אתם חושבים שיכול להיות ומגיע לכם החזר מס או שאולי אתם זכאים להקלות מס כלשהן? הגעתם למקום למאמר המתומצת שיעזור לכם בנושא! במאמר זה ניתן לכם את כל התנאים בנוגע לזכאות באשר לקבלת מס הכנסה ונאפשר לכם לבדוק האם אתם זכאים להחזרי מס.

כלים
מענק הכנסה
מענק הכנסה

א. כל שכיר שהוא תושב ישראל אשר הגיע לגיל 23 או עבר אותו, ושיש לו לפחות ילד אחד מתחת לגיל 19. כל שכיר בן 55 או יותר, אף אם אין לו ילדים.

ב. אם במהלך שנת המס, או בחלק ממנה, לא היו אותו אדם, לא היו בן הזוג שלו ולא היו ילדו הסמוך על שולחנו בעליה של זכות במקרקעין העולה על 50 אחוזים (להוציא דירת מגורים יחידה בתחומי ישראל), אם ביחד ואם לחוד.

ג. מס הכנסה שלילי מתנה כאמור הכנסה מעבודת שכיר. גם עצמאי יקבל את המענק תחת התנאים האחרים המפורטים כאן. בהכנסה זו לא ידרשו להחשיב הכנסות נוספות כגון קצבת נכות או אבדן כושר עבודה או גמלה מטעם ביטוח לאומי; אך כן יחשבו בה דמי תאונות ודמי פגיעה בעבודה.

ד. ולבסוף: מי שעונה לכל הקריטריונים האלה, ושהכנסתו הממוצעת בכל חודש לאורך שנת המס הנתונה, לא ירדה מ-1,810 שקלים ולא עלתה על 5,366 שקלים (למי שאין לו יותר משני ילדים כמוגדר) או שלא עלתה על 5,894 שקלים (למי שיש לו שלושה ילדים כמוגדר ויותר). לבדיקת זכאות להחזר מס לחצו כאן.

סכומים אלה הם הסכומים שנקבעו כאשר הוגדרו התנאים לראשונה בשנת 2007, וכמובן שהם מתעדכנים לאור השינויים במשק, יוקר המחיה וכדומה. בסוף המאמר נתאר שני תנאים חריגים המאפשרים קבלת מענק גבוה יותר.

גובהו של המענק הניתן למי שעונים להגדרות אלה, נקבע כפונקציה של הכנסתו החודשית הממוצעת, בתוך תחום ההשתכרות שהוגדר. פונקציה זו תעלה בשלב הראשון, בשני תהיה קבועה, ובשלישי תרד, בתוך תחומי ההכנסה שפורטו.

את מס ההכנסה השלילי המרבי יקבל שכיר אשר ההכנסה הממוצעת שלו נעה בין 3,140 שקלים ל-4,190 שקלים בכל חודש. אם לשכיר ישנם שלושה ילדים או יותר מזה, יהיה המענק המרבי שיקבל 420 שקלים בחודש, ובמקרה של מספר ילדים נמוך יותר, 290 שקלים.

חשוב ביותר! - בשנת 2012 הוגדל המענק ל-150% מגובהו הקודם, עבור המקרים הבאים: אב שכיר חד הורי לילד אחד או יותר; אם שכירה, בין אם נשואה ובין אם חד הורית, שלה ילד אחד או יותר.