל הלקוחות שלנו ולהציע לו את מה שהוא צריך.

הנקודה השנייה שעלינו לקחת בחשבון זה עד כמה המשרד מעודכן בכל מה שקורה היום בתחום. אנחנו צריכים לוודא שמדובר במשרד שמכיר את כל הכלים החדשים ביותר, לא רק מבחינת כלי פרסום ישירים מול הלקוחות, אלא גם כלי ניתוח ומחקר, שיכולים להעניק את התוצאות הממוקדות והטובות ביותר.

הנקודה השלישית היא אנחנו צריכים לעבוד עם משרד שיכול להציע לנו תוכנית רחבה, ארוכת טווח, תוכנית שאנחנו יכולים להבין את הרעיון שעומד מאחוריה וכמובן היא צריכה להיות מקצועית ואמינה. משרד דיגיטל צריך להיות יצירתי אך מחובר למציאות עם בסיס מקצועי חזק.