בעלי עסקים רבים חולמים להצליח אבל לא יודעים איך לעשות זאת. החל משיווק ופרסום ועד התייעצות עם אנשי מקצוע, הנה כמה טיפים שייקחו אתכם קדימה

כלים
פיתוח עסקי לעסק משגשג
פיתוח עסקי לעסק משגשג

לפי נתוני משרד הכלכלה והתעשייה, בשנת 2014 פעלו במגזר העסקי בישראל 504,224 עסקים. זה נתון מרשים שמעיד על האמונה של הציבור במשק, אבל מה שיותר מפתיע הוא ש-99.5% מהם היו עסקים קטנים ובינוניים עם גודל של עד 100 מועסקים.

במילים אחרות, המשק בישראל נשען רובו ככולו על עצמאים, עסקים קטנים ועסקים בינוניים. כתוצאה מכך, אחת הסוגיות שמטרידות את בעלי העסקים היא איך להתפתח ולגרום לעסק לשגשג.

שיווק, פרסום ושמירה על קשר עם לקוחות

כל עסק זקוק למאמצי שיווק ופרסום. בתור בעלי עסקים, התפקיד שלכם הוא קודם כל לדבר עם כמה שיותר אנשים על השירות או המוצר שאתם מציעים. תופתעו לגלות עד כמה שיחה קלילה עם חברים בגינה או קולגות של בני הזוג תהיה אפקטיבית עבורכם. כך תוכלו לחשוב על נקודות השקה של העסק שלכם עם החיים שלהם, ולהרחיב את מעגל הלקוחות בלי להוציא שקל מהכיס.

במקביל, בררו על פלטפורמות לפרסום ושיווק העסק בחינם. תוכלו למשל לשווק את המוצרים והשירותים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, לפרסם את עצמכם כעצמאים בלינקדאין ולהרחיב את החשיפה עם מאמרי תוכן ושיתופי פעולה. במידה ובחרתם להקים אתר אינטרנט, עמוד נחיתה או עמוד עסקי, פרסמו בו באופן קבוע והשתמשו רק בתמונות ותכנים מקוריים כדי ליצור בידול מול המתחרים.

שמירה על קשר עם הלקוחות תגרום לעסק שלכם לשגשג וגם לשמור על יציבות. ספרו ללקוחות מרוצים על שירותים או מוצרים חדשים שאתם מציעים, ואל תשכחו לבקש מהם להמליץ גם לאחרים. נסו להגדיל או לחדש את סל הרכישה של לקוחות קיימים ותנו מענה מהיר ומדויק לכל בעיה.

ניהול, פיתוח ושירותי ייעוץ

כל עסק נראה ומתנהל כמו מי שעומד בראש הפירמידה. קבעו ישיבות צוות עם העובדים פעם בשבוע לפחות והעלו בכל פעם נושא אחר לדיון. חלקו את המשימות בצורה נכונה ובדקו את קצב ההתקדמות. נסו ללמד את העובדים דברים חדשים, להוות עבורם מוקד השראה ולתגמל אותם כשצריך.

על מנת לפתח את העסק תצטרכו להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהבין את הפוטנציאל שלכם. בנוסף, נצלו את הידע המקצועי של גורם אובייקטיבי כדי לקבל עזרה בניהול המו"מ. עוד אנשי מקצוע שיעזרו לכם הם רואי חשבון ויועצי מס. תשלום על שירותי ייעוץ מהווה השקעה משתלמת, כי הוא יכול לחסוך הרבה עוגמת נפש ולאפשר לכם ליהנות מהטבות.

באמצעות פיתוח עסקי נכון תוכלו לייצר שיתופי פעולה אסטרטגיים ולקחת את העסק צעד משמעותי קדימה. שיתופי פעולה יאפשרו לכם להגדיל את הכנסות העסק במהירות, ללא סיכון וללא השקעה כספית.