עיצוב הבית הינו משימה לא פשוטה אך עם זאת היא יכולה להיות מהנה מאוד לחובבי העיצוב. ישנם אלמנטים רבים המשפיעים על עיצוב הבית. בחירת הצבע לקירות, רכישת הרהיטים והתאמתם לעיצוב הכללי, עיצוב המטבח והחדרים, כולם משפיעים על העיצוב הכללי של הבית, וחשוב לדאוג להרמוניה בינם.

כלים

 

יחד עם זאת, יש אלמנט עיצובי אחד נוסף שהוא בעל חשיבות אדירה לעיצוב של הבית- התאורה. תאורה נכונה תחמיא לכל האלמנטים העיצוביים האחרים בבית. יש ביכולתה להדגיש את מה שרוצים ולהסתיר את מה שצריך להסתיר.

חשיבות הווילונות

בישראל שטופת השמש, לתאורה הטבעית השפעה משמעותית על התאורה הכללית בבית. אמנם היא חוסכת עבורנו חשמל וממלאת את הבית באנרגיות טובות, אך במהלך היום השמש משפיעה על עיצוב התאורה בבית ויכולה להזיק לעיצוב זה ואף לרהיטים.

הדרך החכמה ביותר להשתמש בחוכמה באור השמש ולמנף אותו כך שישפר את התאורה בבית ויחמיא לעיצוב הוא על ידי שימוש חכם ואלגנטי בווילונות. תחילה, ווילונות מאפשרים לנו לשלוט בכמות האור הנכנס לבית. מיקום הווילונות וסוג הווילונות שנבחר מסייעים בוויסות כמות האור וקרני השמש החודרות לבית.

בנוסף, שימוש במגוון וילונות נכונים יסייע לנו להגן ולשמור על הרהיטים ועל אביזרי עיצוב שונים בבית. בחירה נכונה וקפדנית של ווילונות בבית, תוך תכנון חכם מראש של מיקומם והתאמתם לשאר פרטי הבית, תסייע לנו לייצר הרמוניה בין התאורה לשאר האלמנטים העיצוביים. הווילונות יכולים להוסיף אווירה נעימה, אלגנטית, אינטימית או אפילו רומנטית אם תרצו בחללים בהם הם מותקנים, ולעיתים אף לשדר תחכום. כך, לווילונות ישנה חשיבות אדירה והשפעה רבה על התאורה, ולכן גם על עיצוב הבית.

1 62da2

בחירת סוגי ווילונות

בחירת סוג הווילונות גם כן משפיעה על התאורה בבית ולכן גם על עיצוב הבית והאווירה בו. סוג הווילונות שנבחר ישפיע על כמות האור שתיכנס לבית. הבד ממנו הם עשויים, הטקסטורה וכמובן הצבע והצורה יכולים משפיעים על הדומיננטיות של הווילונות ועל חלקם בעיצוב הכללי של הבית.

כך, ווילונות מסאטן או מקטיפה ייתנו אוירה קלאסית יותר, ווילונות מפשתן יעניקו אווירה כפרית, בעוד ווילונות ממשי יתנו אווירה יוקרתית. ווילונות שקופים או שקופים למחצה נותנים הרגשה של מרחב ויכולים אפילו ליצור אשליה של חלל גדול יותר.

בנוסף, ווילונות יכולים להשפיע גם על הטמפרטורה בבית. ווילונות טרמיים אשר חוסמים בצורה יעילה יותר את קרני השמש ומסננים את החום הנכנס לבית, יכולים להוריד את הטמפרטורה בבית, דבר שיכול להיות משמעותי מאוד באקלים הישראלי החם, ואפילו לחסוך בחשמל. כמו כן, ישנם סוגי ווילונות המפחיתים את התהודה בחלל בו הם מותקנים ולכן משפיעים על האקוסטיקה בו. כך, סוג הווילונות שנבחר יכול להשפיע משמעותית על האווירה והעיצוב בביתנו.

בבואנו לבחור חלונות חשוב לזכור כי יש להתאים אותם לעיצוב ולחלל של הבית, יותר מאשר לבחור את הצבע והסגנון המתאימים לנו. שיהיה בהצלחה.

הכתבה בחסות "לימס" המספקת פינות ישיבה, פופים, וילונות ועוד לעיצוב הבית
לאתר החברה : http://www.limmes.co.il/