אם נענה על השאלה שנשאלה בכותרת, הרי שהאפשרויות הן רבות ומגוונות ותשובה במילה אחת תהייה: הרבה, אך משום שאנו לא רוצים להסתפק במילה אחת, נפרט במהלך המאמר הבא ונציף לכם נקודות שאולי לא הצלחתם לחשוב עליהן באשר לשימוש בעבודות פסיפס.

כלים

 

מי שמחליט לשלב בחייו עבודות פסיפס "מסתכן" להיות ייחודי ומקורי – ראו הוזהרתם. עבודות הפסיפס מאפשרות לכל אדם לעצב את ביתו וחלקים ממנו באופן מקורי וייחודי שלא ניתן לראות בשום חלל אחר ברחבי העולם. קחו בחשבון כי עבודות הפסיפס הן עבודות יד אשר מותאמות באופן אישי לכל אדם או לכל חלל – גם אם הן בוצעו לפני ולא בהתאם לחלל ספציפי, הרכישה תתבצע כי העבודה מתאימה בדיוק לחלל.

חיפוי קירות פנים וחוץ - פסיפס יכול להתבצע מסוגים שונים של אבנים, חלקם בצבעי אדמה, אחרים צבעוניים, חלקי מראות ועוד. בהתאם לדרישה ניתן לבצע חיפוש תוך עבודת פסיפס של פנים או חוץ מבנה בין אם זהו בית פרטי, בית עסק, בית כנסת, כנסיות, בתי ספר, גני ילדים ועוד. חיפוי הקיר באבני הפסיפס מוסיף למקום אופי, חן והדר ומשקף אורך חיים. עבודת הפסיפס הינה עבודה מדויקת עד מאוד ועל כן היא משווה למקום יוקרה ומעניקה לו אווירה ייחודית ויוקרתית. עבודת הפסיפס יכולה ליצור תרשימים של דמויות, נופים, כתובים וככל העולה על דעתכם.

שלט כניסה לבית משפחה אשר מתגוררת בבית פרטי – ראוי שתציין את שם משפחתה בכניסה למבנה ועל פי רוב יהיה זה על גבי שער הכניסה למבנה. יש מי שיבחר בשלט מעץ, אחרים יעדיפו שלט מפלסטיק, אך יש מי שיבחר להציב שלט פסיפס עליו מתנוסס שם המשפחה. השלטים יכולים להיות בגדלים וצבעים שונים בהתאם לדרישה והעדפה האישית וחשוב לדעת כי השלט מוצב בתנאי מזג אוויר חיצוניים ועל כן הוא מצופה בחומר המגן עליו מנזקי השמש או הגשם.

כדים – צלחות ואפילו כוסות - מי שאוהב לארח, לבטח ישמח לשמוע כי כיום ניתן לרכוש כוסות צלחות וקנקנים אשר מצופים בפסיפס יוצא דפן. סט אירוח זה מאפשר הגשה יוצאת מגדר הרגיל ומתן חוויה אוטנטית שאין שנייה לה. אין ספק כי לא כל משפחה תארח באמצעות סט מפסיפס, אך האפשרות לסוג אירוח כזה, מוקצה לאנשים מיוחדים שאוהבים אירוח ייחודי.

רעיון לכל פסיפס

שימו לב כי מי שאוהב פסיפס, יכול לייצר כמעט כל דבר מפסיפס וזה אומר שגם גיטרה ישנה ניתן לצפות באבני פסיפס וליצור לה מראה ייחודי שיכול לקשט כל סלון או גינה. כך גם סטנד לטלוויזיה ניתן לכסות באבני פסיפס, את הקיר שמעל השיש במטבח ניתן לכסות באבני פסיפס, במקלחת מעל הכיור בו מצחצחים את השיניים ניתן למלא בפסיפס ועוד. אוהבים פסיפס? הרעיונות הם בלתי נדלים.

המאמר בשיתוף עם "CAYA – עבודות פסיפס" מגוון עבודות, סדנאות והפעלות עם פסיפס